2021-04-06, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Svaret är det samma som jag postade för en liten stund sedan
Men varför i all sin dar skrev du "tyvärr"?

För du missade väl inte att jag i mitt inlägg, med en vass udd mot det jag uppfattade som hyckleri från din sida, ser det som att EA-kramarna är vinnare genom GL:s klavertramp?
Fokus på kladdet, inget på den rättsosäkerhet som genom ärendet EA/GL har kommit i dagen.

För tydlighets skull:
Kan du berätta hur du ser på chansen/risken för att EA skall bli utredd och dömd för 'falsk tillvitelse'?
Om hon döms av en, låt säga enig TR, kommer du att uppröras då?
Senast redigerad av Carinah78 2021-04-06 kl. 00:54.
Citera
2021-04-06, 01:05
Medlem
Sandkakas avatar
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Men varför i all sin dar skrev du "tyvärr"?

För du missade väl inte att jag i mitt inlägg, med en vass udd mot det jag uppfattade som hyckleri från din sida, ser det som att EA-kramarna är vinnare genom GL:s klavertramp?
Fokus på kladdet, inget på den rättsosäkerhet som genom ätendet EA/GL har kommit i dagen.
Men jag avslutade ju inlägget med att jag befarade att Lambertz skulle sätta sig ännu mer i klistret i likhet med Ebba [Busch]. Det var ju precis det han gjorde på sin presskonferens. Jag tror att om Lambertz hade agerat skickligare hade diskussionen i dag handlat om rättsväsendets behandling av sexualbrott.
Citat:
Butts bestämda råd är att Lambertz ska träda fram i media omedelbums så fort restriktionerna lyfts. Ett välment råd, men är det så gott? Visserligen är Lambertz medievan men jag tvivlar på att han i så fall kommer att kunna hålla tyst om målet. Tänker att han kanske gör en Ebba och sätter sig ännu mer i klistret.

Citat:
För tydlighets skull:
Kan du berätta hur du ser på chansen/risken för att EA skall bli utredd och dömd för 'falsk tillvitelse'?
Mycken liten, med tanke på att inget tycks ha hänt efter målet mot DU och Lambertz anmälan lades ned.
Citat:
Om hon döms av en, låt säga enig TR, kommer du att uppröras då?
Nej, absolut inte. Det kan finnas saker som inte framkommit i media. Brott ska beivras.
Citera
2021-04-06, 02:35
Medlem
Gopniks avatar
Jag orkar inte läsa igenom 1262 sidor boys. Orkar nån sammanfatta det som hänt?

Jag personligen är inte ett big fan av gubbjävlen. För att citera GW om kladdbertz - 'Det är knepigt att diskutera med en männska som i psykisk mening är helt obegriplig och som bara sitter och ljuger rakt upp och ner.'

Högaktningsfullt
gopnik
Citera
2021-04-06, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Har du detaljkunskap om polisens arbete som vårdanställd?
Var skriver jag att jag är vårdanställd.

Jag skrev:
Jag har arbetat inom sjukvård.
(FB) Göran Lambertz misstänkt för våldtäkt (häktad, 2021-03-11, släppt 23/3)

Har du problem med läs-förståelsen?

-----------
Edit: Dessutom du angriper person och bemöter inte den fakta personen redovisar.
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2021-04-06 kl. 03:45.
Citera
2021-04-06, 07:05
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gopnik
Jag orkar inte läsa igenom 1262 sidor boys. Orkar nån sammanfatta det som hänt?

Jag personligen är inte ett big fan av gubbjävlen. För att citera GW om kladdbertz - 'Det är knepigt att diskutera med en männska som i psykisk mening är helt obegriplig och som bara sitter och ljuger rakt upp och ner.'

Högaktningsfullt
gopnik
Gammal änkling som innehaft olika ”toppjobb” inom juridikens domäner, varit justitiekansler, suttit i lagrådet, hjälper på ålderns höst juridikstuderande med olika spørsmål för att känna sig uppskattad och ung igen.

