Citat:
Ursprungligen postat av
Takadongtakadang
Jag har inte varit med och utarbetat någon strategi. Vad du har fått det ifrån vet nog bara du.
Allt är relativt. Personligen tycker jag Sverige är det land som misslyckats allra mest - just pga att man så enkelt kunnat rädda minst 10,000 människoliv. Det sket Sverige i. Det var ett medvetet val som det är lite märkligt att man väljer att inte stå för. Don't be bashful. Step up, claim your reward.
Jag har inga problem med att hinna med mitt arbete. Tackar som frågar.
Då ber jag om ursäkt, jag har tolkat din intensitet i tråden som att du haft lite koll på läget och därigenom haft en viktigare roll än du alltså har. Men återigen så var det min tolkning som lekman baserad på att läsa alla dina inlägg.
Jag tycker du har fel i att Sverige är det land som lyckats sämst i världen. Sveriges strategi har haft en del att önska och att det finns flera beslut som varit sena eller felaktiga även enligt mig, men detsamma gäller ju flera länders strategi, t ex ditt eget lands.
Dessutom går det ju att konstatera genom fakta att Sverige inte har lyckats sämst, dvs du har ju därigenom faktiskt direkt fel, eller hur? Jag drar den slutsatsen eftersom du baserar det på din åsikt och inte fakta, vilket jag tycker är olikt dig (så jag tror vi egentligen är helt överens där). Du brukar annars hänvisa till siffror och fakta och ett påstående baserad på ett tycke att en annan strategi hade sparat 10.000 människoliv blir såklart bara en åsikt eller en känsla helt taget ur luften.
Bra att du hinner med ditt arbete. Det vore trist om felaktiga analyser och statistik levererade från dig pga slarv orsakad av bristande fokus indirekt skulle leda till felaktiga politiska beslut på riksnivå som orsakar - eller Gud förbjude orsakat - lidande och död.