2021-04-08, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Ja, det är ord och inga visor.
Alla vittnen går att lita på.
Aldrig i historien har någon vittnat falskt.
Har du hört talas om viskleken? Hur knasigt det kan bli?

Inte till mig men...

Vittnet talar nog sanning, men huvapersonen var som jag kommer ihåg det var inte så nära att vittnet såg ansiktet och kunde berätta om det. Vittnets upplevelse/tanke var att det var en man.
Citera
2021-04-08, 07:57
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
I mörkret och med uppdragen huva kan kön vara svårt att se. 😏
HD hade ju setts smyga inne i SDs trädgård vid ett annat tillfälle.

Citat:
Är du dum på riktigt? Det har väl allt med saken att göra, om HD inte drar sig för att smyga in på LWs tomt? Om hon dessutom observerats.

På LWs tomt? Var har du fått det ifrån?
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-04-08 kl. 08:08.
Citera
2021-04-08, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Inte till mig men...

Vittnet talar nog sanning, men huvapersonen var som jag kommer ihåg det var inte så nära att vittnet såg ansiktet och kunde berätta om det. Vittnets upplevelse/tanke var att det var en man.
Nej, det var liknelsen med viskleken, att det är lätt att uppfatta och höra "fel"
Citera
2021-04-08, 08:00
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Nej, det var liknelsen med viskleken, att det är lätt att uppfatta och höra "fel"

Här handlar det inte om någon visklek! Det är ett vittne som berättat för polisen vad hon sett.
Citera
2021-04-08, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nej det har du helt rätt i. Men om man minns vilka aktiviteter man utövat kan man utgå ifrån att man lämnat olika typ av spår.
Tex om man mördat någon och sedan cyklat därifrån nerblodad, kan man för säkerhets skull hitta på någon historia om hur offrets blod har hamnat på cykeln.
Att man sedan får reda på att cykeln inte har spår är lite förargligt men synd att chansa.

Likväl som att LWs blod kan finnas överallt hemma hos honom, likväl som cykelturer på mordkvällen (innan han läst FUP och kom på att ingen sett honom).

Ja, jösses så han har förberett med sina sagor (det måste verkligen ha kokat över i hans skalle)!

Ps Kul att se Dig tillbaka i tråden! Ds
Citera
2021-04-08, 08:06
Medlem
Citat:
Kommer dessa redogörelser från åklagarna att tas upp finnas att lyssna på i efterhand?

Önskar jag visste... ingen aning!
Citera
2021-04-08, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Vad har det med saken att göra?

Edit.

Jag litar mer på vittnet än på era desperata spekulationer för att ni vill att HD ska vara skyldig till något.

Det syns på kroppsspråket om det är en man eller kvinna.
Det syns inte alls på kroppsspråket.
Undrar vem som är desperat, själv är jag övertygad om att HD kommer hamna där hon hör hemma inom en snar framtid.
Förtillfället får hon leka rövare i skogen, nu är det SDs time to shine, HD får vänta lite till
Citera
2021-04-08, 08:38
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Personangrepp, tar du åt dig gällande trosfetish?
Det är ju vad du kommer dragandes med, att LW hade si och så, många älskare.. hon var så syndig minsann,

Svara istället på var du läst att HD smugit på LWs tomt. Och var jag skrivit att vittnet hörde huvamannen.
Citera
2021-04-08, 08:40
Medlem
Såg i NA i morse (kan tyvärr ej länka) att bla även Aftonbladet varit på plats igår (kanske det blir någon direktrapport, får hålla ögonen öppna... de hade bra rapportering som jag kommer ihåg det vid tidigare tillfälle).

Det fanns även platser över (NA hade pratat med någon privatperson som varit på plats redan vid 07 igår morse, denne blev nog överraskad att det inte var nödvändigt).

Lägger till lite från NA i morse (skrivet av Christina Eriksson).

"Åklagarna berättar lugnt och metodiskt. Om förhandlingen i tingsrätten var mer rörig med långa uppläsningar av sms-konversationer så är det här tydligt och sammanfattande".

"Hela förmiddagen har han suttit stilla bara skrivit lite på datorn han har framför sig. Tittat rakt fram inte rört en min".
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-04-08 kl. 08:59.
Citera
2021-04-08, 09:06
Medlem
Från rättegången...

Provläs till 9.33 på NA
Citera
2021-04-08, 09:10
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Från rättegången...

Provläs till 9.33 på NA

https://www.na.se/artikel/9-00-hjarstamordet-i-hovratten-na-pa-plats-las-rapporten-fran-domstolen
Citera
2021-04-08, 09:13
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Från rättegången...

Provläs till 9.33 på NA
Tack för tips!
Då får man bums läsa igenom gårdagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera