Citat:
Jehovas vittnen betalar även skatt och uppskattar att det finns en stat som stiftar lagar mot ondska, trots att bibeln talar om stater och länder som djur och odjur.
Och Jehovas vittnen underordnar sig den svenska staten och dess lagar helt enligt Romarna 13:1-7.
Du är inte en objektiv källa för att beskriva Jehovas vittnens tro och övertygelser. Du förvränger saker och ting.
Ändå vet ni vad Jehovas vittnen har skrivit under på, och anklagar dom för det?
Äldste t.o.m. städar toaletterna. Ja, äldste och dom styrande har t.ex. makt att döma döpta församlingsmedlemmar som inte följer bibelns budskap, och har ansvar att leda organisationen, det är helt bibliskt:
"Lyssna till era ledare och foga er efter dem. De vakar över era själar eftersom de en gång skall avlägga räkenskap. Gör det till en glädje för dem och inte till en tung börda; det skulle inte vara lyckligt för er." (Hebr 13:17 Bibel2000)
Visa mig en enda organisation eller sammanslutning som inte har en ledning.
Jag är inte insatt i ämnet.
Och Jehovas vittnen underordnar sig den svenska staten och dess lagar helt enligt Romarna 13:1-7.
Du är inte en objektiv källa för att beskriva Jehovas vittnens tro och övertygelser. Du förvränger saker och ting.
Ändå vet ni vad Jehovas vittnen har skrivit under på, och anklagar dom för det?
Äldste t.o.m. städar toaletterna. Ja, äldste och dom styrande har t.ex. makt att döma döpta församlingsmedlemmar som inte följer bibelns budskap, och har ansvar att leda organisationen, det är helt bibliskt:
"Lyssna till era ledare och foga er efter dem. De vakar över era själar eftersom de en gång skall avlägga räkenskap. Gör det till en glädje för dem och inte till en tung börda; det skulle inte vara lyckligt för er." (Hebr 13:17 Bibel2000)
Visa mig en enda organisation eller sammanslutning som inte har en ledning.
Jag är inte insatt i ämnet.
Men om JW org får involvera sig i diverse politiska organisationer för att kunna påverka sin omgivning, varför får då inte vanliga vittnen göra detsamma? Varför får de inte tex rösta? Detta är bara ett exempel på deras double standards.
Jo, vi vet vad de skrev under på eftersom endast FN supportrar får bli medlemmar, det säger ju sig själv. Och det säger FN också, det är det som krävs, samt att du måste årligen bevisa din support.
Jag skulle tex inte vilja bli KKK medlem bara så att jag kan få gå på deras årliga grillfest. Eftersom jag anser att svarta har samma rättigheter som vita så skulle jag inte ens få bli medlem där, dvs om jag är ärlig och uppriktig när jag ansöker om medlemskap. Om jag ljuger, undanhåller information och förmörkar så skulle det gå lättare.
Enskilda vittnen betalar skatt som medborgare, men organisationen i sig gör allt för att slippa det i alla länder. Förnekar du det alltså?
Ge mig ett exempel på som jag förvrängt. Det kan du inte. Du gillar inte det jag skriver för det gör din kognitiva dissonans obekväm, men det är inte detsamma som att jag “hittar på”.
Ja, många äldste bröder jobbar som städare och fönstertvättare utanför församlingen eftersom högre utbildning anses vara farligt. Men de måste ju försörja sig samtidigt som de kan få spela viktiga i församlingen. Så att de städar toaletterna mellan uteslutningarna vet vi redan. Även en bödel måste äta tre gånger om dan.
Att ha en ledning i en organisation är inget konstigt, men det är sjukt att ha en ledning som har den kraft över människoliv som organisationen har IOM just uteslutningar och ett dömande. Särskilt när bibeln säger att man ska inte döma andra. Att kicka ut syndare som inte vill ändra på sig är ok men det är aldrig ok att kicka ut barn som blivit utsatta för sexuella övergrepp för att de anmälde till polisen. Eller att avhysa medlemmar som har slutat tro på ett sånt sätt att de inte ens får prata med sina familjer längre, förlorar arbeten och hela sina nätverk och de behandlas som avlidna. Det är helt sjukt och inte från Jesus Kristus.
Du vill alltså inte veta någonting om deras inblandning i OSCE? Ju mindre du vet, desto bättre?