2021-04-05, 21:14
Medlem
whoisducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jag har alltid målat mina flickvänners naglar men varken dom eller jag har hört talas om någon annan man som gjort det.

Jag får en känsla av att det är ovanligt, varför är det så?
Någon mer man på forumet som målar flickvännens naglar?
Vad säger tjejerna, har ni haft några män som målat era naglar?
Är det ni eller dom som inte velat?

Vad är syftet för din del? Känner du att ni blir närmare varandra när du gör så? Tycker du det är avslappnade? Gör du det för och vara snäll? De två första kan jag förstå. De sista alternativet förstår jag mig inte på. Alla har du en annan anledning?
Citera
2021-04-05, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prophis
Antagligen ingenting, men du ställde frågan i TS om varför du målar naglarna på din flickvän och vi gör det inte. Det är för att du är en fjolla och vi andra är det inte. Men det är okej, var den bästa fjollan du kan vara. You do you.

Fast du vet ju inte vad jag är/gör i övrigt. Om vi utgår från ditt resonemang att detta är fjoll/bög Men jag sen gör 20 andra grejer där maskuliniteten maxas och testosteronet sprutar ur öronen och du bara grejar 10 av dom då leder ju jag med 19-10 i alla fall.

Eller tänker du att allt rasar och inte kan repareras hur mycket "man" man än är i övrigt. Så fort penseln nuddar nageln är det kört?

Det skulle vara kul att höra hur tjejerna ser på den ekvationen. Om en bög/fjoll grej kan kompenseras med en hetero/macho grej.
Citera
2021-04-05, 21:17
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Som sagt, man gör sig fin för sin partner. Man ska inte göras fin AV sin partner.
Det vore jävligt bisarrt om min kvinna skulle raka mig.
Citera
2021-04-05, 21:18
Medlem
Varför borstar inte fler män sina flickvänners tänder? Helt meningslöst.
Citera
2021-04-05, 21:19
Medlem
Prophiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Fast du vet ju inte vad jag är/gör i övrigt. Om vi utgår från ditt resonemang att detta är fjoll/bög Men jag sen gör 20 andra grejer där maskuliniteten maxas och testosteronet sprutar ur öronen och du bara grejar 10 av dom då leder ju jag med 19-10 i alla fall.

Eller tänker du att allt rasar och inte kan repareras hur mycket "man" man än är i övrigt. Så fort penseln nuddar nageln är det kört?

Det skulle vara kul att höra hur tjejerna ser på den ekvationen. Om en bög/fjoll grej kan kompenseras med en hetero/macho grej.

Bara det faktum att du blir så provocerad och verkar ha ett mindervärdeskomplex därav bara bekräftar det jag skrivit. Gå tillbaka och gör din Machosallad.
Citera
2021-04-05, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whoisduck
Vad är syftet för din del? Känner du att ni blir närmare varandra när du gör så? Tycker du det är avslappnade? Gör du det för och vara snäll? De två första kan jag förstå. De sista alternativet förstår jag mig inte på. Alla har du en annan anledning?

Varför förstår du dig inte på det om syftet hade varit att vara snäll?

Det fanns ärligt talat inte en enda tanke bakom eller något annat syfte, vid första tillfället, än att dåvarande flickvän satt i tv-soffan och målade naglarna och svor över att det blev dåligt och jag som en ryggmärgsreflex sa att jag kunde hjälpa henne med den "svåra" handen. Utan att då tänka speciellt mycket.
Citera
2021-04-05, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prophis
Bara det faktum att du blir så provocerad och verkar ha ett mindervärdeskomplex därav bara bekräftar det jag skrivit. Gå tillbaka och gör din Machosallad.

Jag är inte alls provocerad. Jag känner mig ganska trygg i min mansroll. I alla fall fullt tillräckligt för att det inte ska stå och falla pga lite nagellack.

Varför svarade DU inte på frågorna i stället för att kontra med sådana där låga skott rakt på min blottade pung?
Citera
2021-04-05, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gaggzi
Varför borstar inte fler män sina flickvänners tänder? Helt meningslöst.

Det kan man väl göra om partnern av en eller annan anledning har mycket svårare att göra det själv!?
Citera
2021-04-05, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Som sagt, man gör sig fin för sin partner. Man ska inte göras fin AV sin partner.
Det vore jävligt bisarrt om min kvinna skulle raka mig.

Om hon var frisör eller duktig på att klippa hår då, skulle det också rubba dina cirklar om hon klippte dig?

Skulle du kunna klippa henne om du var frisör?
Citera
2021-04-05, 21:35
Medlem
Farbaute666s avatar
Jag har en kompis som är frisör (och straight...). Han gjorde sin flickvän fin därnere istället, med raklödder, rakhyvel och sedan lite cunnilingus. Det är kanske en sak, men att måla sin flickväns naglar... Det känns lite som något några kompisar mellan dagisåldern och kanske åk 3 skulle kunna göra.

Jag får inte in vad poängen skulle vara. Någon slags intimitet?
Citera
2021-04-05, 21:41
Bannlyst
Varför skulle man?
Citera
2021-04-05, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Jag har en kompis som är frisör (och straight...). Han gjorde sin flickvän fin därnere istället, med raklödder, rakhyvel och sedan lite cunnilingus. Det är kanske en sak, men att måla sin flickväns naglar... Det känns lite som något några kompisar mellan dagisåldern och kanske åk 3 skulle kunna göra.

Intressant reflektion och det är ju ganska vanligt att killen ordnar rakad fitta och tycker det är kul. Det är tydligen inte fjolla att se till att tjejen ser ut som en liten flicka mellan benen.

Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Jag får inte in vad poängen skulle vara. Någon slags intimitet?

Citat:
Ursprungligen postat av ArrigoSacchi
Varför skulle man?

Absolut inget annat än att färg ska på naglarna i princip som på vilken yta som helst och att man hjälper varandra i ett förhållande.

Intimitet och sex har inget med detta att göra utan kommer in i bilden vid ett helt annat tillfälle och då är det helt ovidkommande vem som såg till att färgen på naglarna kom på plats.
Senast redigerad av rotebro-conny 2021-04-05 kl. 21:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in