Citat:
Ja, du ser hur mycket fel det är överallt och hur enkelt saker blir om man frågar den personen som FAKTISKT har koll?Dödsstatistiken på Oourworldindata och Worldometer är fel. Jag vet inte hur många gånger jag påpekat detta. Folk lyssnar ju inte, de har fett i öronen verkar det som. Jag förklarar diskrepansen här:
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)
och här igen:
och här igen:
och här igen:
Ja, du hajar, jag behöver inte fortsätta rapa upp antalet gånger jag förklarat detta.
Folk har så OLIDLIGT svårt att acceptera officiell statistik och att den levereras av någon som har sådan sjuk koll på detta att de vet inte ens hälften.
Jag tror (TROR) att en av de främsta anledningarna till att folk gör bort sig gång på gång i den här diskussionen är ett par saker:
1. De förstår inte skillnaden mellan UK, GB och England (samt Wales Skottland och Nordirland). Här blandar de ihop siffror lite hur som helst
2. De använder statistik från PHE för att göra en godtycklig bedömning av antal avlidna i COVID-19 och jämför sedan denna med statistik från ONS gällande totalt antal döda. Den officiella statistiken över avlidna i COVID-19 kommer från ONS, men INTE från PHE. Även här blir det fel av orsaker som dels kan skyllas på punkt 1 ovan eller att folk inte har det färskaste datat.
När de tittat på dessa siffror gör de en enkel överslagsräkning och kommer till slutsatsen att "det fattas över 10,000 döda, ni har ljugit och mörkat antal döda". Tramset är så fatalt att klockorna stannar. Inte undra på att de inte vill referera till några siffror när de blir ombedda. Sista dagarna har vi sett prov på en rejäl faktahaverist som refererar till FEL statistik som inte ens har med saken att göra och sedan som en feg liten råtta vägrar att kommentera saken ytterligare med orden "du har fått siffrorna".
Antalet avlidna i England/Wales är: 81,557
Antalet avlidna i Wales är: 4,963
Antalet avlidna i England är: 76,594
Notera att dessa siffror inte är slutliga, de är baserade på den information som fanns tillgänglig vid tidpunkten för publicering och således kan komma att uppdateras och gäller för avlidna i COVID-19-pandemin fram till 01 Januari 2021 (således 2020).