Citat:
Ursprungligen postat av
Ulf-Utredaren
Ja jo, du är som vanligt inte ett dugg intresserad att ta reda på någon fakta överhuvudtaget.
Förmodligen vägrar du torka röven på dig själv också. Det får mamma göra
Du vet mycket väl att Sverige nu är nere på 22:a plats i Europa i döda/capita och det är hela anledningen till att du käftar emot den faktan. För att det är så jobbigt för dig att se land efter land passera Sverige
Har man följt ditt drävvel i den här tråden så kan man skratta hela natten över vad du trodde i våras när Sverige låg 6:a som sämst
Jo, det är två outliers. Om du inte vet vad "outliers" är så kan du googla det. Så lär du dig nått nytt idag.
Det är ett ord som används inom statistik och grafer.
En journalist på en av Sveriges största tidningar är såklart anställd för att sälja lösnummer. Annars hade han jobbat på någon myndighet och granskat detta.
Granskning ska göras, absolut. Men vänta ett par år.
Kolla bara vad som hänt det senaste halvåret hur land efter land ballat ur fullständigt i Europa. Om ett halvår ser det också annorlunda ut.
Jag vet att du gärna vill utvärdera. Det ville du redan förra våren. För inga länder kunde då gå förbi oss...
Nu står vi här, med en av de lägsta dödstalen i hela Europa per capita sedan månader tillbaka och LÅNGT under snittet i Europa.
Vi kommer sluta topp 5-6-7 i Europa innan det här är klart. va så säker. (Vi är nästan där om du räknar överdödligheten).
Jag motsäger dig och säger att Sverige ligger mkt, mkt sämre till än vad du vill ge sken av. Eftersom du inte länkar något som bevisar ditt påstående, så är det ord mot ord.

Tänk på att i all debatt så är det den som kommer med det första påståendet, som har bevisbördan.
När du börjar prata om mamma och rövar och allt sånt... 🙈 så visar det din nivå, återigen, jag lämnar därmed debatten med dig därhän, efter detta inlägg.
Dessutom motsäger du dig själv, i ett och samma inlägg. Du säger att vi inte skall granska nu, vi skall granska om ett par år. Samtidigt vill du redan nu utropa Sverige som nån slags vinnare i EU.... 🤔 🙃 Lyd då ditt eget råd och vänta ett par år, innan du gör det.... Over and out.