2021-04-06, 16:54
Medlem
mrtowlies avatar
Ok, kan vi få ADMINS åsikt i frågan då?

Carlbom följer bara reglerna likt en god soldat (förutom för redan öppna trådar, de beviljas tydligen undantag). Argumentet att Micke lätt hade haft 10K+ följare om han inte byter kanal hela tiden är tydligen irrelevant, tillsammans med faktumet att han har upp till 3000 visningar på sina filmer. REGELN SIND REGELN!

Och Najas...som började med välvilja för att sedan börja trolla folk i tråden, jag vidhåller att du har varit på FB för länge. Du verkar tudelad och korrupt, ta en break nu, tack för din input.
Senast redigerad av mrtowlie 2021-04-06 kl. 16:58.
2021-04-06, 17:33
Medlem
10 sidor talar väl sitt tydliga språk att det finns intresse för Magmysaren sen om det är i Youtube-forumet eller nån annanstans spelar väl mindre roll?
2021-04-06, 17:44
Medlem
Lakkajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannon666
10 sidor talar väl sitt tydliga språk att det finns intresse för Magmysaren sen om det är i Youtube-forumet eller nån annanstans spelar väl mindre roll?
Nej! För Hydrogarden och flashbacks andra sponsorer vill inte förknippas med mobbing mot funktionsnedsatta. De är inte längre yttrandefrihet. Flashback har blivit kommersiellt och då gäller det att hålla sig inom PK-ramarna.

Sedan hör Micke hemma bland youtubers kategorin för bäst publicitet.
2021-04-06, 19:27
Medlem
Dodhuttarns avatar
Detta har blivit en mycket märklig diskussion och situation. Mängder av personer vill diskutera på detta forum och vädjar om att bara få en tråd upplåst, där ännu fler var engagerade i frågan. Då sitter forumets admins och, i stället för att välkomna diskussionslystna på diskussionsplattformen, gapar om att det absolut inte ska bli någon diskussion om just denna person.

Det hela är så bisarrt att man skulle kunna skapa ännu en meta-tråd med exempelvis rubriken "Varför är det förbjudet att diskutera just Magmysmicke på Flashback?".
2021-04-06, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakkajen
Nej! För Hydrogarden och flashbacks andra sponsorer vill inte förknippas med mobbing mot funktionsnedsatta. De är inte längre yttrandefrihet. Flashback har blivit kommersiellt och då gäller det att hålla sig inom PK-ramarna.

Sedan hör Micke hemma bland youtubers kategorin för bäst publicitet.

Blev tvungen att lägga en kommentar, min paus blev således inte så lång.

Vad det beror på att Flashback inte önskar en tråd om Magmys på forumet går bara att spekulera om. Moral, minde sponsorintäkter, mutande moderatorer eller att man vill få allt magmys själv. Listan kan göras lång.

Att Flashback väljer att ha krav, regler, trösklar under vissa ämnen kan jag köpa.

Däremot förstår jag inte reglerna för YouTubers. De fyller ingen funktion. Finns inget intresse, så självdör tråden. Självsanerade och demokratiskt.

Under de förutsättningar som råder nu, är det svårt för mig att greppa följande:
1. Att reglerna inte är lika för alla.
2. Att tråden inte flyttas (speciellt när det var en moderator som flyttade den dit).
3. Om man väljer att ha regler, varför ges en moderator/moderatorer maken att välja att inte låta ett ämne diskuteras utifrån sina egna preferenser, om det är tillräckligt intressant, allmänintresse, eller att det är för få användare som kommenterar.

Det mina herrar är ett upplägg för maktmissbruk och möjligheten för en person eller grupp att styra det fria ordet på Flashback.

Måste regler finnas, ska reglerna vara transparenta, enkla att förstå och lika för alla. Man ska aldrig låte en moderator bestämma godtyckligt.
2021-04-06, 22:05
Medlem
Är det inte lättare att bara säga att du/ni mods/admins inte vill öppna upp tråden istället för att komma på med ditten o datten....?
2021-04-06, 22:43
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dodhuttarn
Detta har blivit en mycket märklig diskussion och situation. Mängder av personer vill diskutera på detta forum och vädjar om att bara få en tråd upplåst, där ännu fler var engagerade i frågan. Då sitter forumets admins och, i stället för att välkomna diskussionslystna på diskussionsplattformen, gapar om att det absolut inte ska bli någon diskussion om just denna person.

