Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Enligt grafen jag postade så vände smittspridningen ner i slutet på juni. Det korrelerar finfint med exempelvis sommarlovet. Att dödstalen peakade kan bero å att de införde besöksförbud på äldreboenden exempelvis. Du har helt och hållet snöat in dig på ett felaktigt antagande, grafen ljuger inte.
Om man efter 460 dagar ff inte förstår att om smittan inte tar sig in på äldreboenden så dör inte gamlingarna lika mycket.
Jag motsätter mig dina idiotiska resonemang.
Du är verkligen korkad på riktigt? Eller hur? Nått annat kan man ju inte förklara det vansinne du just nu håller på med.
Du är den enda tillsammans med en annan galning här inne som anser att med ökade smittotal så kommer lägre dödlighet.
Om det stämde så ska vi ju släppa smittan HELT fritt överallt
Dödstalen peakade kraftigt i April. där vände också smittspridningen. Vilket är bekräftat sedan länge av precis alla. sitter man och hävdar motsatsen så ljuger man.
Smittotalen och dödstalen följde varandra även andravågen som peakade vid nyår. Ingen skillnad där heller.
Det är nu, under de senaste månaderna som vaccinet gjort sin verkan och kurvorna skiljer sig.
Att dödstalen peakade berodde inte på något jävla besöksförbud på äldreboendena. De var hårt drabbade hela 2020. Det berodde på att smittan peakade då. Hur jävla svårt ska det vara?
Anledningen till att du inte har kompetens nog att förstå vad du läser är att vi testade 4ggr så många i Juni som i april.
Och då drar du slutsatsen att smittan ökade

När det i själva verket var att vi för första gången testade vår befolkning
I April dog upp emot 115 pers om dagen i Sverige.
I juni var siffran nere på ca 30st per dag.
Inlagda på sjukhus i april var upp emot 2200 pers inlagda.
I Juni var den siffran hälften ca 1100st.
Och då dras slutsatsen ifrån den skarpa epidemiologen på +50 år att smittan peakade i Juni
HAHAHAHAHA! Episkt roligt. Är det den här nivån då har hållit på med under detta år i tråden? Vad får du ut av det trams och lögner du håller på med ärligt talat?
Nej, du är inte +50 år. Glöm det.