Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Och så vet du också att evolutionsteorin och abiogenesis stämmer, du tror inte bara, du vet.
Abiogenesis är ingen vetenskaplig teori, så det finns inget att veta om den stämmer eller inte.
Det jag vet om evolutionsteorin är att den stöds av evidens. Ingen vet om vetenskapliga teorier är absoluta sanningar. Nya fakta kan komma fram, som eventuellt gör att den förkastas.
Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Jag sade inte att jag vet, så som du säger. Jag är övertygad, jag tror att det krävs intelligens att sätta ihop ett liv, det är för osannolikt att livet uppstått av enbart naturliga processer,
Ok, det hade varit enklare om du skrivit det från början.
Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
och lika övertygad är jag att inte
Antikytheramekanismen uppstått i jorden av naturliga processer.
Falsk analogi, mekanismen är inte självreproducerande. Den går också att jämföra med andra mekanismer som människor har skapat.
Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Både livet och
Antikytheramekanismen är för komplicerade uppbyggda för att naturen genom naturkrafter ska ha kunnat bygga upp dom.
Du menar att du tror att livet är för komplicerat för att vara skapat av naturliga processer?
Ingen har påstått att Antikytheramekanismen eller någon annan icke själv-reproducerande mekanism uppstått på naturlig väg.
Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Ändå använder Wikipediartikeln ordet "evolution" när den pratar om abiogenesis, och därmed är det inte bara evolutionsteorin som pratar om evolution. Antingen har du ändrat dig, eller så har du fel.
Ögonblicket då den första livet uppstår är digital. Först är den inte vid liv, sedan är den vid liv. Det finns inget stadie då den nästan är vid liv. Alltså är det ögonblicket inte gradvis evolution.
Jag har inte sagt att evolution endast gäller utveckling av liv på jorden (evolutionsteorin), det finns till exempel kosmisk evolution (bildande av galaxer, solsystem osv).