2021-04-07, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Frågan är, kommer han dra med sig fler i fallet?

Svaret här blir tyvärr ett nej. Oavsett om SD blir dömd i HR kommer han aldrig att varken erkänna mordet eller dra ner någon annan.
Citera
2021-04-07, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pushlr
Stefan tänker GastCampa i rättssalen.
Vem har fyr

Bästaste svärföräldrarna har säkert skickat med en termos med lite gott kaffe så han har där under de långa dagarna på de oskyldigt anklagades bänk.
Citera
2021-04-07, 11:05
Medlem
Vad är det för usel uppdatering från NA?!
Uppdateras vid paus..
Citera
2021-04-07, 11:07
Medlem
https://static.direkt.ifragasatt.se/056d91f1-0762-4713-a897-e4eb95f1a99c.jpg
Lilla väskan...
Citera
2021-04-07, 11:07
Medlem
Citat:
Tack! Varför kommer SD med fullproppad ryggsäck? Någonting att visa upp tro?

Är rapporteringen bakom betalvägg för jag kommer ingenvart när jag klickar på länken?
Citera
2021-04-07, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Currbits
Är rapporteringen bakom betalvägg för jag kommer ingenvart när jag klickar på länken?
Jag tecknade abonnemangpå tidningen för 8:-
Citera
2021-04-07, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Currbits
Vet inte hur man lägger in bilder
Citera
2021-04-07, 11:11
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Först: Tack för alla de olika länkarna du klistrar in! Bra med påminnelse då och då! 👍

HD uttrycker att "man minns de specifika delarna". I detta fall samtal med L*na och blödande sex.
I övrigt när HD tillfrågas som vittne/misstänkt så uppstår remarkabla minnesluckor. HD minns inte om hon raderat telefonen på USA-resan eller på vägen till flygplatsen, HD minns inte att hon pratat med sin chef, tidigt på morgonen, angående att L*na är död (innan polisen fick reda på det), HD minns inte ens av vem hon fick reda på att L*na var död.
Det finns mer märkliga minnesbilder/luckor i hennes utsagor. Det är dags att belysa VAD hon kommer ihåg i relation till vad hon inte kommer ihåg.
Sen utröna vilka frågor HD inte vill svara på, inte vill spekulera om eller inte vill ge en kommentar till. De är rätt många och tuffa samt avgörande frågor.
Hur kan HD t.ex. komma ihåg just det där med blödande sex? Och varför kommer HD inte ihåg om L*na har varit inbjuden i HD:s nya bostad...
Det känns som att det sista undvikande svaret lämnas öppet med flit. Om polisen t.ex. skulle finna blod i HD:s golvbrunnar skulle HD kunna säga att "Jajust, hon var ju här en gång och lånade badrummet. Hon blödde väl, därför har ni hittat spår hos mig".

Som någon skrev nyss: HD är ingen dumbom snarare tvärtom. Det psykiska mående var nog skiftande från en tid till annan men ska nog inte intecknas som statiskt över många år.
Som HD:s chef sa: Hon är en av mina bästa sköterskor".
Så vi ska nog även rikta lampan mer åt HD:s håll än vad som är gjort nu.

Tackar! Jag tycker det är viktigt att sprida de många guldäggen som finns i detta fall! En hel del av länkarna har jag "stulit" från Honan6´s fantastiska sammanfattningar. Och det kommer förhoppningsvis nya läsare och deltagare i tråden löpande. Så då bör vi alla stötta dem med viktig info.

Håller med dig om HD. Tror (som jag alltid har gjort) att hon är inblandad på mer än ett sätt. Tror till och med att det kan vara hon som anstiftat mordet - och till och med kan ha varit med på plats.

Glömmer inte det man lärt sig av HD´s och SD´s familjer:

"Där HD pekar, gräver SD"

"HD är en kopia av vår mamma. Både till utseende och sätt"

"De två är en och samma person. De är ett"

Och av SD och HD:

"Nej, hon får leva"
"Du vill att hon ska dö, försvinna"
"Det kommer att bli väldigt blodigt när jag dödar dig och ditt barn"

Och sen på morgon/förmiddag efter mordet:

"Hoppas att hon är död"
"Vi kommer att få se otäcka rubriker snart"
"Nej, det kommer inte att lösa sig"

Och som grädden på moset:

"Det ska bli så bra nu"

Det är bara ett litet axplock. Men det säger allt. Detta tillsammans med deras ständiga lögner, eviga slingrande, ignorans mot polis och rättsväsende och allmänt grandiosa attityd.

