2021-04-07, 01:51
  #997
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
Snacket kring Laviolette är att hans lag alltid gör bra ifrån sig hans första år som coach men att det sedan går utför för varje säsong. Så bäst chans att vinna med honom borde Caps ha i år.

Man fick följa Laivolette i tv-serien Road to winter classic 2012 då han var coach för Flyers. Mitt intryck av honom bygger mycket på vad jag såg där, och det var en väldigt emotionellt inspirerande coach men kanske inte den mest taktiskt drivna (coach för Rangers då var Tortorella, som också var kul att följa). Laviolette hade många inspirerande snack och var klart karismatisk. Att säga saker som "Full fucking assault" för att beskriva hur de skulle spela när de tagit ut målvakten kändes mer som hans grej än att ta fram taktiktavlan och rita tekningsvarianter.
Tack för din input!
Det om att första året är det bästa och det sedan tenderar att gå utför har jag också hört. Och det känns väl inte jättebra med tanke på hur spelet kan se ut emellanåt.
Citera
2021-04-07, 12:43
  #998
Avslutad
Då Capitals inte gjorde mål igår mot Isles innebär det att Senators är det enda lag som gjort mål i varje match så långt. Så fort man får ordning på målvakterna, tekningar, specialteams, försvaret mm så är det raka vägen till SC
__________________
Senast redigerad av J-dilla 2021-04-07 kl. 12:46.
Citera
2021-04-07, 12:48
  #999
Medlem
Var kommer det från att det skulle gå utför för Laviolette efter första året? SC-vinnare i Carolina säsong 2 och finalist med Nashville säsong 3. Den enda gången det har stämt är väl med Philsdelphia??
Citera
2021-04-07, 15:38
  #1000
Medlem
appendixxivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Då Capitals inte gjorde mål igår mot Isles innebär det att Senators är det enda lag som gjort mål i varje match så långt.
Hyfsat obskyr info. Har det inget med finnar att göra så förstår jag inte poängen med att posta sånna inlägg 😏
Citera
2021-04-07, 17:37
  #1001
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Då Capitals inte gjorde mål igår mot Isles innebär det att Senators är det enda lag som gjort mål i varje match så långt. Så fort man får ordning på målvakterna, tekningar, specialteams, försvaret mm så är det raka vägen till SC

Och det har att göra med Finland på vilket sätt?
Citera
2021-04-07, 17:49
  #1002
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kortnamn
Och det har att göra med Finland på vilket sätt?
Jag tror du missar en del av humorn i det här forumet
Citera
2021-04-07, 17:58
  #1003
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
Jag tror du missar en del av humorn i det här forumet

Wut? Det var ju ett skämt. Den enda som hade kunnat ställa frågan på allvar är väl Swan65.
__________________
Senast redigerad av kortnamn 2021-04-07 kl. 18:02.
Citera
2021-04-07, 19:24
  #1004
Medlem
appendixxivs avatar
Trevligt att se rasmus dahlin släppa blålinjen o visa sina offensiva skillz iom mål o målgivande pass mot devils. Vet inte om hans coach med tanke på säsongen sagt fuck it o gett honom fria tyglar att köra sin grej eller om Dahlin själv tröttnat på att vara stay at home defense man men jag gillade vad jag såg. Mer sånt tack
Citera
2021-04-07, 20:14
  #1005
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kortnamn
Var kommer det från att det skulle gå utför för Laviolette efter första året? SC-vinnare i Carolina säsong 2 och finalist med Nashville säsong 3. Den enda gången det har stämt är väl med Philsdelphia??

Kan inte ange någon källa till var jag hört/läst det någonstans. Har bara snappat upp det helt enkelt. Men intressant att det inte verkar stämma.

När jag såg Winter classics (tv-serien), vilka jag starkt kan rekommendera så länge Epix gjorde dem, fick man dels följa Laviolette och Tortarella. Av de två var Tortan en mer intressant coach i mina ögon. Men den som gjorde störst intryck en senare säsong var Barry Trotz. Han verkade oerhört sympatisk med stor värme. Han hade bland annat en son med downs syndrom. Jag tänkte på det när Islanders gav Lehner en chans att Trotz nog var rätt tränare att både förstå och Stötta Lehner på rätt sätt.
Citera
2021-04-07, 22:58
  #1006
Avslutad
Trade deadline närmar sig:

Möjliga köpare:
- Bruins:
J.Moore långtidsskadad, Carlo skadad, McAvoy skadad men verkar vara d2d.

Clifton-Lauzon
Miller-Grzelczyk
Kampfer-Zboril

Kanske behöver förstärka D inför slutspel alternativt slänga in en forward då 3/4-kedjan inte verkar producera. Möjligt problem är Deadline cap space: 5 M, projected cap space(slutet av säsong): 1,5 M.

