2021-04-05, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Ja, vi säger att du ska köpa ut din fru - och om din fru kommer med en värdering så kommer du självklart lita på den.

Hon har beställt den utifrån att du ska köpa ut henne.
Vad tror - mäklaren tar lägre intervallvärdet i alla uppskattningar?
Yes. Sure.
Om min fru kommer med en värdering från ett värderingsinstitut så skulle det vara att kasta pengar i sjön att beställa en till. Men om hon kom med en från Jurist Konsult Binninge så skulle jag gardera upp med två egna.
2021-04-05, 20:41
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Med tanke på att densia visste avsikten med värderingen så tycker jag det är dåligt att de inte även gjorde en bedömning för tidpunkten för påskrift av avtalet. De justerar ju alla andra försäljningar till värdetidpunkten för värderingen.

Men då kanske binninge såg att den inte kunde visa nån skillnad överhuvudtaget?

Du har helt rätt Binninge hade inte en tanke på det utan såg bara att värderingen var högre o då hoppa han jämfota av glädje o glömde kolla det, trodde att han hade gjort någe bra
2021-04-05, 20:45
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Om min fru kommer med en värdering från ett värderingsinstitut så skulle det vara att kasta pengar i sjön att beställa en till. Men om hon kom med en från Jurist Konsult Binninge så skulle jag gardera upp med två egna.

Den enda gången man bör tvivla är om frugans nya ligg är involverad i värderingen. det har hänt
2021-04-05, 21:07
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det finns fyra värderingar och en besiktning.
Vilka är de fyra? Har Ebba gjort tre menar du!
2021-04-05, 21:09
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Om nu den skulle vara daterad två månader senare så är det ännu lägre vid köptillfället iom att prisindex stiger hela tiden då får du dra av 150k från värderingen och då blir det 4 200 000 - 150 000
det blir 4 050 000 + - 200 000 då har ju EB betalt i princip mer än det var värt.
eller tycker du att det är fel ??
Det är klart jag inte tycker det är fel. Jag tycker ju att Ebba betalade oskäligt lite för huset.
2021-04-05, 21:14
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Bara det att vi vet att dessa två värderingar finns. Det är redan bevisat. Det är bara du, HairyCunt, som fortsätter sprida dina lögner och låtsas att du inte vet om hur det faktiskt ligger till.
Men det är ju inte bevisat, även om du vill att de frågor där Ebba bliv t påkommen med uppenbara lögner. Ska vara lösta och inte ventileras i tråden så är de inte det.
2021-04-05, 21:15
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Med tanke på att densia visste avsikten med värderingen så tycker jag det är dåligt att de inte även gjorde en bedömning för tidpunkten för påskrift av avtalet. De justerar ju alla andra försäljningar till värdetidpunkten för värderingen.

Men då kanske binninge såg att den inte kunde visa nån skillnad överhuvudtaget?

Det framgår till och med i klartext i värderingen att den beställningen de fått anger värdetidpunkten till februari 2021. Binninge har alltså specifikt instruerat dem om detta.

Sedan anger de att värderingen beställd i syfte att användas i tvist, alltså att de blivit informerade om detta också.

Och så anger de att värderingen inte kan användas i en tvist som denna, och alltså inte kan användas i det syfte den är beställd till. Detta har de självklart informerat Binninge om redan vid beställningen, allt annat vore tjänstefel från Densias sida.

Så det är helt tydligt vad Binninge bett om och att han uttömt alla andra möjliga vägar, eftersom han till sist ändå valde denna. Förmodligen har han en hel räcka värderingar som han låtit göra under dec-feb, och detta var det bästa han lyckades få fram. Det säger en hel del.
2021-04-05, 21:20
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Det är klart jag inte tycker det är fel. Jag tycker ju att Ebba betalade oskäligt lite för huset.

Hur kan du tycka det ? alla värderingar pekar ju på att hon betalt rätt pris.
Notar 4,2 +- 200 000
Densia 4,6 - 300 i Fastpri dvs 4,3 + att Binninge gav fel info ang saker i huset så man kan nog dra ett par hundra till.
Hon betalade 3,9 vilket inkl viss röjning samt att hon tog över allt bråte.
så max 200K mindre än värderingen.
är det oskäligt?
2021-04-05, 21:22
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Tack för du bryr dig om mitt anseende här. Men du behöver inte oroa dig. Jag står för det jag skrivet.
Med tanke på hur mycket jag lyckas reta upp folk oxå så känns det som om jag trampar på ömma tår. Så jag fortsätter nog att stövla på.

Jag vet vidare att det finns dom som inte anser att 700k är en stor summa. Men det tycker jag:

vad är 700k för summa?
2021-04-05, 21:37
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
vad är 700k för summa?
Enligt Marrys logik skillnaden mellan Binninges värdering och priset Ebba gav för huset. Lite Aftonbladetvinkling där man inte låtsas om att det gjort upp om ett prisavdrag på 300000 för att Esbjörn skulle slippa röja hus och tomt och lite annat. Svårt att säga om det beror på ohederlighet eller om det bara är korkat? Det är svårt att komma ifrån att prisskillnaden i värderingarna som gjordes med ett halvårs mellanrum är 400000, hur kreativt man än försöker tolka dem. Men sossarnas trollfabrik försöker.
2021-04-05, 21:43
Medlem
trngws avatar
Citat:
Men det är ju inte bevisat, även om du vill att de frågor där Ebba bliv t påkommen med uppenbara lögner. Ska vara lösta och inte ventileras i tråden så är de inte det.

Jo då, det är bevisat och omnämnt otaliga gånger i tråden. Det är bara du HairyCunt som inte förstår.

Inte heller har Ebba blivit "påkommen" med några lögner, inte en enda, till skillnad från Binninge och Esbjörn som ljuger om i stort sett allting dom säger.
2021-04-05, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det framgår till och med i klartext i värderingen att den beställningen de fått anger värdetidpunkten till februari 2021. Binninge har alltså specifikt instruerat dem om detta.

Sedan anger de att värderingen beställd i syfte att användas i tvist, alltså att de blivit informerade om detta också.

Och så anger de att värderingen inte kan användas i en tvist som denna, och alltså inte kan användas i det syfte den är beställd till. Detta har de självklart informerat Binninge om redan vid beställningen, allt annat vore tjänstefel från Densias sida.

Så det är helt tydligt vad Binninge bett om och att han uttömt alla andra möjliga vägar, eftersom han till sist ändå valde denna. Förmodligen har han en hel räcka värderingar som han låtit göra under dec-feb, och detta var det bästa han lyckades få fram. Det säger en hel del.
Så är det med all säkerhet.

Jag funderade i spåret att densia normalt gör värderingar vid nutid. Men att binninge även bett om ett extra kapitel som gällde vid tidpunkten för kontraktet. Så skulle jag gjort. Men när han såg resultatet så fick de ta bort det kapitlet eftersom det blev lite för tydligt att avtalat pris var rimligt. Detta kan även förklara den långa leveranstiden för värderingen av ca 1 månad. Men det är ju bara en spekulation från min sida.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in