2021-04-05, 11:07
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Det enda du har gjort är att gapat och skrikit. Undersök data istället så möjligen inser du ett och annat. Jämför period 1 v12-24 med höstens och vinterns veckor.
Verkligen. Förutom då att jag är den enda som tillhandahållit data - som du dessutom nu är fräck nog att ljuga och påstå att det var DU som tillhandahöll. Här är det inlägg där du hänvisar till FEL data:
Här drar du ett gäng siffror ur röven samtidigt som refererar du till siffror för EN VECKA i April:
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)
Här refererar du till inkorrekta siffror (utan att referera till källan):
Höre refererar du till en datafil som kommer från PHA som INTE är källan för officiell statistik:

Du är den värsta lögnare och idiot jag någonsin stött på här. Här är siffrorna igen:

Här är den MOMO från Public Health England som du inte lyckades hitta:
https://fingertips.phe.org.uk/static-reports/mortality-surveillance/excess-mortality-in-england-week-ending-01-Jan-2021.html

Den förväntade dödligheten i England för perioden Mars 2020 - 01 Jan 2021 i England var 373,357 personer (Figure 2: Cumulative deaths since 21 March 2020, by date of registration, England.).

Antalet registrerade döda personer för samma period var 445,711 personer.
(Figure 2: Cumulative deaths since 21 March 2020, by date of registration, England.)

Antalet registrerat avlidna i COVID-19 för den aktuella perioden var enligt den officiella statistiken 76,594.
https://www.ons.gov.uk/file?uri=/peoplepopulationandcommunity/birthsdeathsandmarriages/deaths/datasets/deathsinvolvingcovid19bymonthofregistrationuk/current/deathsinvolvingcovidukfeb2021.xlsx

Det ger således en UNDERDÖDLIGHET för perioden Mars 2020 - 01 Januari 2021 på 4,240 personer. Notera att dessa siffror är för England. Jag kan ta fram samma siffror för resten av UK om du vill.

JAG har sedan - trots upprepade uppmaningar till dig att referera till uppgifterna - refererat till den excess mortality report som PHE publicerat för perioden Mars 2020 - 01 Januari 2021:
https://fingertips.phe.org.uk/static-reports/mortality-surveillance/excess-mortality-in-england-week-ending-01-Jan-2021.html

Du har inte bidragit ned ETT ENDAST DUGG.

Om du vill hävda att någon mörkat eller ljugit - eller ens har fel när de hänvisar till officiell statistik - bör du rimligen kunna backa upp den typen av påstpenden med lite substans. Att bara sitta som en papegoja och påstå att "du har fått siffrorna" när du inte levererat ett endaste dugg är fanimej det mest pinsamma jag läst på detta forum.

Det är helt uppenbart att du drog siffror ur din röv som du sedan inte kunde backa upp - trots att siffrorna fanns tillgängliga för vem som helst. Helt priceless.
Citera
2021-04-05, 11:09
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Jasså, minskar risken?

Jag minns när Merkel och andra kompletta dårar uppmanade sin befolkning att sy egna trasor runt käften i tron att detta skulle fungera

Macron stod i bästa sändningstid och proklamerade för sin befolkning att bara ni tar på er en ansiktsblöja så kommer andravågen att undvikas...

Vad hände... Jo, nu är vi uppe i både våg 3 och 4 i Europa samt Merkel har förbjudit dessa trasor runt käften med orden att munskydd inte fungerar. Nu är det andningsskydd som gäller och det ska vara en viss klassifiering.

Även diverse flygbolag har förbjudet dessa trasor runt käften som man så ivrigt bötfällde folk med om man inte hade....

Och vad har hänt sedan man nu infört andningsskydd istället? Jo, ingenting. Smittan ökar ändå. Samma usla resultat.

Snart ska du nog ha gasmask eller varför inte 4 lager andningsskydd

Det här är så roligt... hur kan så många vara så otroligt korkade

Pratar du om dig själv? Du har inte läst mina tidigare inlägg där jag har skrivit att man måste hålla avstånd och sluta träffa människor som man inte borde träffa i kombination med att man tar på sig munskydd.

