2021-04-06, 23:19
Medlem
Rosamunds avatar
Inte gjorts än? När ska den göras då? Rättegången är ju över om bara ett par veckor.

Hur har de tänkt att HR ska anse det bevisat att inloggning på One-mejl skett om man inte kan visa hur den gjorts?
Senast redigerad av Rosamund 2021-04-07 kl. 00:01.
Citera
2021-04-06, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Om du är korrekt eller supergullig och allt vad du skrev förut har väl inte med saken att göra?

Att ta en diskussion och ifrågasätta henne på nivå läxa upp är givetvis inte vad som efterfrågas.

Om du nu gång efter annan i tråden, inkl media, skriver om hur mycket som missats, att det är relativt enkelt och av stor vikt (tex hennes dator) , gjort rena autostradan åt dem - och det bidde en tummetott - så börjar man väl fundera på hur det är ställt.
Det var ju upp som en sol och ner som en pannkaka och enbart koordinat.

Vad jag menar är en kort återkoppling då det inte var med mer i den komplettering som kom.

Eller så kanske det inkommer sen, inte vet jag.
Men det är väl som andra nämnt att försvaret bör få en rimlig chans och insyn i utredningsmaterial och ev bevisning.

Får väl kolla mer sen men det vore ju bedrövligt om saker av vikt inte kollats upp.

Eller så går man till media. Why fight alone when you can have an army fight for you osv osv.

Tredje statsmakten är bra att hålla i handen. Granskning är lite mer deras grej än att jag ska sätta skrivbordslampan i ansiktet på Åsa och ha nån utfrågning om varför hon inte gör som jag vill.
Citera
2021-04-06, 23:20
Medlem
googlans avatar
Citat:
Eh.. Nej och förvaret har tillträde till slasken.

EHH JOO. Asså läs om läs rätt och tänk efter. Jag vet väl att en advokat har tillgång till en slask! Jag citerade vad susanna.s skrev innan men du verkar väldigt trött eller så läser du inte ordentligt.....
Senast redigerad av googlan 2021-04-06 kl. 23:22.
Citera
2021-04-06, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Är det fortfarande SD:s kompis som är chef över polisens forensics?
Det kan i så fall vara en förklaring till att allt tar onödigt lång tid.
Helst vill han kanske att ingen ska hinna med det.

Ingen aning faktiskt. Vem chefen än är så lyser han med sin frånvaro på flera sätt.
Citera
2021-04-06, 23:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag är lika frågande som du. Det är enkelt när man kan men de kanske helt enkelt inte kan eller ja vilken anledning som helst vi inte har koll på.
Det kanske var slarvigt att kalal det enkelt.
Menar mer enkelt när man kan det.
Ja, jag är som ett levande frågetecken om de ignorerat en slags guide av vikt.
Det borde väl finnas nåt hon vet, hon lär väl inte överlämna utan feedback i nåt så viktigt.

Eller om det kanske är som Rosamund nyss skickade en blänkare om, att det är är gjort men inget som ledde nånstans?
Citera
2021-04-06, 23:28
Medlem
Citat:
Har de det med i plädering eller visar nån tidslinje så bör det väl komma upp.
Å ena sidan.
Å andra sidan kontrar väl försvaret med att det har noll värde?

...och sen toppar hovrätten det med att inget har bevisvärde. Precis som BL & Co i tingsrätten.

DNA
Blod
Hot
Lögner
Raderingar
Polisanmälan
Stalking
Galet ex som ”vet ej”
Kontrollerande inloggningar.
Det ska dödas hit och dit
Blodet ska flyta
Hat
Sår på ben

Allt har varit verkningslöst hittills.
Citera
2021-04-06, 23:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av googlan
EHH JOO. Asså läs om läs rätt och tänk efter. Jag vet väl att en advokat har tillgång till en slask! Jag citerade vad susanna.s skrev innan men du verkar väldigt trött eller så läser du inte ordentligt.....
Jag kan omformulera.
ÅK begår tjänstefel enligt dig och försöker maska bortom objektivitetsprincipen.
Citat:
Ja precis men för att undivka att behöva redovisa något som kan äventyra fallet som åklagaren jobbat på så om de får minsta indikation att det kan finnas uppgifter som är till fördel för den åtalade då undviker de gärna just den saken!
Så vips så slipper du ha med det i en FUP, samt så slippa droppa det i ev SLASK.
Eller få jobbiga utfrågningar! Så är det enklare att helt enkelt "Oj har missat att kolla det spåret"
Citera
2021-04-06, 23:39
Medlem
develis avatar
Citat:
...och sen toppar hovrätten det med att inget har bevisvärde. Precis som BL & Co i tingsrätten.

DNA
Blod
Hot
Lögner
Raderingar
Polisanmälan
Stalking
Galet ex som ”vet ej”
Kontrollerande inloggningar.
Det ska dödas hit och dit
Blodet ska flyta
Hat
Sår på ben
Allt har varit verkningslöst hittills.
Om de utfört en granskning enligt dina direktiv och gör noll fynd men tar upp det i rätten så lär advokaten kontra.
Det är totalt värdelöst.

Om det sen är indiciemål och oavsett om den åtalade påstår nåt annat, så sker en sannolikhetsbedömning.
Tillräckligt många indicier tillsammans, av olika styrka, kommer givetvis bedömas på ett helt annat sätt än nåt som öht aldrig skett.
Citera
2021-04-06, 23:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Eller så går man till media. Why fight alone when you can have an army fight for you osv osv.

Tredje statsmakten är bra att hålla i handen. Granskning är lite mer deras grej än att jag ska sätta skrivbordslampan i ansiktet på Åsa och ha nån utfrågning om varför hon inte gör som jag vill.
Det beror väl på vad intentionen är, vad du är ute efter?

Om det är nån statsmakt som sätter lyset i ansiktet på Åsa så är det väl i ett annat läge än brådskande inför den här rättegången, till fördel för aktuellt åtal.

Ergo;
Innan en rättegång finns det väl en viss tidsram att ifrågasätta, beroende på när det initieras.
Då riktas väl frågan dit det är möjligt med förändring, i första hand. Till ÅK alltså.
Senast redigerad av develi 2021-04-07 kl. 00:00.
Citera
2021-04-06, 23:48
Medlem
googlans avatar
Citat:
Jag kan omformulera.
ÅK begår tjänstefel enligt dig och försöker maska bortom objektivitetsprincipen.

Möjligen men vad har det med saken att göra?

Du kan försöka bevisa detta hur mycket du vill vilket blir omöjligt, just därför åklagare använder sig av den tekniken !

Grattis du upptäckte något nytt idag!
Citera
2021-04-06, 23:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Möjligen men vad har det med saken att göra?

Du kan försöka bevisa detta hur mycket du vill vilket blir omöjligt, just därför åklagare använder sig av den tekniken !
Grattis du upptäckte något nytt idag!
Kör på dem linjen, inte mig emot.
Citera
2021-04-06, 23:51
Medlem
riskybusinesss avatar
Åklagaren är väl inte alls skyldig att redovisa något som talar till försvarets fördel.

Objektivitetsplikten går ut på att utreda och undersöka även sådant som talar till den misstänktas fördel. Inte redovisa. Under rättegången ska åklagaren ta hänsyn till om något kommer fram som ändrar bevisläget, men uppgiften är fortfarande att bevisa att ett brott begåtts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in