2021-04-06, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Ok du har nåt tvångsbehov att rescensera allt med massa bulllshit. Hoppas du får nån som orkar med dig. Annars kan ju du och Lemmor köra folkrace i tråden
Jag tror alla flashbackare börjar hajja grejjen.
Hoppsan! Vadå recensera? Dina kunskaper är bristfälliga. Som sann Kimanhängare så måste du alltså gå till ett slags personangrepp för att dölja dina okunskaper?
Varför läser du inte på om Nordkorea? Det är så oerhört genomskinligt att dina kunskaper om Nordkorea tangerar noll. Ditt enda syfte är ju att lagom maskerat hylla marxsismen och hata USA.
Se istället till att sätta dig in i situationen istället för att torgföra en massa utdaterad propaganda och ideligen hävda att det finns de som har det sämre än nordkoreanerna.

Har du inte förstått att den nordkoreanska befolkningen lider under diktaturen?

Du svarade inte på en tidigare fråga så jag formulerar om den, det är dina egna uttryck jag använder
När ska du börja hajja Kimdynastins psykologiska politiska natur?
Citera
2021-04-06, 23:46
Medlem
Citat:
Om du är insatt i ämnet så borde du kunna besvara det själv.Jag antar att du har nån form av PK diagnos.
Ja, eftersom jag inte såg att något var fel i texten så frågade jag dig; vad är det som inte stämmer, enligt dig? Du behöver inte komma med nedsättande kommentarer för att jag ställer en enkel fråga.
Citera
2021-04-07, 07:53
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Böndernas marknad finns i nästan alla samhällen, framför allt i dom med mkt, jordbruk . Det finns ju en på Katarina Bangata i stockholm. Men i länder som Nordkorea så kör dom dagligen. Där byter man grödor med varandra om man inte pröjsar cash.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Farmers%27_market

så ser det ut på större delen av den icke så priviligerade världen.
Jag vet hur det fungerar här i Sverige.
Så fri företagsamhet är tillåtet?

Bokföring och skatt. Hur höga är deras skatter?
Citera
2021-04-07, 09:00
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Vad är böndernas marknad?
Bönder kör in till torget och säljer?

Hur funkar det jämfört med våra marknader, får man prissätta själv?

Du märker att jag inte kan så mycket, jag är bara nyfiken.
Man byter grödor med varandra.
Det är en mötesplats i byarna efter dagens arbete, man dricker sprit, sitter framför en eld (nej dom vill inte ha en elektrifierad glödlampa) några sexuella inviter kan ske bland ungdomarna. En mötesplats där saker händer. Så ser det ut i alla liknande jordbrukssamhällen. Utom i sverige m,m eftersom det inte finns några riktiga jordbrukare längre, det är bara företagare.
Ris och Majs priserna förövrigt har varit stabila lågt på börsen, tyder inte på någon brist.
Dom nya jorrdbruksreformerna har gjort susen för skördarna och jag tycker man ser tecken på hur man försöker implmementera vissa detaljer därifrån till den övriga marknaden.
Man måste hänga med lite i dom förändringar som utförts de senaste 10 åren, annars pratar man om något helt annat. Det blir lite som nån amerikansk Qanon fantasibild. Tråkigt bara om man håller på och lurar sig själv som Lemmor tex,.
Senast redigerad av Giant Squid 2021-04-07 kl. 09:04.
Citera
2021-04-07, 09:11
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Missade det i all hast.
Nordkorea hade vid den tiden haft över 40 år på sig att säkerställa matförsörjningen till sina medborgare, gjorde man det?
Nu när ändå Songbun är i tråden, de med lägsta Songbungstatus deporterades till utmarkerna i nordöstra Nordkorea, de priviligierade med hög Songbunstatus fanns i Pyongyangområdet(och finns fortfarande, inga andra har tillträde till staden).
Vilka tror du svalt ihjäl först, och varför tror du att de med låg status (vindruvorna) deporterades?
Hur många år har sverige haft på sig att bygga upp beredskapslagren. Pandemin visade att förråden var tomma, nu har vi över 13000 döda.
Finlands lager hade räckt för en belägring under 2 år.
Det är lätt att vara efterklok.
Citera
2021-04-07, 09:34
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Man byter grödor med varandra.
Det är en mötesplats i byarna efter dagens arbete, man dricker sprit, sitter framför en eld (nej dom vill inte ha en elektrifierad glödlampa) några sexuella inviter kan ske bland ungdomarna. En mötesplats där saker händer. Så ser det ut i alla liknande jordbrukssamhällen. Utom i sverige m,m eftersom det inte finns några riktiga jordbrukare längre, det är bara företagare.
Ris och Majs priserna förövrigt har varit stabila lågt på börsen, tyder inte på någon brist.
Dom nya jorrdbruksreformerna har gjort susen för skördarna och jag tycker man ser tecken på hur man försöker implmementera vissa detaljer därifrån till den övriga marknaden.
Man måste hänga med lite i dom förändringar som utförts de senaste 10 åren, annars pratar man om något helt annat. Det blir lite som nån amerikansk Qanon fantasibild. Tråkigt bara om man håller på och lurar sig själv som Lemmor tex,.
Va, ha de en börs?
Bara för råvaror? Annars är ju våran börs mest fylld av aktiehandel.
Citera
2021-04-07, 15:11
Medlem
Citat:
Hur många år har sverige haft på sig att bygga upp beredskapslagren. Pandemin visade att förråden var tomma, nu har vi över 13000 döda.
Finlands lager hade räckt för en belägring under 2 år.
Det är lätt att vara efterklok.
Svälten pågick i Nordkorea under fem år.
Nordkorea var inte avskurna från världen, Nordkorea var inte utsatta för någon belägring. Hela världens matmarknad stod öppen för Nordkorea. Ändå visade regimen sin oförmåga/ovilja att föda sin befolkning. Fem års svält med en öppen matmarknad.