Under julhelgen kliver han ned i ett klaver som visar sig vara en honungsfälla uppsatt av en kvinna vars tidigare skönhet börjar falna när hon nu närmar sig medelåldern.

För att få extra tillskott till sitt trettioårspartaj och kanske en ny Gucci-väska med partydroger agerar hon tillsammans med eller med hjälp av en väninna och ett ex återigen denna åtel hon spelat tidigare.

Modus operandi är samma som tidigare gånger.

Hon super gubben under bordet och har sex med honom och spelar in hela kvällen, aftonen och nattens övningar på sin iPhone.

Efter händelsen skickar hon sms till gubben för att få honom att ”försäga sig” så han framstår som en våldtäktsman.

Valda delar av meddelanden och ljudinspelningarna ska senare serveras till rättsväsendet.

Skillnaden den här gången är att hon läst lite mer juridik och fått nys på ”falsk tillvitelse”, varpå väninnan polisanmäler.

Efter tre månaders utredning väljer åklageriet att ta in gubben. Han sitter i finkan i två veckor och passar på att skriva en bok om debaclet.

När han så kommer ut i vårsolen lurar han svensk press att det är de som övertalat honom att hålla presskonferens i sin trädgård och att han egentligen inte alls är intresserad av att tala ut, men kan vara bussig och ställa upp.

Under presskonferensen som sänds live av flera mediehus kallar han studentskans för lögnerska och bedragerska samt ger sig in i en diskussion han aldrig kommer ta sig ur om hur han ”kladdar”, men inte ”tafsar” på folk och fä. Han ”råkar” nämna henne vid namn. Han förklarar också att det är moraliskt förkastligt att vara otrogen och att han skäms över det faktum att han varit det.

Eftersom karln allmänt ses som en ytterst kompetent rättshaverist ser många att denna historia, vid sidan av att vara smaskigt skvaller-godis, kanske kan få fason på synen på män som förövare till motsatsen bevisats vid sexualmål.

Det visar sig dock snart att mediesverige verkar ställa sig i feministdiket och hellre diskuterar vilken avskyvärd människa gubben är som lägger en arm runt en kvinnas axlar och kysser henne på kinden än frågan om oskyldigt dömda eller huruvida det finns kvinnliga feministpoliser som agerar påhejare så snart någon vill anmäla en man för något.

Kvinnans tidigare liv fyllt av ekivoka modellfoton, tvångsvård och kokainbruk läggs tillsammans med en porrfilm med henne eller en dubbelgångare ut i tråden.

Hennes exmans blogg visar sig ha berättelser om hur hon kan vara en fullblodsspykopat med eller utan förskärare i handen under sängen halv fyra på morgonen och hur lättad han är över att slippa hennes terror. Han förklarar också att hon är ytterst smart.

Kvinnan får stöd av en grupp kvinnliga jurister i en debattartikel och en aktivistgrupp försöker psyka gubben genom att demonstrera framför hans farstukvist. Gubben bryr sig inte nämnvärt utan visar gruppen arslet när han låtsas dammsuga sin trall.

Gubben klämmer ur sig detaljer på sin blogg och vi väntar alla med olika grad av spänning på hans bok eller nästa underliga uttalande eller text.

Kvinnan ska upp i rätten denna månad i ett förtalsmål kring ett av sina tidigare offer och vi väntar alla med olika grad av spänning på vad detta skall ge.

Ungefär.
Citera
2021-04-06, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nja. Man har aktivt undvikit att granska Özz Nujens transaktioner, trots att det framkom att han betalt svarta pengar till terroristen Akilov. Så både polis & skatteverket har en tydligt politisk agenda. Hade det varit du & eller jag så hade vi redan suttit i fängelse.
Det underliga i det här fallet är att GL faktiskt blev häktad, han har ju fram tills nu stått på änglarnas sida. Rent objektivt borde en fabriksåterställd telefon höja ribban ordentligt, särskilt i kombination med att det inte var första gången det hände. Så vems tår har GL trampat på?
Citera
2021-04-06, 07:25
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Var skriver jag att jag är vårdanställd.

