Citat:
Ursprungligen postat av
Maharaja79
Jag motsäger dig och säger att Sverige ligger mkt, mkt sämre till än vad du vill ge sken av. Eftersom du inte länkar något som bevisar ditt påstående, så är det ord mot ord.

Tänk på att i all debatt så är det den som kommer med det första påståendet, som har bevisbördan.
När du börjar prata om mamma och rövar och allt sånt... 🙈 så visar det din nivå, återigen, jag lämnar därmed debatten med dig därhän, efter detta inlägg.
Dessutom motsäger du dig själv, i ett och samma inlägg. Du säger att vi inte skall granska nu, vi skall granska om ett par år. Samtidigt vill du redan nu utropa Sverige som nån slags vinnare i EU.... 🤔 🙃 Lyd då ditt eget råd och vänta ett par år, innan du gör det.... Over and out.
Det handlar inte om nått jävla "ditt ord mot mitt". Vad är det för sandlådenivå?
Det handlar om befintlig statistik, ingenting annat.
Återigen. Gå in på worldometers. Klicka på Europa och sedan på döda/capita.
Hade du varit det minsta intresserad så hade du gjort det för länge sedan men istället har du inte ens följt den här pandemin och har uppenbarligen ingen som helst aning om hur det ser ut...
Nä, vi är inte vinnare i EU men jag TROR vi absolut kommer sluta topp 5-6-7 i Europa när detta är färdigt.
Tiden talar nämligen för oss och ända sedan förra sommaren har vi gått bättre än snittet i Europa.
Tyvärr tappade vi en del i den inledande fasen med en seg nedgång ifrån våren av antalet döda. Den kurvan drogs liksom ut.
Men efter det så riktigt bra!
Jag är optimist och tror det kommer fortsätta så.