2021-04-07, 16:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
När SD ändrar sin historia hela tiden försvinner hans trovärdighet. Själv tycker jag det är viktigt, om man håller sig till sanningen ändrar man sig inte hela tiden.

Haha, jag uttryckte mig otydligt.

Jag förstår ju varför försvaret inte vill att SDs förhör ska spelas upp 😂.

Men vad kan försvaret ange för skäl som skulle kunna godtas av domstolen. De kan ju inte gärmna säga sanningen...
Citera
2021-04-07, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Är det inte ”sex-på-cykeln” förhöret man skall lyssna på då? I så fall förstår jag att advokaterna motsätter sig detta.
Mycket möjligt. Jag var på plats och hörde detta när han berättade om det, sjukt.
Citera
2021-04-07, 16:11
Medlem
Citat:
Och sen hoppat ut och lagt sig på kroppen? Inte troligt.

De tog med största sannolikhet dna på HD när hon blev häktad, att de jämfört ett långt blont hårstrå med den mörkhåriga LW och den korthårige SD men inte HD låter alltför otroligt.
Inte ens kling och klang skulle missa det.

Sorry, visste inte att det satt utanpå Lenas kropp.
Citera
2021-04-07, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Haha, jag uttryckte mig otydligt.

Jag förstår ju varför försvaret inte vill att SDs förhör ska spelas upp 😂.

Men vad kan försvaret ange för skäl som skulle kunna godtas av domstolen. De kan ju inte gärmna säga sanningen...

De kan väl säga vad som helst, som de även gör i andra fall, som att Backman VET att Sd inte är skyldig. Han kan naturligtvis inte veta, som Sd sa till Jelly, bara han själv vet om han är mördaren eller inte.
Citera
2021-04-07, 16:14
Bannlyst
Citat:
Är det inte ”sex-på-cykeln” förhöret man skall lyssna på då? I så fall förstår jag att advokaterna motsätter sig detta.

Citat:
Jo gudars, det är ju den! Det tarvligaste stycke historia någon misstänkt någonsin hittat på.
SD förstod ju att det var stor risk att de skulle hitta LWs blod på hans cykel, så nedsudlat som han var efter mordet.

Ja detta måste vara lögnernas lögn.
Alla lögnernas moder, och den enda som gick på den skiten var Björn Lindén.
Lena hade sex med Stefans Cykel... Why??
Citera
2021-04-07, 16:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Men det finns såvitt jag minns med från TR- förhandlingen.
Och de förhören spelas väl upp nu i HR?

Jag uppfattade det som att det skulle vara ett tidigt förhör.
SD berättade ju också om någon situation där Lena spottade ut blodblandad sperma (herregud vilka historier), men det var väl på dotterns cykel?

Kanske är det det förhör där SD drar upp historien om hur blodig han blir i ansiktet på kontoret?
För att jämföra med vad han säger sena i TR om att det knappt syntes ens i kalsongerna?
Citera
2021-04-07, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag skrev tidigt om det (juli -18) men det är ju tämligen färglöst om jag citerar mej själv... Jag har stora problem med att söka i tråden, men jag ska kolla i förhören med SD vid tillfälle.
(Det står för all del i mina inlägg att SD ”tror sej veta” och ”har en teori”, så att han ”vet” var väl att ta i från min sida.
Å andra sidan kan han ju berätta vad han tror sej veta om det skulle kunna föra utredningen framåt.
Det skulle ju kunna vara det att han pekat ut PN och i viss mån JoSj, det är kanske det som var hans teori.
Det jag trodde då jag skrev i juli -18 var att SD misstänkte HD, alternativt att han trodde att NW gjort det, och att SD då ville vara ”ädel” och skydda vem av dem det nu var.
Dessa tankar givetvis under förutsättning att SD inte var GM.)

Tack!
Ädel, SD, jo absolut hans främsta personlighetsdrag 🙄
Citera
2021-04-07, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Sorry, visste inte att det satt utanpå Lenas kropp.

Det gjorde det väl inte? Det har åtminstone stått i tråden att hårstrået hittades inne i slidan. Debatterades ju fram och tillbaka här hur länge ett hårstrå kan stanna kvar när det väl kommit in osv.
Citera
2021-04-07, 16:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
De kan väl säga vad som helst, som de även gör i andra fall, som att Backman VET att Sd inte är skyldig. Han kan naturligtvis inte veta, som Sd sa till Jelly, bara han själv vet om han är mördaren eller inte.

Det där att Backman skulle ha sagt så, det ändrades sedan i NA. Det var ett skrivfel; det var SD som visste att han var oskyldig.
Citera
2021-04-07, 16:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
😅😅 såklart! Advokaten får agera barnvakt och hoppas jättebabyn inte fnissar så det hörs.

Det är ju så konstigt.
Jag kan inte tänka mig annat än att hans advokater upprepade gånger sagt till honom att han inte kan fnissa eller skratta under förhandlingen. Och att de har förklarat varför.

Hur kan han inte låta bli?

Det är ju inte en dålig film som han ser på.
Citera
2021-04-07, 16:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Det gjorde det väl inte? Det har åtminstone stått i tråden att hårstrået hittades inne i slidan. Debatterades ju fram och tillbaka här hur länge ett hårstrå kan stanna kvar när det väl kommit in osv.

I dagens rapportering från NA skriver journalisten:

"– Det har även hittats ett ytligt blont hårstrå, säger Åsa Hiding.
Enligt NFC kan det inte uteslutas att hårstrået kommit dit under läkarundersökningen.
"

Det är kanske det som menas, att det bara satt precis i mynningen?
Citera
2021-04-07, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Dock med reservation för att server/grunduppgifterna i Groundspeak (Seattle) anges i Pacific-Tidszon dvs. det kan finnas en tidsfördröjning. Detta uppstår inte vid funktioner som t.ex. klockslag för cacheloggning eftersom man här kan ställa in sin egen tidszon i Settings/inställningar och som då framgår som realtid, MEN (om jag inte misstar mig) så har jag för mig att det dock blir tidsfördröjning vid övriga "grunddata" som exempelvis login, profildata etc.

https://forums.geocaching.com/GC/index.php?/topic/346941-geocaching-server-time/

Som exempel: Om du har ett geokonto, kolla vilken aktuell servertid det är just nu: https://www.geocaching.com/pocket/

Därför kanske SD rent teoretiskt loggade in redan efter midnatt/tidigt i morse, men att datumet på hans profil inte slog över förrän Pacific-tiden passerats (dvs. någon gång under förmiddagen).

Ja servertiden på pocket där är 07:50 nu. Alltså är vi 9 timmar före här.

SD:s konto visade senaste inlogg 2021-04-06 imorse och sen runt fm/lunch 2021-04-07.

Då bör ”login datum” stämma lokalt här va? De borde ha tänkt på det annars rätt onödigt att ha med då det skiljer så mkt från amerikanska östkusten.

Annars hade jag inte sett förändringen där inom några timmar om jag tänker rätt nu...

Det som är intressant också i det sammanhanget är vad det säger om att någon loggat in i LW:s GC 2018-10-07 och hur mycket info Groundspeak hade kunnat bidra med för att kasta ljus över den. På tal om serveraktivitet och annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in