Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Jag har på ett ledigt men korrekt sätt hanterat kommunikationen med åklagarkammaren och media.
Hos åklagarkammaren kan man få svar på lite allmänna frågor (Avd.9 visade t.ex. idag hur ÅH svarade om häktning osv) men att jag skulle kliva in och ha en diskussion med åklagaren om deras förundersökning är både hon och jag främmande för.
Vi minns det där haveriet med han journalisten (Mr Isyxa) som var inne i förhörsrum och upptog tid och resurser från utredningen genom att fiska och ha en lång monolog om vad som pågick i hans huvud. De släppte inte en millimeter förhörsledarna och det gör inte åklagaren i detta fallet heller. Men jobbar gör de men med vad och hur det berättar de själva när de vill och kan. Annars är dörren liksom stängd.
Om du är korrekt eller supergullig och allt vad du skrev förut har väl inte med saken att göra?
Att ta en diskussion och ifrågasätta henne på nivå läxa upp är givetvis inte vad som efterfrågas.
Om du nu gång efter annan i tråden, inkl media, skriver om hur mycket som missats, att det är relativt enkelt och av stor vikt (tex hennes dator) , gjort rena autostradan åt dem - och det bidde en tummetott - så börjar man väl fundera på hur det är ställt.
Det var ju upp som en sol och ner som en pannkaka och enbart koordinat.
Vad jag menar är en kort återkoppling då det inte var med mer i den komplettering som kom.
Eller så kanske det inkommer sen, inte vet jag.
Men det är väl som andra nämnt att försvaret bör få en rimlig chans och insyn i utredningsmaterial och ev bevisning.
Får väl kolla mer sen men det vore ju bedrövligt om saker av vikt inte kollats upp.