Citat:
Ursprungligen postat av
Lakkajen
Nej! För Hydrogarden och flashbacks andra sponsorer vill inte förknippas med mobbing mot funktionsnedsatta. De är inte längre yttrandefrihet. Flashback har blivit kommersiellt och då gäller det att hålla sig inom PK-ramarna.
Sedan hör Micke hemma bland youtubers kategorin för bäst publicitet.
Blev tvungen att lägga en kommentar, min paus blev således inte så lång.
Vad det beror på att Flashback inte önskar en tråd om Magmys på forumet går bara att spekulera om. Moral, minde sponsorintäkter, mutande moderatorer eller att man vill få allt magmys själv. Listan kan göras lång.
Att Flashback väljer att ha krav, regler, trösklar under vissa ämnen kan jag köpa.
Däremot förstår jag inte reglerna för YouTubers. De fyller ingen funktion. Finns inget intresse, så självdör tråden. Självsanerade och demokratiskt.
Under de förutsättningar som råder nu, är det svårt för mig att greppa följande:
1. Att reglerna inte är lika för alla.
2. Att tråden inte flyttas (speciellt när det var en moderator som flyttade den dit).
3. Om man väljer att ha regler, varför ges en moderator/moderatorer maken att välja att inte låta ett ämne diskuteras utifrån sina egna preferenser, om det är tillräckligt intressant, allmänintresse, eller att det är för få användare som kommenterar.
Det mina herrar är ett upplägg för maktmissbruk och möjligheten för en person eller grupp att styra det fria ordet på Flashback.
Måste regler finnas, ska reglerna vara transparenta, enkla att förstå och lika för alla. Man ska aldrig låte en moderator bestämma godtyckligt.