2021-04-06, 12:37
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Ja sorry - men jag refererade enbart till vad som sades i Videochatten och Annika och laget visste vad de fick göra och inte göra!
Jag är lika sorry jag - underligt med det där med två olika öar - kan det verkligen stämma?
2021-04-06, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Jaha - så de är på två olika öar då? Märkligt vi aldrig ser båtresorna. Vilken ö är de som inte är i en nationalpark då?
Allt finns på Google:

https://hbwebben.se/robinson/
2021-04-06, 12:46
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Jag är lika sorry jag - underligt med det där med två olika öar - kan det verkligen stämma?

Ja lagen är på två olika Öar - se inlägget #1070 och länken!
2021-04-06, 12:52
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Allt finns på Google:

https://hbwebben.se/robinson/
Oj det är ju långt mellan dem (nästan 1,5 landmil). Ja då stämmer det att de hade olika förutsättningar märkligt som tusan hoppas inte den där videochatten med Annika o Micke är en spoiler nu bara (två vinnare)
2021-04-06, 12:57
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Oj det är ju långt mellan dem (nästan 1,5 landmil). Ja då stämmer det att de hade olika förutsättningar märkligt som tusan hoppas inte den där videochatten med Annika o Micke är en spoiler nu bara (två vinnare)

Michael B har intervjuat flera av deltagarna på sin Instagram men han är noga med att de INTE spoilar något utan de diskuterar vad som HAR varit och inte annat och deltagarna berättar inget annat än det som vi har sett fram till dagens avsnitt har sänts färdigt på TV4
2021-04-06, 13:13
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Jo det ENA laget är i varje fall i ett Naturreservat och det är laget med röda banderoller och Annika som kapten för tillfället. Annika var med i en videochatt igår kväll på Instagram med förra årets Robinsonvinnare Michael B (bosatt på Åland) och då berättade hon att hennes lag hade lägret placerat i Naturreservat. Hon berättade också om att det var mellan 5-6 st renar på deras Ö.
Jag är född och uppväxt där det finns en mängd renar och har stuga kvar där. Har aldrig hört eller sett att renar ger sig ut till öar via is eller vatten och särskilt inte längst upp i Bottenviken. Visst är allt möjligt men jag är fortsatt skeptisk.
2021-04-06, 13:17
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag är född och uppväxt där det finns en mängd renar och har stuga kvar där. Har aldrig hört eller sett att renar ger sig ut till öar via is eller vatten och särskilt inte längst upp i Bottenviken. Visst är allt möjligt men jag är fortsatt skeptisk.

Du får väl vara hur skeptisk du vill - men dels har Nyheterna visat att de har filmat EN ren på den Ö som Annika med sitt lag var på och dels har hela Annikas lag sett fler renar upp emot 5-6 stycken. Tror knappast att ett helt lag hallucinerar eller ljuger om det.
2021-04-06, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Kan du inte se skillnaden på konsentrerade, redan plockade, kokade och dessutom med tillsatt socker?

Här hade vi svart på vitt vad blåbären innehåller. Jag vet inte riktigt vad det säger om det ger mer än det tar att plocka dem. Någon som kan reda ut det?

https://livsmedelsinfo.nu/livsmedel/n%C3%A4ringsv%C3%A4rde-bl%C3%A5b%C3%A4r.html
2021-04-06, 13:31
Medlem
Ufukdouds avatar
Vad tycker ni om arga överlevaren som programledare?
2021-04-06, 13:32
Medlem
Centipedes avatar
Citat:
Ja så är det säkert - får väl erkänna att jag inte har orkat lägga mig vinn om att veta exakt vad som är viktigast att få i sig vid t ex situationer som Robinson. Själv skulle jag nog vara glad för allt som jag hittade/plockade/fiskade eller vann i matväg på en tävling som går att stoppa i magen
Dessutom i amerikanska Robinson så brukar de få så stora bufféer vid vinster att de brukar få ont i magen och spy efteråt.
2021-04-06, 13:37
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centipede
Dessutom i amerikanska Robinson så brukar de få så stora bufféer vid vinster att de brukar få ont i magen och spy efteråt.

Usch då - ja magen pallar säkert inte att frossa på mat säkert efter svält/magert om mat och troligtvis får de enbart äta vinsten "här och nu" och inte spara något till senare.
2021-04-06, 14:24
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Jag har en ide vi hänger lite fiskbitar på en gren när det är 13 grader varmt och tror att det ska torka.
Haha så jävla oklart! Varför följde de inte upp det där?!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in