Kim sa: ”Skit i att befolkningen svälter ihjäl, vi måste sitta kvar vid makten och det gör vi med hjälp av kärnvapen”.
Någon frågade: ”Varför köper vi inte mat från annat håll”
Kim svarar: ”Skit i att folk svälter, vi behöver pengarna för vapenutveckling”
Under fem år…

Med tanke på att miljontals dog av svält går det knappt att föreställa sig hur många som var konstant hungriga och svältfödda, allt p.g.a. ett odugligt politiskt system med lika odugliga ledare.
Observera att historien upprepar sig, nu som då förnekar regimen att det råder matbrist, nu som då tror Kimanhängarna på propagandan. Det kanske är dags att vakna?

Vad har fått dig att tro att Nordkorea vid tidpunkten för svälten på 90-talet var avskurna från övriga världen?
Citera
2021-04-07, 15:26
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Svälten pågick i Nordkorea under fem år.
Nordkorea var inte avskurna från världen, Nordkorea var inte utsatta för någon belägring. Hela världens matmarknad stod öppen för Nordkorea. Ändå visade regimen sin oförmåga/ovilja att föda sin befolkning. Fem års svält med en öppen matmarknad.

Kim sa: ”Skit i att befolkningen svälter ihjäl, vi måste sitta kvar vid makten och det gör vi med hjälp av kärnvapen”.
Någon frågade: ”Varför köper vi inte mat från annat håll”
Kim svarar: ”Skit i att folk svälter, vi behöver pengarna för vapenutveckling”
Under fem år…

Med tanke på att miljontals dog av svält går det knappt att föreställa sig hur många som var konstant hungriga och svältfödda, allt p.g.a. ett odugligt politiskt system med lika odugliga ledare.
Observera att historien upprepar sig, nu som då förnekar regimen att det råder matbrist, nu som då tror Kimanhängarna på propagandan. Det kanske är dags att vakna?

Vad har fått dig att tro att Nordkorea vid tidpunkten för svälten på 90-talet var avskurna från övriga världen?
Det går inte att jämföra 90 talet med nutiden om man inte är helt bakom flötet eller har en agenda.
Det är ingen vettig människa som gör . Så kör upp dina "-Kim sa, " bakom M59orna och kom med lite länkar nån gång som bekräftar dina åsikter. pajas.
Citera
2021-04-07, 17:18
Medlem
Citat:
Det går inte att jämföra 90 talet med nutiden om man inte är helt bakom flötet eller har en agenda.
Det är ingen vettig människa som gör . Så kör upp dina "-Kim sa, " bakom M59orna och kom med lite länkar nån gång som bekräftar dina åsikter. pajas.
… och där kära tråddeltagare körde även bläckfisken i diket. Alla illusioner om orsak och verkan krossade, samtidigt blottad in på bara mässingen…argumenterar som en plattjordare och Trumpanhängare.

Vad är det som inte går att jämföra? Mycket av forskningen i alla möjliga discipliner går ut på att jämföra förr och nu och jag tror inte att de flesta forskare är ”bakom flötet”

Vill du läsa om den katastrofala svälten finns det ju obegränsat med information, bara att börja läsa. Där kommer du att finna att Nordkorea varken var avskuret eller belägrat under 90-talet. En Pajasdiktatur däremot, fem år av handlingsförlamning varav de första åren gick ut på förneka katastrofen.
Vapenutvecklingen tuffade dock oförtrutet på samtidigt som Kim deporterade människor till norra NK till en säker död.
Citera
2021-04-07, 18:15
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
… och där kära tråddeltagare körde även bläckfisken i diket. Alla illusioner om orsak och verkan krossade, samtidigt blottad in på bara mässingen…argumenterar som en plattjordare och Trumpanhängare.

Vad är det som inte går att jämföra? Mycket av forskningen i alla möjliga discipliner går ut på att jämföra förr och nu och jag tror inte att de flesta forskare är ”bakom flötet”

Vill du läsa om den katastrofala svälten finns det ju obegränsat med information, bara att börja läsa. Där kommer du att finna att Nordkorea varken var avskuret eller belägrat under 90-talet. En Pajasdiktatur däremot, fem år av handlingsförlamning varav de första åren gick ut på förneka katastrofen.
Vapenutvecklingen tuffade dock oförtrutet på samtidigt som Kim deporterade människor till norra NK till en säker död.
Jaha är det 1990 nu som du dömer efter. Ska vi snacka 1963 också då?
Senast redigerad av Giant Squid 2021-04-07 kl. 18:24.
Citera
2021-04-07, 18:23
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
…

1945 kanske? vart på sadistskalan befinner du dig, småbarn, djur, Peter Madsen?
Citera
2021-04-07, 18:52
Medlem
Citat:
Jaha är det 1990 nu som du dömer efter. Ska vi snacka 1963 också då?
Jag vet faktiskt inte vad du menar men jag undrade bara vad som inte går att jämföra? Jag dömer ingenting. Men fråga gärna, du kanske bara har missuppfattat något av vad jag skrivit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in