Möjliga spelare: Gudbranson(Sens), vilket är önsketänkande från mitt håll. Kulikov(Devils), Montour(BUF). Oleksiak(DAL). Tror inte man går efter Ekholm/Manson och dylikt. Man kommer nog kolla efter någon UFA.
Annars 3/4-kedjespelare: Ryan(DET), smällt in 7 mål så långt och UFA med 1 M. Spelare Som Dzingel(Sens) och Pearson(Nucks) känns mindre sannolika men inte omöjligt.

- Panthers
Det uppenbara är ju skadan på Ekblad. Weegar har i hans frånvaro varit mycket bra. Notera att Forsling fått förstroende som first backpar med 21-24 minuter istid senaste matcherna. Hörnqvist och Barkov tillbaka. Det som oroar mig är att Gudas fått mycket speltid, det håller inte. Panthers med deadline cap space på 13 M.

Möjliga spelare: Manson(Ducks), Kulikov(Devils), Zadorov(Avs), Vatanen(Devils)?

- Avanlanche
Funderar på om man vill ha en reservmålvakt trots att man hämtade in Johansson, Francouz skadad. Grubauer har varit fenomenal.

Möjliga spelare: Driedger(Panthers), Bernier(Wings), Dubnyk(Sharks). Alla UFA. Tror dock Panthers vill hålla i Driedger.

Leafs
- Dubas för 1 månad sedan sammanfattat: "Willing to part with a top prospect, talks concentrating on forward help so far, comfortable with rentals"
- Deadine cap space 2 M är inte mycket att röra sig med. Har inte tillräckligt med koll på Leafs prospects så någon får gärna fylla i här, men man letar nog en bottom-6 som kan göra mål.

Möjliga spelare: Palmieri(Devils), Granlund(Preds), Rakell(Ducks), Pearson(Nucks)

Uppenbara säljare är ju Sabres, Sens, Wings. Får fundera vidare på andra möjliga köpare.

TIllägg: Habs! Gallagher skadad 6 veckor.

Annat:
- Funderar på vem som kan tänka sig ge first för Hall men vet inte riktigt. Sedan är det inte lika klart om Preds vill trejda Ekholm eller Granlund längre.
- För Sens del lutar jag åt att man nog exposar Tierney till Seattle, tror inte längre han är trade bait. Hoppas mer än gärna att Seattle plockar Zaitsev eller Murray ärligt talat. Dzingel ligger illa till stackaren som trade bait.
Det intressanta är att DJ Smith nyss sa att Brännström kommer få mycket speltid efter deadline! Jag tolkar det som att man försöker göra sig av med en veteran D innan deadline, Gudbranson?


Citat:
Ursprungligen postat av appendixxiv
Hyfsat obskyr info. Har det inget med finnar att göra så förstår jag inte poängen med att posta sånna inlägg 😏

Citat:
Ursprungligen postat av kortnamn
Och det har att göra med Finland på vilket sätt?



Kom på att Boone Jenner är skadad resten av säsongen(Broken finger), är Jackets helt plötsligt möjliga köpare nu?

Citat:
Ursprungligen postat av appendixxiv
Trevligt att se rasmus dahlin släppa blålinjen o visa sina offensiva skillz iom mål o målgivande pass mot devils. Vet inte om hans coach med tanke på säsongen sagt fuck it o gett honom fria tyglar att köra sin grej eller om Dahlin själv tröttnat på att vara stay at home defense man men jag gillade vad jag såg. Mer sånt tack

Såg inte matchen men han blev tokhyllad av tränaren, unleash the beast.
__________________
Senast redigerad av J-dilla 2021-04-07 kl. 23:53.
Citera
2021-04-07, 23:15
  #1007
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kortnamn
Wut? Det var ju ett skämt. Den enda som hade kunnat ställa frågan på allvar är väl Swan65.
Missuppfattade dig eftersom Appendix redan kört den.
Ganska kul faktiskt, tror t.o.m. att även Svanen drog på munnen.

Sedan blir jag mörkrädd när jag läser att Caps troligen bara protectar en målvakt och att Kraken därför ev kan ta Vanecek.
Får inte hända, ser hellre att Samsonov offras i så fall.
Att protecta båda skulle innebära goodbye till Oshie och det får inte heller hända.
Citera
2021-04-08, 02:59
  #1008
Avslutad
Isles får Palmieri och Zajac.
Devils får 1st 2021+Cond. 4th 2022 + AJ Greer+Jobst

-Devils retainar 50% på både Palmieri och Zajac.
- 4th blir 3rd om Isles når SC-final och får då välja om det blir 2022 eller 2023.

Zajac har utgående kontrakt på 5,75 M
Palmieri har utgående kontrakt på 4,65 M

Hall kommer nog ge mer än 1st.
__________________
Senast redigerad av J-dilla 2021-04-08 kl. 03:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in