2021-04-06, 07:38
Medlem
Henriksss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
ja, just det, det är det vi pratar om..

I detta fallet är det en man som målar naglarna.
Fattar du inte hur fel det är?
Citera
2021-04-06, 08:33
Medlem
Cinns avatar
Citat:
Jag kanske skulle ha varit tydligare i trådstarten med att frågan var ställd till den gruppen män som är praktiskt lagda och som överhuvudtaget kan måla.

Inte varje flicka som jag varit i kontakt med men i princip samtliga jag haft en seriösare relation med. Det har liksom inte varit någon jätte grej, jag har hållit på med allt från modellbygge när man var liten till att måla egen tillverkade fiskedrag/flugor, stenskott på motorhuvar etc där man tom ibland använder nagellack eller färg med pensel som påminner starkt om det.

Den första satt vi framför tvn, hon målade naglarna och svor över att det inte blev bra. Det var liksom inga djupt liggande psykologiska behov vi vände och vred på utan bara en ryggmärgsreflex att något behöver målas och jag erbjöd mig. Självklart lite udda men inget märkvärdigt egentligen. Färg är färg och noggrannhet och rätt känsla med penseln är det som gäller även här.

Har inte heller gått in i detalj på det, men dom jag har varit tillsammans med har tyckt att det är kul att göra sig fin för både sin egen och min skull och jag uppskattar det. Och då blir väl det snarare ytterligare ett litet skäl att engagera sig.

Själv gillar jag att bli ompysslad på en del sätt och mina tjejer har tyckt att det ger samma känsla av att vara ompysslad och dom har varit kapabla att hålla isär saker och ting och inte blanda in massor av dom funderingar du har utan mest njutit av att få naglarna fixade enkelt under tiden dom (vi) tittar på tv.
Då förstår jag dig lite bättre.
Tror inte maken skulle göra ett sämre jobb än mig men finner inget mysigt och ompysslade med det, ser det mer som opraktiskt att vara beroende av någon annan för att få naglarna målade. Det tar mer tid. Vill jag måla mina naglar gör jag det utan problem.
Har aldrig ens funderat över att det skulle bara på något annat sätt innan du ställde frågan.

Du svarade aldrig på vem som tyckte att målade naglar var lika mycket för din skull som hennes.
Citera
2021-04-06, 08:54
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Jag har alltid målat mina flickvänners naglar men varken dom eller jag har hört talas om någon annan man som gjort det.

Jag får en känsla av att det är ovanligt, varför är det så?
Någon mer man på forumet som målar flickvännens naglar?
Vad säger tjejerna, har ni haft några män som målat era naglar?
Är det ni eller dom som inte velat?

Detta var en ny sida av dig! Tycker hela upplägget känns skrämmande akademiskt...
Citera
2021-04-06, 09:01
Medlem
chilly_c_canes avatar
En annan aspekt...
Som kille kan jag tycka att det är rätt trevligt när tjejen står framför mig och knyter min slipsknut.
Det är ju något jag i 99 fall av 100 gör själv, men det ses ändå inte som något typiskt manligt - att knyta slipsknuten, så som att måla naglarna ses som något typiskt kvinnligt. Hur kommer det sig?
Finns det tjejer som (går igång på är kanske lite för starkt uttryckt, men ni fattar) "uppskattar" när deras man målar deras naglar/sminkar dom.
Citera
2021-04-06, 09:04
Bannlyst
kvinnan hjälper sin man att se ordentlig ut när han ska ut i världen och försörja familjen.
fullt normalt och förståligt alltså.
att däremot en man målar kvinnas naglar är något som hör hemma i nån slags fetish-porr där rollerna är ombytta och mannen är kvinnans slav.
finns inget normalt med det.
Citera
2021-04-06, 10:58
Medlem
Citat:
Det kan man väl göra om partnern av en eller annan anledning har mycket svårare att göra det själv!?
Absolut, men jag uppfattade inte att dina tjejer har problem med att måla naglarna själva. Är man handikappad så visst...
Citera
2021-04-06, 11:19
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Jag har alltid målat mina flickvänners naglar men varken dom eller jag har hört talas om någon annan man som gjort det.

Jag får en känsla av att det är ovanligt, varför är det så?

Personlig omvårdnad "göra sig fin" gör man normalt sett just själv. Har dina flickvänner någonsin typt rakat ditt skägg eller klippt dina naglar?

Där har du svaret.
Citera
2021-04-06, 11:48
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Om hon var frisör eller duktig på att klippa hår då, skulle det också rubba dina cirklar om hon klippte dig?

Skulle du kunna klippa henne om du var frisör?

Nu klipper jag mig inte, men det skulle vara ok tror jag. Hårklippning är något man normalt sett låter en annan människa göra, till skillnad från t ex manikyr.
Citera
2021-04-06, 11:52
Medlem
Merwinnas avatar
Min dåvarande man fick klippa mina tånaglar när jag var gravid, och inte nådde ner till dem. Det fick räcka så!

För övrigt börjar ju de flesta av oss att leka med nagellack redan i lågstadiet, d.v.s. vi har en stor vana vid att måla naglar när det blir dags för en man i våra liv. Så att han skulle kunna göra det bättre, är inte troligt. Kvinnor har ju dessutom bättre finmotorik, tunnare och flinkare fingrar o.s.v..
Citera
2021-04-06, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Personlig omvårdnad "göra sig fin" gör man normalt sett just själv. Har dina flickvänner någonsin typt rakat ditt skägg eller klippt dina naglar?

Där har du svaret.

Jag funderade lite på din fråga och kom fram till följande:

Jag har blivit klippt av tidigare flickvän.
Öronhår har bränts bort.
En tidig förälskelse hade en besatthet av att klämma finnar så det fick hon göra (tvingade hon till sig).
Jag har fått några strån vid ögonbrynen bortplockade när dom sett ut som en mindre regnskog.
Skräp i ögat har tagits bort med bomullstopps.
Vid något tillfälle vill jag minnas att jag blivit torkad runt munnen/kinden efter måltid, eller så var det enbart mamma som gjorde det.
Div cremer har smörjts in på rygg och axlar.
Blivit borstad på ryggen i samband med bad.

Finns säkert mer om jag tänker efter, men det är alltså utspritt på ett helt liv.

Tycker du det är jätte märkligt?
Citera
2021-04-06, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Min dåvarande man fick klippa mina tånaglar när jag var gravid, och inte nådde ner till dem. Det fick räcka så!

För övrigt börjar ju de flesta av oss att leka med nagellack redan i lågstadiet, d.v.s. vi har en stor vana vid att måla naglar när det blir dags för en man i våra liv. Så att han skulle kunna göra det bättre, är inte troligt. Kvinnor har ju dessutom bättre finmotorik, tunnare och flinkare fingrar o.s.v..

Det köper jag rakt av men om man själv är praktiskt lagd och målat minst lika mycket samt har tillgång till båda händerna och inte behöver använda "fel" hand och dessutom kvinnan snarare gillar än invänder mot att bli ompysslad på det sättet, kanske läget blir annorlunda?
Citera
2021-04-06, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Nu klipper jag mig inte, men det skulle vara ok tror jag. Hårklippning är något man normalt sett låter en annan människa göra, till skillnad från t ex manikyr.

Skulle du var ok med att flickvännen tog bort något hårstrå i ansiktet som växt sig lite långt och vilt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in