2021-04-06, 05:06
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Varje skräpbolag har sina cheerleaders, speciellt inom tech och biotech där det ska vända vilken dag som helst och den där revolutionerande produkten ska ta över världen. Det mest fascinerande är hur lika alla är, gå in på Placera-forum för valfri aktie som varit hajpad och du hittar exakt samma sorts inlägg.

Sorgligast är nästan folk som vägrar realisera en förlust utan bara sitter kvar år in och år ut i hopp om en vändning. Jag såg nån som efter många år äntligen låg plus minus noll och kunde sälja utan förlust. Hur mycket snabbare hade det inte gått om han sålt skiten och satsat på nåt bättre? Målet är väl att tjäna pengar. Gud vet vad vår käre Alienfin hade tjänat om han bara hade köpt en indexfond för x antal år sen istället för att sitta kvar med den här skiten.

Speciellt AI och Ny Teknik fonden, runt 150% sista 3 åren. Och techfonder också, tänka sig 👏
Citera
2021-04-06, 08:06
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Det förvånar mig att folk fortfarande tror på den här skiten när det finns så många andra lovande bolag.

Kanske därför jag tror på "skiten"

https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2021/04/06/anoto-group-knowledge-ai-sluter-ett-tvaarigt-distributionsavtal-i-forenade-arabemiraten-med-ett-mini mum-forsaljningsatagande-vart-usd-6-miljoner.html

Distributionsavtal är klockrent, minimalt med arbete och pengar lär vara sista problemet med Saudi som satsar stenhårt på AI.
Senast redigerad av alienfin 2021-04-06 kl. 08:59.
Citera
2021-04-06, 12:49
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Kanske därför jag tror på "skiten"

https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2021/04/06/anoto-group-knowledge-ai-sluter-ett-tvaarigt-distributionsavtal-i-forenade-arabemiraten-med-ett-mini mum-forsaljningsatagande-vart-usd-6-miljoner.html

Distributionsavtal är klockrent, minimalt med arbete och pengar lär vara sista problemet med Saudi som satsar stenhårt på AI.
Nej det är inte klockrent. Ett distributionsavtal är inte mer värt än pappret det är skrivet på, det är inte förrän det leder till reella affärer som det betyder något. Visst, "försäljningsåtagande" men utan att veta innehållet i avtalet vet vi inte vad som händer om "åtagandet" inte uppfylls. Kan tolkas som blaj från företaget inför nästa nyemission.
Citera
2021-04-06, 13:16
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Nej det är inte klockrent. Ett distributionsavtal är inte mer värt än pappret det är skrivet på, det är inte förrän det leder till reella affärer som det betyder något. Visst, "försäljningsåtagande" men utan att veta innehållet i avtalet vet vi inte vad som händer om "åtagandet" inte uppfylls. Kan tolkas som blaj från företaget inför nästa nyemission.

Kan tolkas på flera sätt beroende av hur man vill vinkla det 😊 Vi får se hur det går men vi hoppas alla på det bästa eller hur 😘
Men hittills har kunderna varit nöjda så lite hopp finns det.
Sen att KAIT verkar globalt lite här och där gör inte saken sämre.
Citera
2021-04-06, 13:32
Medlem
alienfins avatar
Europamarknaden kommer också framöver ser jag i rapporten men kul att Mellanöstern levererar ganska omgående efter etablering där.

"KAIT fortsätter att göra framsteg genom att säkra nya kunder i samband med lanseringen av KAIT@HOME. Vi förväntar oss dessutom att KAIT In Class kommer att fortsätta att växa under andra halvan av 2021 i samband med att fler och fler skolor kommer att hålla öppet till följd av restriktionslättnader. Flera kunder i USA, Sydkorea och Mellanöstern kommer att återuppta användandet av KAIT In Class under mars 2021. Vi kommer att öppna ett kontor i Jordanien eftersom huvuddelen av våra mjukvaruutvecklare finns i landet. Mer seniora ingenjörer och AI-utvecklare finns fortfarande i USA, men vi viktar organisationen mot Jordanien, där lönekostnader är lägre, för att utveckla mjuk- och programvara. De viktigaste marknaderna för KAIT under 2021 kommer att vara USA, Asien samt Mellanöstern. Jag planerar att inrätta en ny säljorganisation med ansvar för den europeiska marknaden under andra halvan av 2021."
Citera
2021-04-06, 15:07
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Varje skräpbolag har sina cheerleaders, speciellt inom tech och biotech där det ska vända vilken dag som helst och den där revolutionerande produkten ska ta över världen. Det mest fascinerande är hur lika alla är, gå in på Placera-forum för valfri aktie som varit hajpad och du hittar exakt samma sorts inlägg.

Sorgligast är nästan folk som vägrar realisera en förlust utan bara sitter kvar år in och år ut i hopp om en vändning. Jag såg nån som efter många år äntligen låg plus minus noll och kunde sälja utan förlust. Hur mycket snabbare hade det inte gått om han sålt skiten och satsat på nåt bättre? Målet är väl att tjäna pengar. Gud vet vad vår käre Alienfin hade tjänat om han bara hade köpt en indexfond för x antal år sen istället för att sitta kvar med den här skiten.

Så är det och trots dagens tjurrusning så är aktien ner 99% från ATH och har inte ens masat sig över en krona.

Du har 100% rätt i ditt inlägg med undantag för att Alienfin faktiskt tjänat grova pengar på detta papper genom att köpa och sälja vid rätt tillfällen.
Citera
2021-04-06, 15:15
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Så är det och trots dagens tjurrusning så är aktien ner 99% från ATH och har inte ens masat sig över en krona.

Du har 100% rätt i ditt inlägg med undantag för att Alienfin faktiskt tjänat grova pengar på detta papper genom att köpa och sälja vid rätt tillfällen.

Nja inte riktigt än, ligger nära mitt gav iaf men tror mig göra en nätt vinst i framtiden med min post 👍
Citera
2021-04-07, 06:49
Medlem
alienfins avatar
Får se om lånade skattepengar kommer idag så man kan trycka in dom också innan det drar iväg, 6musd avtal med en kund och vi ligger på 0,9 fortfarande 😊
Citera
2021-04-07, 09:29
Medlem
Citat:

Klassiskt anoto pm. Man slänger in en siffra som inte betyder något alls. Snart dags för nyemission antar jag.
Citera
2021-04-07, 09:31
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Klassiskt anoto pm. Man slänger in en siffra som inte betyder något alls. Snart dags för nyemission antar jag.

And up we go, 2 kr snart va 😊
Citera
2021-04-07, 11:03
Medlem
jack.danielss avatar
Får se vad händer ned kursen när beställningarna drar ut på tiden i försenade arabemiraten
Citera
2021-04-07, 13:10
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Får se vad händer ned kursen när beställningarna drar ut på tiden i försenade arabemiraten

Eller får se om de uppfyller avtalet och hur många fler kunder vi knyter oss an kommande 2 åren, vinkar från 10 kronan sen 😅
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in