2021-04-05, 21:45
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Enligt Marrys logik skillnaden mellan Binninges värdering och priset Ebba gav för huset. Lite Aftonbladetvinkling där man inte låtsas om att det gjort upp om ett prisavdrag på 300000 för att Esbjörn skulle slippa röja hus och tomt och lite annat. Svårt att säga om det beror på ohederlighet eller om det bara är korkat? Det är svårt att komma ifrån att prisskillnaden i värderingarna som gjordes med ett halvårs mellanrum är 400000, hur kreativt man än försöker tolka dem. Men sossarnas trollfabrik försöker.

Men vad är det Marry inte förstår jag har förklarat säkert 10 gger att man uppdaterar prisindex 4 gånger per år och det ger ca 300k mer i värdering i januari 2021 i förhållande till aug 2020.
2021-04-05, 21:48
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jo då, det är bevisat och omnämnt otaliga gånger i tråden. Det är bara du HairyCunt som inte förstår.

Inte heller har Ebba blivit "påkommen" med några lögner, inte en enda, till skillnad från Binninge och Esbjörn som ljuger om i stort sett allting dom säger.

Binninge talade med kluven tunga en sak till brännström och en till tinget
2021-04-05, 21:54
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Men vad är det Marry inte förstår jag har förklarat säkert 10 gger att man uppdaterar prisindex 4 gånger per år och det ger ca 300k mer i värdering i januari 2021 i förhållande till aug 2020.
Jag förstod första gången du berättade det i alla fall . Det torde krävas en extremt låg IQ för att inte förstå, så gissningsvis medvetna misstolkningar för att ge understöd till sina egna åsikter.
2021-04-05, 22:01
Medlem
trngws avatar
Citat:

Ja, vi är ju flera som har påpekat detta och hänvisat till olika fastighetsprisindex. Det är helt uppenbart för alla normalt funtade människor att Densias värdering inte avviker från det pris som Esbjörn satt.

HairyCunt har ju upprepade gånger klargjort att hon ljuger för att provocera andra i forumet, nu senast bara några inlägg upp. Så det är precis vad man kan förvänta av hen att inte förstå sådana enkla saker, eftersom det inte ligger i hens troll-intresse.
2021-04-05, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Vilka är de fyra? Har Ebba gjort tre menar du!
Nej , jag menar inte att hon har gjort tre. Dom olika värderingarna finns några få inlägg bakåt. Men jag har noterat att du inte läser alla inlägg. Det är därför du har svårt att hänga med, det verkar som att du är dum. Men du är nog bara lat.
2021-04-05, 22:35
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Nej , jag menar inte att hon har gjort tre. Dom olika värderingarna finns några få inlägg bakåt. Men jag har noterat att du inte läser alla inlägg. Det är därför du har svårt att hänga med, det verkar som att du är dum. Men du är nog bara lat.
Jo jag läste dom sen. Två av dom är ju inte riktiga värderingen. Det vill säga när värderingsmannen varit vid huset. Och Notar har ju sin lilla 2 månader fel i tid miss. Lite som om den var beställd i en hast när historian började segla upp i media.
2021-04-05, 22:40
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det är symptomatiskt för några här att hänga upp sig på värderingen och därför blir det hundratals och åter hundratals inlägg med samma dynga och det blir långbänk av det. Tingsrätten kommer att konstatera att Densias värdering inte skiljer sig så mycket mot vad Ebba betalade (exklusive prisavdrag för röjning etc. för att ingen ska missförstå) så rätten kommer att konstatera att Ebba inte betalat något underpris. Det vill säga, om de ens beaktar Densias värdering då de själva skriver att den inte kan användas vid rättslig tvist

Domstolen kan inte döma på Densias värdering, det vet alla och förmodligen även Binninge trots att han verkar rätt korkad. Vad som däremot kan ske är att Esbjörn senare stämmer Binninge för att Binninge inte har agerat i sin klients intresse. Det är ju nämligen rätt uppenbart att det inte är i Esbjörns intresse att Densias värdering ens gjordes och än mindre skickades in till domstolen, eftersom den stödjer motpartens sak.

