2021-04-08, 02:10
Medlem
[quote=smokeonthewater|75413638]Oj vad du jobbar med att hitta på olika förklaringar till hur hårstrået kan ha hamnat i slidan. Den troligaste förklaringen måste väl ändå vara att det hamnade där i samband med sex?[/QUOTE]

Ett 14 cm långt blond pubis hår, måste vara en jävligt stor buske på den karln då.
Citera
2021-04-08, 02:25
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
...tops? Normalt rengörs de inre organen effektivt sig självt. Allt blir rent och främmande objekt förgörs eller stöts ut. Med tiden. Koppling till mordet verkar - not.

Men den som känner mordplatsen har ju haft flera dagar att laborera med kroppen förstås.
Lena kunde ju inte göra motstånd - då.
Citat:
Men den som känner mordplatsen har ju haft flera dagar att laborera med kroppen förstås.
Lena kunde ju inte göra motstånd - då.

Så då tror du inte att SD är GM? För han var ju på jobbet, hos polisen, flög t.o.r. till USA.

Tror du att GM laborerade med kroppen och stoppade in ett 14 cm långt hårstrå efter mordet?
Citera
2021-04-08, 03:18
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Försvaret menar enligt yttrandet till överklagan att det är tveksamt att hon dog där 23:30 nån gång för att utredningen visar på en hastig död medans skriken pågick i upp till kanske 5 min menar de. Nåt åt det hållet är de inne på.

Jag förstår inte varför det är så viktigt för försvaret att ifrågasätta att hon dog ca 23.30. SD har ju inte något alibi senare heller. Eller vet SD att det inte var LW som skrek?
Citera
2021-04-08, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jag förstår inte varför det är så viktigt för försvaret att ifrågasätta att hon dog ca 23.30. SD har ju inte något alibi senare heller. Eller vet SD att det inte var LW som skrek?

Försvaret försöker flytta tidpunkten för mordet till en tid då sd har sk alibi. Han skrev mejl och gjorde annat på datorn bland annat.
Inget egentligt alibi men bättre än ingen aktivitet alls.
Du vet väl att vi pratar om människor som sällan sover mycket på natten, och som är helt beroende av sociala medier?

Nu vet jag inte huruvida ett hårstrå är vanligt förekommande i det kvinnliga könsorganet, eller om det känns.
Men frågan har fått för stora proportioner.
Du kan ju istället svara på varför enbart Sds dna fanns på LW, både ringen och kjolen men ingen annans?

Sedan kan jag helt ärligt säga att jag aldrig har haft mina vänners eller älskarinnors blod på mina skor eller tvättmaskin.
Särskilt inte efter att de har mördats på ett blodigt sätt.
Har du?
Citera
2021-04-08, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Visste man inte att mordet på LW var verkligt så kunde man lätt tro att HD,SD,JG,SOA,JS,LW var aktörer i någon uppsättning på Kungliga operan i Stockholm och handlingen är tagen från Grekisk tragedi

Instämmer, Medea och Jasons framtid blev allt annat än lycklig och detsamma gäller för Sd-Hd.
Citera
2021-04-08, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Försvaret försöker flytta tidpunkten för mordet till en tid då sd har sk alibi. Han skrev mejl och gjorde annat på datorn bland annat.
Inget egentligt alibi men bättre än ingen aktivitet alls.
Du vet väl att vi pratar om människor som sällan sover mycket på natten, och som är helt beroende av sociala medier?

Nu vet jag inte huruvida ett hårstrå är vanligt förekommande i det kvinnliga könsorganet, eller om det känns.
Men frågan har fått för stora proportioner.
Du kan ju istället svara på varför enbart Sds dna fanns på LW, både ringen och kjolen men ingen annans?

Sedan kan jag helt ärligt säga att jag aldrig har haft mina vänners eller älskarinnors blod på mina skor eller tvättmaskin.
Särskilt inte efter att de har mördats på ett blodigt sätt.
Har du?

Är inte ute efter att tjafsa etc men inte kan man säkert veta vilka dna-spår man ev för med sig hem efter möten med bekanta, oavsett vilken aktivitet som utövats?
Citera
2021-04-08, 04:23
Avslutad
Citat:
HDs hår är mycket längre än 14 cm. Och varför skulle hennes hår finnas i LWs slida?
Eh, du vet att hår växer, kan gå av, osv. Exakt alla hårstrån är inte på millimetern lika långa..
Citera
2021-04-08, 04:35
Avslutad
Jag blir uppriktigt bekymrad över den totala nonchalans Stefan uppvisar, genom att knappra på sin laptop, under en rättegång, gällande mordet på en vän, älskarinna, granne, lagspelare och geopartner.
Han sitter som huvudmisstänkt för ett fruktansvärt hänsynslöst bestialiskt mord.
Han visar inga känslor.
Vad hade han i sin överlevnadsväska? Herrejössesstor, säkert någonting som han ska försöka "knäppa" Hiding på näsan med, haha, se vad jag har kommit in med, se så rättsosäkert det är..
Vad gjorde han på datorn? Fuskloggningar? Kontroll av HD och döttrarna? Harpan? Tinder?
Vad HD gjorde vet vi, hon lekte burken.
Var är moralen?
Citera
2021-04-08, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag blir uppriktigt bekymrad över den totala nonchalans Stefan uppvisar, genom att knappra på sin laptop, under en rättegång, gällande mordet på en vän, älskarinna, granne, lagspelare och geopartner.
Han sitter som huvudmisstänkt för ett fruktansvärt hänsynslöst bestialiskt mord.
Han visar inga känslor.
Vad hade han i sin överlevnadsväska? Herrejössesstor, säkert någonting som han ska försöka "knäppa" Hiding på näsan med, haha, se vad jag har kommit in med, se så rättsosäkert det är..
Vad gjorde han på datorn? Fuskloggningar? Kontroll av HD och döttrarna? Harpan? Tinder?
Vad HD gjorde vet vi, hon lekte burken.
Var är moralen?

Blir återigen djävulens advokat men ev bör det påpekas att en åtalad som har tillåtelse att nyttja dator under huf då måste få göra det, speciellt när fup är på 14000 sid.
Man måste inte förutsätta att hen sysslar med det ena el det andra.
Citera
2021-04-08, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Är inte ute efter att tjafsa etc men inte kan man säkert veta vilka dna-spår man ev för med sig hem efter möten med bekanta, oavsett vilken aktivitet som utövats?

Nej det har du helt rätt i. Men om man minns vilka aktiviteter man utövat kan man utgå ifrån att man lämnat olika typ av spår.
Tex om man mördat någon och sedan cyklat därifrån nerblodad, kan man för säkerhets skull hitta på någon historia om hur offrets blod har hamnat på cykeln.
Att man sedan får reda på att cykeln inte har spår är lite förargligt men synd att chansa.
Citera
2021-04-08, 07:05
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Eh, du vet att hår växer, kan gå av, osv. Exakt alla hårstrån är inte på millimetern lika långa..

Det handlar inte om millimeter här. HD har minst dubbelt så långt hår. Dessutom är hon inte blond utan mera ljust rödhårig.
Citera
2021-04-08, 07:13
Medlem
Citat:
Det handlar inte om millimeter här. HD har minst dubbelt så långt hår. Dessutom är hon inte blond utan mera ljust rödhårig.
Goddag yxskaft, värst vad insatt du är gällande hårfärg.
Det är ljust, inte mörkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in