Det hela är så bisarrt att man skulle kunna skapa ännu en meta-tråd med exempelvis rubriken "Varför är det förbjudet att diskutera just Magmysmicke på Flashback?".

Citat:
Ursprungligen postat av Allegera
Blev tvungen att lägga en kommentar, min paus blev således inte så lång.

Vad det beror på att Flashback inte önskar en tråd om Magmys på forumet går bara att spekulera om. Moral, minde sponsorintäkter, mutande moderatorer eller att man vill få allt magmys själv. Listan kan göras lång.

Att Flashback väljer att ha krav, regler, trösklar under vissa ämnen kan jag köpa.

Däremot förstår jag inte reglerna för YouTubers. De fyller ingen funktion. Finns inget intresse, så självdör tråden. Självsanerade och demokratiskt.

Under de förutsättningar som råder nu, är det svårt för mig att greppa följande:
1. Att reglerna inte är lika för alla.
2. Att tråden inte flyttas (speciellt när det var en moderator som flyttade den dit).
3. Om man väljer att ha regler, varför ges en moderator/moderatorer maken att välja att inte låta ett ämne diskuteras utifrån sina egna preferenser, om det är tillräckligt intressant, allmänintresse, eller att det är för få användare som kommenterar.

Det mina herrar är ett upplägg för maktmissbruk och möjligheten för en person eller grupp att styra det fria ordet på Flashback.

Måste regler finnas, ska reglerna vara transparenta, enkla att förstå och lika för alla. Man ska aldrig låte en moderator bestämma godtyckligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Är det inte lättare att bara säga att du/ni mods/admins inte vill öppna upp tråden istället för att komma på med ditten o datten....?

För att x antal Flashbackare är överens om att de vill diskutera en sak innebär inte per automatik att det måste finnas en tråd på Flashback. Om så vore fallet så skulle man kunna tjata sig till att få diskutera precis vem som helst. Jag kan säkert headhunta ett gäng som vill diskutera min okände kuf till granne som vi finner lattjo att bilda en kult kring men det innebär inte att det blir en tråd. Det har ju alltid krävts någon form av uppmärksamhet utifrån för att motivera persontrådar. Micke har inte uppmärksammats i media, skrivit något verk eller uppmärksammats för något brott. Då återstår bara Internetkändis/Kreatör/ Youtuber där kravet på 5000 följare får anses vara lågt satt ändå.

Sen kan man gärna påstå motsatsen om hans kändisstatus, men då bör det åtminstone kunna visa sig i mätbara siffror utanför Flashbacktråden om honom.

Hade detta gällt vilken annan person som helst på Mickes låga kändisnivå så skulle ni inte ifrågasatt detta öht.
Senast redigerad av Carlbom 2021-04-06 kl. 22:48.
2021-04-06, 23:17
Medlem
ACHOOOOOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Micke har inte uppmärksammats i media, skrivit något verk eller uppmärksammats för något brott. Då återstår bara Internetkändis/Kreatör/ Youtuber där kravet på 5000 följare får anses vara lågt satt ändå.
Du menar alltså på allvar att Micke inte har skapat några verk? Han har uppemot tjugo års samlade klassiker utöver alla hans välkända videor och karaktärer där Mikael Kock kanske är den mest kända för gemene man. Han har gjort motorvideor, varit stavgångsinstruktör, anordnat dejtingtävlingar, varit administratör för många enormt stora Facebook-grupper, vunnit i gokart, listan bara fortsätter.

I och med att Micke "skapar om" sina kanaler med jämna mellanrum så blir det svårt för någon att motivera att 5000-gränsen ska gälla även honom. Han har i dagsläget två aktiva Youtube-kanaler vilket ytterligare späder ut prenumeranterna då han lägger upp samma innehåll på båda två samtidigt. Eller får man lov att räkna ihop dem så att säga?

Sen tycker jag att det är märkligt att mäta Youtube-prenumeranter över huvud taget då det är en sak som enkelt och billigt kan manipuleras, som exempelvis Rask har gjort. Hans kanal har "144 000 prenumeranter" men når väldigt sällan över 10 000 visningar på sina videor, det brukar skvalpa runt kring 5000 efter en vecka. I Mickes fall är det dock snarare regel än undantag att hans videor får fler tittare än vad han har prenumeranter. Antal Flashback-inlägg eller trådläsningar bör således utgöra en mycket bättre indikator för hur stort intresse finns, för det är mig veterligen inte en människa som går in och manipulerar sånt.

