2021-04-05, 09:49
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Nu funkar länkarna. Jag vet inte exakt var jag ska titta i .xls filen, men 76,594 döda i England/Wales som du skrev tidigare stämmer inte med Ourworldindata eller Worldometers.

Enligt Ourworldindata registrerades bara 74,237 kumulativt döda i covid för hela UK under 2020.
Ja, du ser hur mycket fel det är överallt och hur enkelt saker blir om man frågar den personen som FAKTISKT har koll?

Dödsstatistiken på Oourworldindata och Worldometer är fel. Jag vet inte hur många gånger jag påpekat detta. Folk lyssnar ju inte, de har fett i öronen verkar det som. Jag förklarar diskrepansen här:
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)
och här igen:
och här igen:
och här igen:

Ja, du hajar, jag behöver inte fortsätta rapa upp antalet gånger jag förklarat detta.

Folk har så OLIDLIGT svårt att acceptera officiell statistik och att den levereras av någon som har sådan sjuk koll på detta att de vet inte ens hälften.

Jag tror (TROR) att en av de främsta anledningarna till att folk gör bort sig gång på gång i den här diskussionen är ett par saker:
1. De förstår inte skillnaden mellan UK, GB och England (samt Wales Skottland och Nordirland). Här blandar de ihop siffror lite hur som helst

2. De använder statistik från PHE för att göra en godtycklig bedömning av antal avlidna i COVID-19 och jämför sedan denna med statistik från ONS gällande totalt antal döda. Den officiella statistiken över avlidna i COVID-19 kommer från ONS, men INTE från PHE. Även här blir det fel av orsaker som dels kan skyllas på punkt 1 ovan eller att folk inte har det färskaste datat.

När de tittat på dessa siffror gör de en enkel överslagsräkning och kommer till slutsatsen att "det fattas över 10,000 döda, ni har ljugit och mörkat antal döda". Tramset är så fatalt att klockorna stannar. Inte undra på att de inte vill referera till några siffror när de blir ombedda. Sista dagarna har vi sett prov på en rejäl faktahaverist som refererar till FEL statistik som inte ens har med saken att göra och sedan som en feg liten råtta vägrar att kommentera saken ytterligare med orden "du har fått siffrorna".

Antalet avlidna i England/Wales är: 81,557
Antalet avlidna i Wales är: 4,963
Antalet avlidna i England är: 76,594

Notera att dessa siffror inte är slutliga, de är baserade på den information som fanns tillgänglig vid tidpunkten för publicering och således kan komma att uppdateras och gäller för avlidna i COVID-19-pandemin fram till 01 Januari 2021 (således 2020).
Citera
2021-04-05, 09:52
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Ja det är fel. speciellt nu när vaccinationerna börjat.

Däremot fanns det en korrelation hela 2020 med ökas smittspridning så kom ökade dödstal. Knappast någon rock science

Men du hävdar tvärtom att med ökad smittspridning så sjönk dödstalen under 2020

Det säger väl allt om nivån du har...
Nej, det är inte jag som hävdar det - det är vad den officiella statistiken säger.

Du får lära dig skillnaden mellan åsikter och fakta.
Citera
2021-04-05, 09:53
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Du länkade till en graf med antal smittade i Sverige och hävdade att det visade smittspridningen i Sverige.
Jaha. Du menar att just den grafen inte visar att antalet konstaterat smittade ÖKADE under aktuella perioden?

Och så hävdar du att ANDRA är autistiska?

Suck...
Citera
2021-04-05, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Finns det någon som stödjer detta? Du har nu försökt påskina det i två inlägg nu.

Såg i klippet att de till och med kind pussades. Detta är måste ju reta gallfeber på folk. I artikeln du länkade tidigare fanns det misstankar om att det även var politiker med på dessa tillställningar. Är det så och det kommer fram vilka lär de få gå.
Detta är definitivt strået vassare en löfven jul shopping.

