Citat:
Ursprungligen postat av
Ulf-Utredaren
Vad har det med skydd mot genomgången infektion att göra eller skyddsgraden av vaccin att göra?
Covid19 är inget hokus-pokus. Det är en virusjukdom i familjen coronavirus som vi känner till hur väl som helst.
Inget vaccin ger ett 100%igt skydd och ingen genomgången infektion ger ett 100%igt skydd.
När tillräckligt många smittats med TBE kommer även återfallen där. Var så säker. Det är så det fungerar.
Den enda som jag har hört säga något om att covid skulle vara magiskt är Giesecke, fast då har han lagt orden i någon annans mun. Vem tror att den sjukdomen är magisk eller som du skriver hokus-pokus?
Vad jag påpekade var att detta du skrev inte stämmer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ulf-Utredaren
Att folk kan bli smittade och sjuka trots antikroppar, ja... det kan dom. I alla sjukdomar. Men det betyder ju inte att du är otroligt bra skyddad och med största sannolikhet blir mindre sjuk.
Jag gav dig TBE som ger en livslång immunitet.
Jag kan berätta att jag själv haft TBE, fick det första sommaren som jag bodde i ett drabbat område och här har jag bott nu i flera år. Jag får upp till 100 fästingar per år, de älskar mig. Jag är nog inte unik.
Man har hitintills inte stött på ett enda fall då någon blivit smittad av TBE två gånger. Kan man bli det lika lätt som man blir smittad två gånger av covid, skulle man under dessa 90 år man känt till TBE sett det i all fall en gång. Då fästingar föredrar vissa personer och om dessa personer också gillar att vara i naturen så skulle minst en av dessa blivit åter infekterade om möjligheten fanns.