Citat:
Ursprungligen postat av
Green Eyes
Det var då ett jäkla tjat om Ellinor från din sida. Du verkar ogilla henne på ett väldigt osunt sätt så som du ältar och ältar.
Själv tycker jag att hon verkar otroligt sympatisk och empatisk. Visst ställer hon väl lite väl höga krav på sin partner att öppna upp sig direkt, men jag kan förstå hennes frustration över Lars platta persona. Att hon har ett gott hjärta förstår jag dock inte hur man kan ifrågasätta.
Nej, tyvärr. Det goda hjärtat hos Ellinor känns mest som en fasad. Det ligger i hennes intresse att framstå som en god människa på ytan. Bara det att hon inte ens frågat om Lars intressen och försökt ta reda på mer om honom gör att det lyser igenom en egotrippad och troligen ganska omogen person.
Förresten undrar jag över vad hon menade med att de inte har försökt få guldkant på tillvaron i hennes familj. Jag har för mig att hon uttalade något sådant i samband med att hon förstått att Lars familj gjorde så och att det funnits värme i den familjen. Varför har de inte det, är det för att de alltid har guldkant på tillvaron i hennes familj, eller är det för att hon har vuxit upp i en familj med färre glädjeämnen?