Citat:
Ursprungligen postat av
Beh.ass.
Först: Tack för alla de olika länkarna du klistrar in! Bra med påminnelse då och då! 👍
HD uttrycker att "man minns de specifika delarna". I detta fall samtal med L*na och blödande sex.
I övrigt när HD tillfrågas som vittne/misstänkt så uppstår remarkabla minnesluckor. HD minns inte om hon raderat telefonen på USA-resan eller på vägen till flygplatsen, HD minns inte att hon pratat med sin chef, tidigt på morgonen, angående att L*na är död (innan polisen fick reda på det), HD minns inte ens av vem hon fick reda på att L*na var död.
Det finns mer märkliga minnesbilder/luckor i hennes utsagor. Det är dags att belysa VAD hon kommer ihåg i relation till vad hon inte kommer ihåg.
Sen utröna vilka frågor HD inte vill svara på, inte vill spekulera om eller inte vill ge en kommentar till. De är rätt många och tuffa samt avgörande frågor.
Hur kan HD t.ex. komma ihåg just det där med blödande sex? Och varför kommer HD inte ihåg om L*na har varit inbjuden i HD:s nya bostad...
Det känns som att det sista undvikande svaret lämnas öppet med flit. Om polisen t.ex. skulle finna blod i HD:s golvbrunnar skulle HD kunna säga att "Jajust, hon var ju här en gång och lånade badrummet. Hon blödde väl, därför har ni hittat spår hos mig".
Som någon skrev nyss: HD är ingen dumbom snarare tvärtom. Det psykiska mående var nog skiftande från en tid till annan men ska nog inte intecknas som statiskt över många år.
Som HD:s chef sa: Hon är en av mina bästa sköterskor".
Så vi ska nog även rikta lampan mer åt HD:s håll än vad som är gjort nu.
Tackar! Jag tycker det är viktigt att sprida de många guldäggen som finns i detta fall! En hel del av länkarna har jag "stulit" från Honan6´s fantastiska sammanfattningar. Och det kommer förhoppningsvis nya läsare och deltagare i tråden löpande. Så då bör vi alla stötta dem med viktig info.
Håller med dig om HD. Tror (som jag alltid har gjort) att hon är inblandad på mer än ett sätt. Tror till och med att det kan vara hon som anstiftat mordet - och till och med kan ha varit med på plats.
Glömmer inte det man lärt sig av HD´s och SD´s familjer:
"Där HD pekar, gräver SD"
"HD är en kopia av vår mamma. Både till utseende och sätt"
"De två är en och samma person. De är ett"
Och av SD och HD:
"Nej, hon får leva"
"Du vill att hon ska dö, försvinna"
"Det kommer att bli väldigt blodigt när jag dödar dig och ditt barn"
Och sen på morgon/förmiddag efter mordet:
"Hoppas att hon är död"
"Vi kommer att få se otäcka rubriker snart"
"Nej, det kommer inte att lösa sig"
Och som grädden på moset:
"Det ska bli så bra nu"
Det är bara ett litet axplock. Men det säger allt. Detta tillsammans med deras ständiga lögner, eviga slingrande, ignorans mot polis och rättsväsende och allmänt grandiosa attityd.
JG är också en som kör samma stil som dem.
Äckligt. Men talande.
#TeamÅsaHiding

Tick, tack, tick, tack....
En person som fotar och filmar in på LW i hennes hem. Helt normalt...?:
https://www.bildtagg.se/bild/ip4fznpaxpcpdot9eer3uhd
Tack till piastrone som samlat ihop FUP, Ljudfiler rättegången, Handlingar till HR m m för nedladdning:
www.flashback.org/sp74764523
Bildmix på en levande och glad Len* som någon tog sig rätten att brutalt mörda med 17 slag mot huvud och ansikte
www.bildtagg.se/bild/akkk0foxtbklz824flveummc
Exempel på att den misstänkte visste att det var ingen idé att söka efter Lena
https://forumbilder.com/i/ro6E