Jag vill även tillägga att det är larvigt hur ni inte bara erkänner att ni har något slags personligt incitament till att hålla borta Micke från forumet, då ni var så snabba med att ta bort tråden att jag knappt hann märka att han hade lagt ner Youtube-kanalen. Detta är uppenbart för alla och ni kan peka på era paragrafer hur mycket ni vill, för i slutet av dagen vet vi om att ni utan några som helst besvär kan göra undantag för regeln. Ni har fått argument för att återinföra en tråd om Micke men ni viftar bort dem som irrelevanta när det inte passar er. Det är jäkligt synd för yttrandefrihetens högborg.
2021-04-06, 23:19
Medlem
Citat:
För att x antal Flashbackare är överens om att de vill diskutera en sak innebär inte per automatik att det måste finnas en tråd på Flashback. Om så vore fallet så skulle man kunna tjata sig till att få diskutera precis vem som helst. Jag kan säkert headhunta ett gäng som vill diskutera min okände kuf till granne som vi finner lattjo att bilda en kult kring men det innebär inte att det blir en tråd. Det har ju alltid krävts någon form av uppmärksamhet utifrån för att motivera persontrådar. Micke har inte uppmärksammats i media, skrivit något verk eller uppmärksammats för något brott. Då återstår bara Internetkändis/Kreatör/ Youtuber där kravet på 5000 följare får anses vara lågt satt ändå.

Sen kan man gärna påstå motsatsen om hans kändisstatus, men då bör det åtminstone kunna visa sig i mätbara siffror utanför Flashbacktråden om honom.

Hade detta gällt vilken annan person som helst på Mickes låga kändisnivå så skulle ni inte ifrågasatt detta öht.

Carlbom, varför fick tråden existera innan och kommer jag, om jag meddelar moderaterna i olika ämnen utifrån mitt inlägg och det du beskriver ovan, kunna få de trådarna som inte uppfyller kraven diverse ämne låsta?
2021-04-06, 23:30
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allegera
Carlbom, varför fick tråden existera innan och kommer jag, om jag meddelar moderaterna i olika ämnen utifrån mitt inlägg och det du beskriver ovan, kunna få de trådarna som inte uppfyller kraven diverse ämne låsta?

När YT-forumet skapades så flyttades en mängd trådar från andra ställen dit. I princip allt som var relaterat till Youtubefenomen. De levde då inte ens upp till dåvarande riktlinjer men det fanns ett undantag då kraven var högt satta på 15000 följare. Därefter har forumdelen gjorts om och som jag ser det har det tagit tid för forumdelen att "hitta sig själv". Kan nog vara så med många nya delar som skapas upp. Nu har det utkristalliserats vad vad för forum det ska vara på ett mer tydligt sätt. Kraven sänktes och då togs även undantaget bort.

Mickes tråd fick leva ändå och vara igång så länge som det fanns kreationer och en kanal att faktiskt diskutera. När han och allt material försvann så låstes tråden. Fler kan nog få följa det ödet i framtiden kan jag tänka mig om en tråd slutar handla om kanalen eller kreationerna i fråga och det inte finns någonting utanför Flashback att ens peka på som motiverar dess existens.
2021-04-06, 23:39
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ACHOOOOO
Du menar alltså på allvar att Micke inte har skapat några verk? Han har uppemot tjugo års samlade klassiker utöver alla hans välkända videor och karaktärer där Mikael Kock kanske är den mest kända för gemene man. Han har gjort motorvideor, varit stavgångsinstruktör, anordnat dejtingtävlingar, varit administratör för många enormt stora Facebook-grupper, vunnit i gokart, listan bara fortsätter.

Länka till dessa välkända mästerverk så tar jag mig gärna en titt. Jag är inte den som är den. Är han så välkänd som du säger så utgår jag från att det är väldokumenterat utanför Flashback.
2021-04-06, 23:47
Medlem
ACHOOOOOs avatar
Citat:
Länka till dessa välkända mästerverk så tar jag mig gärna en titt. Jag är inte den som är den. Är han så välkänd som du säger så utgår jag från att det är väldokumenterat utanför Flashback.
Det är synd att du valde att svara enbart på delen som var en skämtsam referens till alla magmysologer som vet vad jag pratar om och faktiskt känner till Micke och hans förehavanden. Kan du svara på det som inte var på skämt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in