2021-04-06, 15:04
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grottmuttan
Haha så jävla oklart! Varför följde de inte upp det där?!

Ja du en mycket märklig tanke om hur köttet skulle kunna torka ens så mycket som det regnade. Killen verkade glömma bort att man antingen fryser kött (i en frys) alternativt faktiskt tillagar (steker eller kokar) fiskkött för att slippa få i sig farliga parasiter i människokroppen. Särskilt om det gäller lax.

Nej förmodligen hann köttet ruttna eller bli uppätet av myror (de brukar gå långt och även upp i träd etc) för att få åtkomst av mat och kött är mumma för myror
2021-04-06, 15:16
Medlem
Är Alexander syrian?
2021-04-06, 15:26
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Du får väl vara hur skeptisk du vill - men dels har Nyheterna visat att de har filmat EN ren på den Ö som Annika med sitt lag var på och dels har hela Annikas lag sett fler renar upp emot 5-6 stycken. Tror knappast att ett helt lag hallucinerar eller ljuger om det.
"Nyheterna"? De som gör pengar på att öka intresset för programmet? Jag tror mera på mig själv och ortsbefolkningen än Annika.
2021-04-06, 15:32
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
"Nyheterna"? De som gör pengar på att öka intresset för programmet? Jag tror mera på mig själv och ortsbefolkningen än Annika.

Mmm - ja Annika var ju bara på plats och ett helt filmteam också - de måste ha sett i syne! Fast det är spännande med teknisk utveckling att få något att fastna på film som är hallucinationer medger jag.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/efter-tva-ar-forsvunnen-renkalven-hittades-i-robinson-trailer
2021-04-06, 15:39
Medlem
discomusens avatar
Ingen som reflekterat över vad Olivia har för domar? Brottsmål en eller flera enligt mrkoll. Har för mig tv brukar begärs ut register, så troligtvis inget allt för illa.
2021-04-06, 15:50
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av discomusen
Ingen som reflekterat över vad Olivia har för domar? Brottsmål en eller flera enligt mrkoll. Har för mig tv brukar begärs ut register, så troligtvis inget allt för illa.

Förmodligen har de kontrollerat OM deltagarna har haft något/eller pågående i brottsregistret och vad det handlar om i så fall. Tror knappast att TV4 vill ha fler vare sig deltagare eller t ex anställda med varningstrianglar hos sig i sina produktioner. Knappast efter att de har avskedat Paolo Roberto och nekat Timell att få delta i produktioner. Säkert gäller det även deltagare i deras serier då det vet av erfarenhet att svenska folket är som hökar och älskar att gräva i andra människors liv!
2021-04-06, 15:50
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Mmm - ja Annika var ju bara på plats och ett helt filmteam också - de måste ha sett i syne! Fast det är spännande med teknisk utveckling att få något att fastna på film som är hallucinationer medger jag.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/efter-tva-ar-forsvunnen-renkalven-hittades-i-robinson-trailer
Antingen ljuger dom eller så har de kört ut några renar till öarna. Skit samma, tro på vad du vill.
2021-04-06, 15:52
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Antingen ljuger dom eller så har de kört ut några renar till öarna. Skit samma, tro på vad du vill.

Som jag sagt tidigare - du får vara skeptiker och tycka vad du vill, men tänkte att du ville se vad din lokala SVT Norrbotten har kablat ut!
2021-04-06, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaskurmoppen
Tror inte de måste plocka egna blåbär och göra soppa av dem under Vasaloppet så de tappar nog inte särskilt mycket energi av att föra den till munnen.

Så hur klarar björnar av att leva på bär? Och varför rekommenderas det att äta bär om man går vilse?
2021-04-06, 15:59
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:

Klart det finns renar ute på öarna i skärgården i Norrbotten. Dom trampar runt överallt där det finns föda, särskilt vintertid. Sedan så kommer våren och isen släpper. Dom kan simma, men så länge det finns mat så stannar dom. Renlav finns det i massor på sådana där sandmarker och sommartid finns det färskt gräs.
2021-04-06, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polkagrissamurajen
Tror det är lite hans engelska mentalitet som kommer fram.
Snarare amerikan.
2021-04-06, 18:04
Medlem
OlleVieros avatar
Fick dom någon fisk? Såg bara en snutt när dom fick ett litet odugligt fisknät. I vilket avsnitt i såfall?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in