Jag har dessutom visat minst 15 studier vars resultat visar att munskydd minskar smittspridningen. Herregud människa. Gå och lägg dig istället för att kalla andra för idioter när vetenskapen motbevisar dig. Att du inte kan ta till dig vetenskapliga fakta visar bara att du är ignorant och faktaresistent. Ingenting annat.
Citera
2021-04-05, 11:10
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
I Koninental och Sydeuropa har de ju testat de här metanalyserna i verkligheten. Resultat med munskyddskrav = plus minus noll. Teori och praktik är uppenbarligen två helt olika saker.

Jag har visat minst 15 vetenskapliga studier som visar att munskydd minskar smittspridningen.
Citera
2021-04-05, 11:17
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Jag har visat minst 15 vetenskapliga studier som visar att munskydd minskar smittspridningen.

Om det fungerar så hade vi inte behövt nedstängningar och vaccin.
Citera
2021-04-05, 11:18
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Pratar du om dig själv? Du har inte läst mina tidigare inlägg där jag har skrivit att man måste hålla avstånd och sluta träffa människor som man inte borde träffa i kombination med att man tar på sig munskydd.

Jag har dessutom visat minst 15 studier vars resultat visar att munskydd minskar smittspridningen. Herregud människa. Gå och lägg dig istället för att kalla andra för idioter när vetenskapen motbevisar dig. Att du inte kan ta till dig vetenskapliga fakta visar bara att du är ignorant och faktaresistent. Ingenting annat.

Verkligheten väger tyngre än studier i lab. Det finns inget som tyder på att munskydd ger något större skydd. Tvärtom är övertron på munskydd skadlig eftersom det invaggar folk i falsk trygghet. Plus att det avhumaniserar människor. Nej det är inget som behövs i allmänheten.
Citera
2021-04-05, 11:19
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Det finns nog minst 15 länder i världen med masktvång som presterat sämre än oss.

Om munskydd vore så bra hade smittan stannat i kina.
Citera
2021-04-05, 11:23
Medlem
Citat:

Om man håller avstånd och inte träffar människor som man inte borde, varför behövs då munskydd?

Om munskydd ska minska smittspridning så beror det helt och hållet på vilket sätt dessa används.

Som det fungerar utanför sjukvården så hjälper det föga. För när folk tar på sig munskyddet då slutar allt för många med att just hålla avstånd och träffar även folk dom inte borde. Detta i samband med att man inte behandlar munskyddet på rätt sätt.

DET är anledningen till att munskydd inte minskar smittspridningen.
Bara kolla hur det ser ut i många andra länder.

Herre gud människa, var det visst.
Citera
2021-04-05, 11:28
Medlem
okok1s avatar
Om munskydd fungerade hade vi sett ett trendbrott i kurvan överallt där det har införts. Men det ser man inte.
Citera
2021-04-05, 11:31
Medlem
Citat:

Fortfarande visar den största studien av dem alla. Ifrån verkligheten (och inte labb-studier) att din älskade ansiktsblöja inte fungerar överhuvudtaget.

Som sagt, i över ett halvår bad man befolkningar i Europeiska länder (ex. Tyskland) att sy egna trasor runt käften HAHA! Dårskapen personifierad.
Något du garanterat också hyllade. Nu är detta förbjudet på många platser.

Och någon smittspridning har man överhuvudtaget inte fått ner med ansiktsblöjor.

Frankrike är väl inte på sin 4-5 nedstängning nu
Macron stod ju i TV och sade att det inte ens skulle bli en andravåg om bara befolkningen drog på sig en trasa runt käften HAHA!

Som sagt, detta är så sjukt roligt och kommer gå till historien. Människans dårskap visas i sin fullaste prakt.
Citera
2021-04-05, 11:33
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Det verkar som en del här inne fått för sig att smittan gick ner först i juni förra året i Sverige.
Vissa är kanske inte pålästa och vissa har bara en riktigt grov autism och förstår inte siffror.

