2021-04-05, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Haha, ja, det är ju de siffrorna som JAG givit dig - du refererade till FEL siffror först!

Haha, tragikomiken är total nu..

Ge dig nu innan du gör dig till mer åtlöja din jävla pajas.

Jag har redovisat siffror från ONS och PHE utan din hjälp. Båda analyserna gav samma resultat rörande snedfördelningen mellan perioderna.

Du kan vifta och skrika hur mycket du vill, resultaten är ändå glasklara. Det råder en snedfördelning, alltså har det missats fall i första vågen.
Citera
2021-04-05, 10:27
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Så du menar att UK tänker som du tänker att fast vi vet att smittan började sjunka i April tittar ni på antalet positiva test och konstaterar att smitta vände neråt i Juni?

Då börjar vi förstå vardör ni är sämst i klassen..

Finns det inga tester finns det inga smittade i din värld
Nej, det borde du insett då jag redan i våras tillhandahöll analyser som visade relationen mellan antal nya konstaterat smittade/antal tester/antal positiva tester.

Smittspridningen ökade i Sverige fram till sista veckan i Juni. Att man som du tror att den inte gjorde det - enbart baserad på din personliga uppfattning - är en helt annan sak. Att "tro" är däremot inte fakta.

Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Om du verkligen har det jobb du påstår så är det faktiskt DU som är indirekt skyldig till en jävla massa dödsfall och lidande i UK tack vare din otroligt dåliga förmåga att läsa mellan raderna och på riktigt förstå vad som händer med smittkurvor m.m.
Jag har det jobb jag har för att jag är SJUKT bra på detta, det borde du också inse.
Citera
2021-04-05, 10:30
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Jag har redovisat siffror från ONS och PHE utan din hjälp. Båda analyserna gav samma resultat rörande snedfördelningen mellan perioderna.

Du kan vifta och skrika hur mycket du vill, resultaten är ändå glasklara. Det råder en snedfördelning, alltså har det missats fall i första vågen.
Ok, men visa då följande:

1. Ta fram statistik som visar HUR MÅNGA personer i reella tal som visar dödligheten i UK för 2020
2. Ta fram statistik som visar HUR MÅNGA personer i reella tal som visar hur många som registrerats som avlidna i COVID-19 för 2020
3. Ta fram statistisk som visar eventuell diskrepans mellan de två talen enligt punkt 1 och 2 ovan

Och sedan när du gjort så står det dig fritt att hävda att det råder en "snedfördelning", att någon "ljuger" samt att vi "mörkar".

Fram tills dess är du inget annat än en skitsnackande tönt.
Citera
2021-04-05, 10:32
Medlem
Citat:
Ok, men visa då följande:

1. Ta fram statistik som visar HUR MÅNGA personer i reella tal som visar dödligheten i UK för 2020
2. Ta fram statistik som visar HUR MÅNGA personer i reella tal som visar hur många som registrerats som avlidna i COVID-19 för 2020
3. Ta fram statistisk som visar eventuell diskrepans mellan de två talen enligt punkt 1 och 2 ovan

Och sedan när du gjort så står det dig fritt att hävda att det råder en "snedfördelning", att någon "ljuger" samt att vi "mörkar".

Fram tills dess är du inget annat än en skitsnackande tönt.

Det enda du har gjort är att gapat och skrikit. Undersök data istället så möjligen inser du ett och annat. Jämför period 1 v12-24 med höstens och vinterns veckor.
Citera
2021-04-05, 10:37
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Min franska är obefintlig så kan inte tllgodose mig kommentarerna kring videon. Kan tänka mig att fransoserna är eld o lågor.

De kommer inte att acceptera det här hur länge som helst. Den saken är klar... Särskilt inte efter att den videon läckt ut.
Citera
2021-04-05, 10:40
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Nej, det borde du insett då jag redan i våras tillhandahöll analyser som visade relationen mellan antal nya konstaterat smittade/antal tester/antal positiva tester.

Smittspridningen ökade i Sverige fram till sista veckan i Juni. Att man som du tror att den inte gjorde det - enbart baserad på din personliga uppfattning - är en helt annan sak. Att "tro" är däremot inte fakta.

Jag har det jobb jag har för att jag är SJUKT bra på detta, det borde du också inse.

Nej tack vare din autism och totala oförmåga.att förstå samband som inte direkt syns i dina siffror så har du varit med och jobbat fram det värsta katastrofen sedan andra världskriget i UK.

Bra där takadingding du är isf faktiskt en viktig kugge i det systematiska mördandet av britterna
Citera
2021-04-05, 10:41
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Mina barn är också vaccinerade mot allt möjligt, vet faktiskt inte hur just det slank igenom, det var exet som höll i den biten.