Jag skrev:
Jag har arbetat inom sjukvård.
(FB) Göran Lambertz misstänkt för våldtäkt (häktad, 2021-03-11, släppt 23/3)

Har du problem med läs-förståelsen?

-----------
Edit: Dessutom du angriper person och bemöter inte den fakta personen redovisar.

Jag tar inte åsikter för fakta. Källkritik är ett ord som används av många.
Citera
2021-04-06, 07:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Gammal änkling som innehaft olika ”toppjobb” inom juridikens domäner, varit justitiekansler, suttit i lagrådet, hjälper på ålderns höst juridikstuderande med olika spørsmål för att känna sig uppskattad och ung igen.

Under julhelgen kliver han ned i ett klaver som visar sig vara en honungsfälla uppsatt av en kvinna vars tidigare skönhet börjar falna när hon nu närmar sig medelåldern.

För att få extra tillskott till sitt trettioårspartaj och kanske en ny Gucci-väska med partydroger agerar hon tillsammans med eller med hjälp av en väninna och ett ex återigen denna åtel hon spelat tidigare.

Modus operandi är samma som tidigare gånger.

Hon super gubben under bordet och har sex med honom och spelar in hela kvällen, aftonen och nattens övningar på sin iPhone.

Efter händelsen skickar hon sms till gubben för att få honom att ”försäga sig” så han framstår som en våldtäktsman.

Valda delar av meddelanden och ljudinspelningarna ska senare serveras till rättsväsendet.

Skillnaden den här gången är att hon läst lite mer juridik och fått nys på ”falsk tillvitelse”, varpå väninnan polisanmäler.

Efter tre månaders utredning väljer åklageriet att ta in gubben. Han sitter i finkan i två veckor och passar på att skriva en bok om debaclet.

När han så kommer ut i vårsolen lurar han svensk press att det är de som övertalat honom att hålla presskonferens i sin trädgård och att han egentligen inte alls är intresserad av att tala ut, men kan vara bussig och ställa upp.

Under presskonferensen som sänds live av flera mediehus kallar han studentskans för lögnerska och bedragerska samt ger sig in i en diskussion han aldrig kommer ta sig ur om hur han ”kladdar”, men inte ”tafsar” på folk och fä. Han ”råkar” nämna henne vid namn. Han förklarar också att det är moraliskt förkastligt att vara otrogen och att han skäms över det faktum att han varit det.

Eftersom karln allmänt ses som en ytterst kompetent rättshaverist ser många att denna historia, vid sidan av att vara smaskigt skvaller-godis, kanske kan få fason på synen på män som förövare till motsatsen bevisats vid sexualmål.

Det visar sig dock snart att mediesverige verkar ställa sig i feministdiket och hellre diskuterar vilken avskyvärd människa gubben är som lägger en arm runt en kvinnas axlar och kysser henne på kinden än frågan om oskyldigt dömda eller huruvida det finns kvinnliga feministpoliser som agerar påhejare så snart någon vill anmäla en man för något.

Kvinnans tidigare liv fyllt av ekivoka modellfoton, tvångsvård och kokainbruk läggs tillsammans med en porrfilm med henne eller en dubbelgångare ut i tråden.

Hennes exmans blogg visar sig ha berättelser om hur hon kan vara en fullblodsspykopat med eller utan förskärare i handen under sängen halv fyra på morgonen och hur lättad han är över att slippa hennes terror. Han förklarar också att hon är ytterst smart.

Kvinnan får stöd av en grupp kvinnliga jurister i en debattartikel och en aktivistgrupp försöker psyka gubben genom att demonstrera framför hans farstukvist. Gubben bryr sig inte nämnvärt utan visar gruppen arslet när han låtsas dammsuga sin trall.