Här kommer en graf från platz.se som visar antalet personer på iva och sjukhus under mellan februari och augusti förra året i Sverige.

https://ibb.co/dJy4F7h
Citera
2021-04-05, 11:37
Medlem
virvelbaggs avatar
Du skriver ungefär samma saker om och om igen.
Men det har aldrig handlat om och skydda de äldre. Det har handlat om att hålla ner smittspridningen så att vården hinner med. De flesta som vårdas på IVA är inte 70+. Vi måste vaccinerat de flesta 60 och 50 åriga männen också innan man ens kan fundera på att släppa på allt och låta smitan spridas. Och då kommer vi stå inför andra problem, Långtids covid och mis-c t.ex.

Europa är kanske den värst drabbade världsdelen. Europa som har mest rapporterade avlidna. Det är väl bara några länder i Europa som har kunnat hantera pandemin på ett bra sätt, Sverige är inte ett av dem. Men om man är nöjd med att ligga i medel av den värst drabbade världsdelen har man inte höga förväntningar eller krav.

Vi vet inget om hur lång tid man är immun.
Man har hela tiden gissat på 9 månader i all fall. Det verkar som om många återinfekteras ett år senare. Vi kommer inte veta mer om det fören i maj då 1 års studierna om immunitet är klara.
Att vi ser återinfekterade visar väl på att immuniteten har begränsningar och mattas med tiden.
Det enda vi vet är att de flesta har immunitet kvar efter 5-7 månader men inte alla.

Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Vi borde öppna upp så fort alla 70+ är vaccinerade. Då är det mesta av problemen lösta.

Menar du att det går bättre för länder där man haft i princip helt nedstängt? Vilken land i europa som haft den strategin har det gått bättre för än oss? Det blir bara lockdown på lockdown och ännu mer aggressivt virus som följd.

Det verkar ju precis som man bli immun. Jag har mina antikroppar kvar trots att jag smittades förra året.

Precis därför är det inte läge att stänga ner nu. Det tåget gick för över ett år sedan.

Det tror jag inte eftersom viruset redan spridits i världen. Det är mest en fråga om tid innan alla får det.

Samtidigt har vi ju klarat ekonomin långt bättre än de flesta europeiska länder och haft en förhållandevis låg överdödlighet.

Just därför ska man vara extremt försiktig med att ta i för mkt, vilket vi också gjort. Och det är bra. Men Tegnell får bara skit för att han som enda land i världen faktiskt följde den plan vi hade från början.

Vi har haft skolorna och arbetsplatser öppna det är att skydda kvinnor och barn i min skola iaf.

Nja det har vi väl inte gjort då vi som ett av få länder haft så pass öppet som strategi.

De rika gör fortfarande vad de vill och lider inte ett piss. Det är fattiga som får ta smällen och det måste sluta nu.

Det handlar inte om överklassen. Alla måste få unna sig att leva oavsett klass.
Citera
2021-04-05, 11:42
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Du skriver ungefär samma saker om och om igen.
Men det har aldrig handlat om och skydda de äldre. Det har handlat om att hålla ner smittspridningen så att vården hinner med. De flesta som vårdas på IVA är inte 70+. Vi måste vaccinerat de flesta 60 och 50 åriga männen också innan man ens kan fundera på att släppa på allt och låta smitan spridas. Och då kommer vi stå inför andra problem, Långtids covid och mis-c t.ex.

Europa är kanske den värst drabbade världsdelen. Europa som har mest rapporterade avlidna. Det är väl bara några länder i Europa som har kunnat hantera pandemin på ett bra sätt, Sverige är inte ett av dem. Men om man är nöjd med att ligga i medel av den värst drabbade världsdelen har man inte höga förväntningar eller krav.

Vi vet inget om hur lång tid man är immun.
Man har hela tiden gissat på 9 månader i all fall. Det verkar som om många återinfekteras ett år senare. Vi kommer inte veta mer om det fören i maj då 1 års studierna om immunitet är klara.
Att vi ser återinfekterade visar väl på att immuniteten har begränsningar och mattas med tiden.
Det enda vi vet är att de flesta har immunitet kvar efter 5-7 månader men inte alla.

Vi ligger inte i medel. Vi ligger väl ganska bra till.
Folk har för höga förväntningar.

Sveriges strategi byggde på att det inte skulle komma något vaccin så fort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in