Det går ju att ha tillställningar om man har resurser att testa alla. Kanske alla redan även är vaccinerade? Gissar på att de av gräddan som ville ha vaccin fick det i ett tidigt skede. Det har säkerligen myglats med detta också, som vanligt. Även här i Sverige. Fortfarande vidrigt agerande dock när man håller befolkningen under restriktioner så klart. Men föga chockerande.
Citera
2021-04-05, 09:56
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Finns det någon som stödjer detta? Du har nu försökt påskina det i två inlägg nu.
Alla som förespråkar nedstängningar och hårda böter och masktvång stödjer indirekt det här.

Citat:
Såg i klippet att de till och med kind pussades. Detta är måste ju reta gallfeber på folk. I artikeln du länkade tidigare fanns det misstankar om att det även var politiker med på dessa tillställningar. Är det så och det kommer fram vilka lär de få gå.
Detta är definitivt strået vassare en löfven jul shopping.

Om det retar gallfeber på folk? Jag tror att franska revolutionen kommer att återupprepas inom en väldigt snar framtid om inte utegångsförbuden och lockdownen tas bort ASAP.
Citera
2021-04-05, 10:03
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
De är redovisade, snedfördelning råder.
Du har inte redovisat någonting. Du har öppet anklagat folk för att ljuga utan att tillhandahålla ett endast uns av bevis.

Och sedan visar det sig att du baserar ditt struntprat på felaktiga siffror, ren inkompetens och oförmåga att samla och tolka data. Och som grädde på moset verkar det nu också som det är DU som ljuger - HELT ÖPPET DESSUTOM! Det är ju för fan priceless.

Allra lustigast är nog att du nu vägrar acceptera att jag redan länkat in rätt uppgifter och istället gapar och skriker om MOMO. Precis som i fallet med uppgifterna som DU inte kunde skaka fram (som JAG var vänlig nog att ge dig här i tråden) inser du säkert att jag redan sitter på den MOMO du avser.

Skillnaden mellan dig och mig är att JAG vet exakt vad jag pratar om och du TRODDE att något du läst i skvallerpressen var sant. Dessutom var du klantig nog att använde fel datakälla för att sedan vräka ur dig anklagelser om lögner och mörkning.

Det enklaste hade varit att du helt enkelt frågade "kan det här stämma" så hade jag givit dig siffrorna direkt, men det ligger väl inte i en reptilhjärnas natur...
Citera
2021-04-05, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Alla som förespråkar nedstängningar och hårda böter och masktvång stödjer indirekt det här.

Om det retar gallfeber på folk? Jag tror att franska revolutionen kommer att återupprepas inom en väldigt snar framtid om inte utegångsförbuden och lockdownen tas bort ASAP.

Min franska är obefintlig så kan inte tllgodose mig kommentarerna kring videon. Kan tänka mig att fransoserna är eld o lågor.
Citera
2021-04-05, 10:07
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja?

Antal smittade speglade inte smittspridningen våren 2020.
Citera
2021-04-05, 10:09
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag blev smittad i vuxen ålder av mitt barn. Ingen trevlig upplevelse.

Och?

Den absoluta majoriteten får vattkoppor som småbarn, eftersom det är så smittsamt. Har man väl passerat skolåldern är sannolikheten att komma i kontakt med vattkoppor liten eftersom utbrotten sker hos små barn.

Sen uppstår så klart en risk när man själv skaffar barn. Får jag fråga varför du inte vaccinerade dig mot vattkoppor?
Citera
2021-04-05, 10:12
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Jaha. Du menar att just den grafen inte visar att antalet konstaterat smittade ÖKADE under aktuella perioden?

Och så hävdar du att ANDRA är autistiska?

Suck...

Som jag sa, du måste lida av GRAV AUTISM.

Hope that helps.
Citera
2021-04-05, 10:12
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Och?

Den absoluta majoriteten får vattkoppor som småbarn, eftersom det är så smittsamt. Har man väl passerat skolåldern är sannolikheten att komma i kontakt med vattkoppor liten eftersom utbrotten sker hos små barn.

Sen uppstår så klart en risk när man själv skaffar barn. Får jag fråga varför du inte vaccinerade dig mot vattkoppor?

Vattkoppor är ju i regel ingen dödlig sjukdom. Min mor trodde att jag hade haft det, men tydligen inte.
Citera
2021-04-05, 10:13
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Antal smittade speglade inte smittspridningen våren 2020.

Varför skulle det inte göra det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in