Gubben klämmer ur sig detaljer på sin blogg och vi väntar alla med olika grad av spänning på hans bok eller nästa underliga uttalande eller text.

Kvinnan ska upp i rätten denna månad i ett förtalsmål kring ett av sina tidigare offer och vi väntar alla med olika grad av spänning på vad detta skall ge.

Ungefär.

En utmärkt sammanfattning! Inte bara på denna utan även på många andra historier där såväl media som rättssystemet tappat sin objektivitet kring män och kvinnors handlade.

Det märkliga i historien är nämligen inte att det finns sjuka och bedrägliga kvinnor, utan samhällets omdömeslösa och oreserverade stöd för dem.
Citera
2021-04-06, 08:06
Bannlyst
SVT sänder en dokumentär om Soran Ismael.

Citat:
– Det är ett stort problem när det finns anklagelser men inget brott att sona och ingen dom att avtjäna, säger han.
Dokumentären "Persona non grata – Soran Ismail” på SVT Play skildrar Soran Ismails, 33, och hans sambos perspektiv.
”Den här historien handlar om en anklagad som inte dömts men där anklagelserna lever kvar”, står det i de inledande orden.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/GaRLjQ/soran-ismail-talar-ut-om-anklagelserna-i-svt-dokumentar-inget-brott

Inte för så länge sen Virtanens dokumentär, Kronérs upprättelse, Lambertz och nu Soran.

Är det början på slutet av en sjuk period som ser dagens ljus?

#MeNeither
Citera
2021-04-06, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Jag tar inte åsikter för fakta. Källkritik är ett ord som används av många.
Du vet ens vad fakta är?

Gott cirkulera

Slutdiskuterat.
Citera
2021-04-06, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Det underliga i det här fallet är att GL faktiskt blev häktad, han har ju fram tills nu stått på änglarnas sida. Rent objektivt borde en fabriksåterställd telefon höja ribban ordentligt, särskilt i kombination med att det inte var första gången det hände. Så vems tår har GL trampat på?
En i sammanhanget berättigad fråga! Det här ärendet har ju inte gått rätt till vad gäller hanteringen, det vet vi nu.

Att GL på det personliga planet skulle haft nåt otalt med åkl Annika Bokefors kan vi utesluta. Det hade varit alltför uppenbart och det hade GL i så fall inte hållit tyst om.
Så antingen är åkl AB inte särskilt slug alls eller så är hon inkompetent iom att hon inte brytt sig om det mönster av "honungsfällighet" som EA:s MO visar och som låg framför åkl AB:s ögon redan från första utredningsdagen.

Den långa utredningstiden innan GL grips, den var väl 77 dgr?- kan den enbart skyllas på ett överbelastat NFC, eller skall den ses som tid för ränksmide?

Att låta gripa en tidigare JK, tillika ett tidigare Justitieråd, är en minst sagt uppseendeväckande händelse. Jag har dock svårt att tro att det finns enskilda personers tår som blivit trampade på.
GL bör inte ses som på minsta vis systemhotande längre, det hotet var ju som störst när han, på ett närmast debilt vis, offentligt hävdade att "TQ" var en mördare trots alla de friande domarna.

Vem hos Polisen fick hand om anmälan rörande "våldtäkten" hemma hos GL?
Det har spekulerats kring en Irmeli Krans, en utredare som tydligen var/är inblandad i ärendet Julian Assange.
Kan det vara så att detta ärende hamnade hos henne, IK, som nån sorts "expert" på hur våldtäkter där högvilt är inblandat skall hanteras? Obs! Ingen spekulation, utan bara en fråga.
Citera
2021-04-06, 08:21
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
...

Tycker inte att det finns så mycket mer att tillägga. Det är möjligt men föga sannolikt att det kommer att komma fram nya uppgifter som gör att förundersökningen upptas. Lambertz och MÄ får slicka sina sår på varsitt håll.
Har du gett upp tankarna på att beslutet att lägga ner förundersökningen är under överprövan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in