Precis som med covid är det bra för barnen att nosa på viruset så tidigt som möjligt. Ju tidigare barn får vattkoppor desto lindrigare symptom.
Citera
2021-04-05, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Hela din text är ett sammelsurium av motsägelser, nej jag sa att smittan peakade dvs vände ner, inte ökade. Läser du ens vad du själv skriver? Du begriper väl att de sköraste stryker med först därav peakar dödsfallen före smittkurvan, lägg därtill stängda äldreboenden. Så mycket text och mest svammel.

Ja och smittan peakade i April förra våren. I början av April dessutom eftersom det är eftersläpning ett par veckor mellan att du blir smittad och sen avlider.

Ja, de sköraste avlider först men vad har det med att smittan peakade i början av April att göra?

Om du hade förstått vad det är du läser och vad det är du ser och varit äldre än 14 år gammal så hade du kanske?? vetat vad du pratade om. Nu blir det bara sandlåda.

Att på riktigt sitta och hävda att smittspridningen i Sverige nådde sin topp i juni förra året, HAHAHA!! Herregud.
Citera
2021-04-05, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
De kommer inte att acceptera det här hur länge som helst. Den saken är klar... Särskilt inte efter att den videon läckt ut.

Nej, fransoserna har inte en historia eller ett kynne som för tankarna till regimtrogna får direkt. Blir intressant att följa om det börjar koka över hos dem.
Citera
2021-04-05, 10:50
Medlem
Citat:
Nej, det är inte jag som hävdar det - det är vad den officiella statistiken säger.

Du får lära dig skillnaden mellan åsikter och fakta.

Nä, den officiella statistiken säger inte alls detta. Om man utläser detta ur den kruvan är man korkad på riktigt. Där du överhuvudtaget inte tar hänsyn till antalet tester.

Är det inte du som sitter och tror att Brasilien har långt lägre smitta än Sverige också?

Det jag säger är alltså INTE åsikter utan FAKTA. Och detta vet du såklart om. Du sitter bara här och trollar runt i sandlådan. Precis som du alltid gjort.

I början av April peakade vår smittspridning under första våren. Detta eftersom det finns en eftersläpning i antalet döda på ett par veckor.

Du ljuger alltså. Frågan är varför? Vad är din agenda för dessa lögner?
Citera
2021-04-05, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Sånt här är alltid intressant. Det verkar som att många uppfattar ordet "kan" som att det är vanligt eller garanterat att man blir smittad i det scenario de beskriver. Men det sägs faktiskt inget alls om hur vanligt/troligt det är att man blir smittad vid ett 10 min samtal på normalt avstånd. Vilket oftast innebär att man kan bli smittad, men att det är rätt ovanligt. Sedan är det troligen så att samtal är en viktig beståndsdel i just detta scenario - precis som vid körsång så verkar det rimligt att vibrationerna från stämbanden hjälper till att frigöra och sprida mer virus än om man inte pratar/sjunger.

Ett 10 min samtal på normalt samtalsavstånd har alltid varit en risk. Det är därför arbetsplatser är ett vanligt spridningsställe. Folk pratar med varandra utan att tänka på att hålla extra avstånd.

Men rent generellt så är risken att bli smittad är en kombination av avstånd, tid och aktivitet. Sitter du still och är tyst är risken mindre än om du är aktiv och pratar, har du längre avstånd är risken mindre, är du där kortare tid är risken mindre.

Helt ärligt, och utan avsikt att låta dryg. Men är inte allt detta saker som är så självklara att även ett barn borde förstå hur det förhåller sig? Man hade ju hoppats det iaf. Basala saker som avstånd, hastighet och koncentration. Eller är det bara jag.....?
Citera
2021-04-05, 10:58
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Sånt här är alltid intressant. Det verkar som att många uppfattar ordet "kan" som att det är vanligt eller garanterat att man blir smittad i det scenario de beskriver. Men det sägs faktiskt inget alls om hur vanligt/troligt det är att man blir smittad vid ett 10 min samtal på normalt avstånd. Vilket oftast innebär att man kan bli smittad, men att det är rätt ovanligt. Sedan är det troligen så att samtal är en viktig beståndsdel i just detta scenario - precis som vid körsång så verkar det rimligt att vibrationerna från stämbanden hjälper till att frigöra och sprida mer virus än om man inte pratar/sjunger.

Ett 10 min samtal på normalt samtalsavstånd har alltid varit en risk. Det är därför arbetsplatser är ett vanligt spridningsställe. Folk pratar med varandra utan att tänka på att hålla extra avstånd.

Men rent generellt så är risken att bli smittad är en kombination av avstånd, tid och aktivitet. Sitter du still och är tyst är risken mindre än om du är aktiv och pratar, har du längre avstånd är risken mindre, är du där kortare tid är risken mindre.

Det står TVÅ minuter... Sedan tror jag också, att det är värre om man pratar än är tysta. Läste att något land förbjudit prat i kollektivtrafiken, men minns inte vilket nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in