JG är också en som kör samma stil som dem.

Äckligt. Men talande.

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

En person som fotar och filmar in på LW i hennes hem. Helt normalt...?:

https://www.bildtagg.se/bild/ip4fznpaxpcpdot9eer3uhd

Tack till piastrone som samlat ihop FUP, Ljudfiler rättegången, Handlingar till HR m m för nedladdning: www.flashback.org/sp74764523

Bildmix på en levande och glad Len* som någon tog sig rätten att brutalt mörda med 17 slag mot huvud och ansikte
www.bildtagg.se/bild/akkk0foxtbklz824flveummc

Exempel på att den misstänkte visste att det var ingen idé att söka efter Lena
https://forumbilder.com/i/ro6E
Citera
2021-04-07, 11:11
Medlem
Citat:
Typ min tanke, kanske camperat i vattentornet? Antar att det varit lite folk på "promenad" utanför huset..

Om jag minns rätt så var hans chef med domkraften delägare i vattentornet. SD var en av få som hade nyckel. SD är nog inte anställd längre vid Tyréns och chefen har ju golat ner honom så det kan vara sannolikt att SD inte har tillträde till ”sextornet” längre.
Eller har jag blandat ihop chefer?
Senast redigerad av Avel 2021-04-07 kl. 11:23.
Citera
2021-04-07, 11:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tror att han i såfall kommer skylla mordet på HD, eller att hon är delaktig. SD är inte den typen som tänker falla ensam, det är jag rätt säker på.
Paret har haft ett år på sig att utarbeta en strategi med nya lögner. Tillsammans eller var för sig.

Jag är med dig där.
Hanna har ett rejält tag om Stefans pungkulor, och Stefan har ett rejält nyp om Hannas blygdläppar.
Båda två kan sänka varandra.... Om Stefan faller kommer Hanna att följa med och det vet Hanna. Det är just därför som hon blåljuger och tappar minnet, för genom att hjälpa Stefan så hjälper hon sig själv.
Stefan kommer hänga ut Hanna om han döms. Antingen i direkt anslutning till domen eller sälja storyn för 100.000:- till Hänt Extra.
Aldrig att han tar 18 år på kåken, bara för att Hanna var sur över sina raderade loggar...
Citera
2021-04-07, 11:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Hen menar nog oraklet Leif GW Persson som i nyhetsmorgon nu på morgonen menade att om åklagaren inte har mer bevis så blir SD frikänd även i HR.

Aha.. GW, hon menar 50/50 gubben. Okey.

Han som har lurat det svenska folkhemmet att han kan nåt.
Om jag hade läst på facit först, så hade jag också kunnat sitta i TV och säga HUR DET ÄR.
Det var så han började - Han hade facit, det hade inte vi - Vi blev lurade att han kunde nåt.
Nu läser han inte ens facit innan han uttalar sig utan han chansar bara, och Rosamund köper dravlet.

Sen tar han dessa Facit och skriver böcker, och så blev han rik.
Han var smart som tog verkliga FUP och romaniserade dem till böcker.

Med andra ord är han bara en Bluff.
Härlig människa men en bluff.

Och då är detta en av ALLA experter - Vilka kan dom andra vara.
Citera
2021-04-07, 11:36
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Tingsrättens bedömning var i mina ögon FEL.

MEN, den var inte helt kass.
Tingsrätten kom även fram till att det fanns en hel del som är besvärande För Stefan, men bevisningen inte riktigt nådde ända fram, men dom antydde nåt...... ett njaaaa.
Man kan väl säga att det blev stolpe ut istället för mål.

Nu har Åsa först plockat ut det som skall förtydligas och fokuserar endast på dom bitarna, och sen även kompletterat med ny bevisning.
Så istället för ett stolpe ut, så kanske det blir stolpe in.
Jag tror inte att det krävs så förbannat mycket för att det skall bli en fällande dom.
Ärligt talat så tror jag det räcker med att byta ut 1st jurist + 3st nämndemän till 3st jurister+ 2st nämndemän för att det skall bli en fällande dom.

Jag sätter min hundring på stolpe in.... Han kommer torska !!!

varför raderade Stefan medvetet bilderna på sin mobil och tog sedan seriebildstagning för att inte kunna återskapa dessa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in