2021-04-07, 12:10
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Kolla bara slutet av första avsnittet. Hon kan inte ens prata ensam framför kameran. Hon klarade inte heller av att på ett trovärdigt sätt lura dem om den hemliga immuniteten.
Ja just ja....har jag glömt bort. Den har hen ju kvar att slänga fram - hur mycket den nu kan vara värd för den om något måste ju skapa en aldrig tidigare skådad robinsonirritation hos de som försökt rösta ut henom. Ska bli intressant å se hur den kommer att hanteras av alla inblandade inklusive Anders/TV4-teamet. Kommer den att bli giltig även i en eventuell framtida sammanslagning - knappast va?
Senast redigerad av kubun 2021-04-07 kl. 12:12.
2021-04-07, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ja just ja....har jag glömt bort. Den har hon ju kvar att slänga fram - hur mycket den nu kan vara värd för den om något måste ju skapa en aldrig tidigare skådad robinsonirritation hos de som försökt rösta ut henne. Ska bli intressant å se hur den kommer att hanteras av alla inblandade inklusive Anders/TV4-teamet. Kommer den att bli giltig även i en eventuell framtida sammanslagning - knappast va?
Jo, det tror jag, de har inte sagt något annat. Tänk vad lurade de kommer känna sig om och när hon tar fram den.

Immuniteten kan påverka utfallet av omröstningar även om hon inte skulle åkt ut. Säg att de hade röstat 3 på person A, 2 på person B, 1 på person C och 1 på Sophia. Då åker A ut. Men skulle hon kunna använda immuniteten inför omröstning och gör det, så skulle det kunna bli 3 på A och 3 på B (eftersom den som röstade på Sophia måste rösta på någon annan). Då blir det utslagsomröstning mellan A och B, där den som röstade på C måste ändra sig, och då kan ju denne rösta på B så att B åker ut.

Men de var inte tydliga med när hon kan använda immuniteten (under öråd och om de kan användas efter sammanslagningen).
Senast redigerad av Heymid 2021-04-07 kl. 12:30.
2021-04-07, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är allmänt känt.
Uppfattade inte ditt förra svar som att du förstod det.
Nu blir det lite som Wenkler/Johannatjötet här så vi lägger ned
2021-04-07, 12:15
Medlem
Citat:
Ja just ja....har jag glömt bort. Den har hen ju kvar att slänga fram - hur mycket den nu kan vara värd för den om något måste ju skapa en aldrig tidigare skådad robinsonirritation hos de som försökt rösta ut henom. Ska bli intressant å se hur den kommer att hanteras av alla inblandade inklusive Anders/TV4-teamet. Kommer den att bli giltig även i en eventuell framtida sammanslagning - knappast va?

Var det inte något liknande för ett eller två år sedan och Anders sade vid sammanslagningen att den inte längre var giltig?
2021-04-07, 12:23
Medlem
Haajibs avatar
Det är modigt av tv4 att ta in en femnazi i inspelningen, det kan liknas med att de nästa gång tar in en rasist och en svart man som bråkar framför kameran.
2021-04-07, 12:26
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akrep
Var det inte något liknande för ett eller två år sedan och Anders sade vid sammanslagningen att den inte längre var giltig?
Jag har missat se några år. Var också den då införskaffad genom lögn o illojalitet?
2021-04-07, 12:34
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Jo, det tror jag, de har inte sagt något annat. Tänk vad lurade de kommer känna sig om och när hon tar fram den.

Immuniteten kan påverka utfallet av omröstningar även om hon inte skulle åkt ut. Säg att de hade röstat 3 på person A, 2 på person B, 1 på person C och 1 på Sophia. Då åker A ut. Men skulle hon kunna använda immuniteten inför omröstning och gör det, så skulle det kunna bli 3 på A och 3 på B (eftersom den som röstade på Sophia måste rösta på någon annan). Då blir det utslagsomröstning mellan A och B, där den som röstade på C måste ändra sig, och då kan ju denne rösta på B så att B åker ut.
Jo om det är så den kommer att hanteras men jag både tror och hoppas på att h*n kan plocka fram den ifall h*n får flest röster och därmed är på väg ut. Hur det då blir är intressant. Ska de gå till direkt omröstning eller ska alla röster på h*n bli "immuniserade" och den som fått näst mest röster åka ut och kanske h*ns enda avlagda röst på kanske paktledaren själv blir den helt avgörande?!
2021-04-07, 12:46
Medlem
Citat:
Jag har missat se några år. Var också den då införskaffad genom lögn o illojalitet?

Ingen aning, det är bara något som dök upp i bakhuvudet. Men det är ju högst troligt, om jag nu minns rätt, att den också dök upp via lögn och ilojalitet. Det är ju liksom en rätt vesäntlig del av Robinsonkonceptet.
2021-04-07, 12:46
Medlem
Citat:

Men de var inte tydliga med när hon kan använda immuniteten (under öråd och om de kan användas efter sammanslagningen).
Det här har jag totalmissat, när och vem har fått immuniteten att dela ut?
2021-04-07, 12:59
Medlem
Citat:
Jo om det är så den kommer att hanteras men jag både tror och hoppas på att h*n kan plocka fram den ifall h*n får flest röster och därmed är på väg ut. Hur det då blir är intressant. Ska de gå till direkt omröstning eller ska alla röster på h*n bli "immuniserade" och den som fått näst mest röster åka ut och kanske h*ns enda avlagda röst på kanske paktledaren själv blir den helt avgörande?!
Det Anders sade var "Då tas dina röster bort, och den som fått näst flest röster åker ut", vilket jag tolkar som att den kan användas efter att det visat sig att hon fått flest röster.
2021-04-07, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tatoomike
Det här har jag totalmissat, när och vem har fått immuniteten att dela ut?
I frälsarens dilemma, i början av avsnitt 2. Sophia skickades ju dit av lag Nord och valde mellan att gräva för en hemlig immunitet men riskera nackdel i Robinsontävlingen och gräva för ett tändstål. Hon kan använda den i valfritt öråd för att ta bort sina röster.
2021-04-07, 13:07
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Det Anders sade var "Då tas dina röster bort, och den som fått näst flest röster åker ut", vilket jag tolkar som att den kan användas efter att det visat sig att hon fått flest röster.
Ja vad bra att det blir på så sätt. Vore ju ordentligt roligt om just paktledaren åker då på den immunes enda röst - snacka om långnäsa då....ända ner till Åland

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in