Detta är väl kanske en orsak till att Binninge inte låtit något annat ombud ta över. Han vill nog ha kontroll på vem det blir, så han kan lita på att det nya ombudet inte plötsligt börjar agera i Esbjörns intresse istället för hans eget eller Binninges, för då kan Binninge sitta riktigt löst till. Det som är lite lustigt är att han inte dragit in någon från sin kompis Hurtigs byrå, men det är väl så illa att det inte heller där finns någon som vill skita ner sig för Binninges skull. Inte ens de kan bära sig åt hur som helst, om de vill fortsätta vara advokater.
2021-04-05, 22:44
Medlem
trngws avatar
Citat:
Jo jag läste dom sen. Två av dom är ju inte riktiga värderingen. Det vill säga när värderingsmannen varit vid huset. Och Notar har ju sin lilla 2 månader fel i tid miss. Lite som om den var beställd i en hast när historian började segla upp i media.

I så fall finns bara en enda riktig värdering, och det är Notars, den som Ebba beställde och som gjordes inför köpet, som Esbjörn hade som grund för priset som han själv satte på sitt hus.

Det är den enda värderingen som är gjord på ett korrekt sätt, med alla nödvändiga ingående delar.

Som sagt, Ebba har gjort ett bra och gediget jobb med att förbereda och ta fram allt nödvändigt material inför köpet, så även en korrekt och fullständigt värdering.
2021-04-05, 22:46
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Det spelar ju inte stor roll hur många gånger du säger det. Jag kommer alltid att svara att Ebba betalade ett oskäligt lågt pris. Och att de 300 k hon snuvade Esbjörn på i städkostnad är väldigt väl tilltaget.

Jag kommer vidare att hävda att både det låga priser och det höga städkostnaden är sniket. I synnerhet om man bett om att få köpa huset och är mån om snabbt tillträdesdatum.

Jag kommer även att framhålla att det är extra efter extra allvarligt när en partiledare lovar att allt gått rätt och riktigt till i en affär med en gammal man som lider av en kognitiv funktionsnedsättning och som har ryckte om sig att vara lite egen. Och då visar det sig att denna partiledare iallafall agerat på ett moraliskt och etiskt förkastligt sätt. Det som sätter extra knorr på historian är att partiledaren säger sig ha en kristen värdegrund och värna om de svaga och gammal.
2021-04-05, 22:47
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Det spelar ju inte stor roll hur många gånger du säger det. Jag kommer alltid att svara att Ebba betalade ett oskäligt lågt pris. Och att de 300 k hon snuvade Esbjörn på i städkostnad är väldigt väl tilltaget.

Jag kommer vidare att hävda att både det låga priser och det höga städkostnaden är sniket. I synnerhet om man bett om att få köpa huset och är mån om snabbt tillträdesdatum.

Jag kommer även att framhålla att det är extra efter extra allvarligt när en partiledare lovar att allt gått rätt och riktigt till i en affär med en gammal man som lider av en kognitiv funktionsnedsättning och som har ryckte om sig att vara lite egen. Och då visar det sig att denna partiledare iallafall agerat på ett moraliskt och etiskt förkastligt sätt. Det som sätter extra knorr på historian är att partiledaren säger sig ha en kristen värdegrund och värna om de svaga och gammal.

Kommer du fortfarande att hävda att han inte gick dit i avsikt att sälja?
2021-04-05, 22:51
Medlem
Citat:
Det är faktiskt den sista från Densia som är gjord när historian började segla upp i media. Alla fyra är riktiga, du förstår dom bara inte riktigt. En värdering går inte att göra utan alla beståndsdelar. Men det är ändå bra att du nu förstår att det faktiskt finns fyra olika så behöver du inte efterlysa dem fler gånger.
2021-04-05, 22:55
Medlem
Citat:

Du glömde skriva att man ska göra en Zlatan och bjuda mycket mer än vad huset är värt. Han är iofs god för 1.4 miljarder (1 400 000 000 kronor) men du brukar ju använda honom som exempel för hur alla borde göra när de köper hus.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in