Citat:
Ursprungligen postat av
VVPutin
Håller med, den där videon är ju ren antiukrainsk propaganda.

Ukraina är ett vackert land och man får inte klaga om man kommer på besök, möjligtvis på Poopler men inte på någon annan. Det är dags att göra samma sak med Bald & Bankrupt som man gjort med andra västliga journalister, nämligen att portförbjuda karln från Ukraina och sätta upp honom på inrikesministeriets lista Myrotvorets, där "antiukrainska" journalister hängs ut med namn, bild och adress. Lämpligtvis bör USA:s ambassad kallas in och se till att Bald & Bankrupt deplattformeras från Youtube och social media. Skandal att detta får visas, för jävligt att Youtube går Pooplers ärenden!
PS Vill bara tillägga att det nog inte fanns några rödsvarta flaggor från Högra sektorn i videon, och om det fanns några sådana flaggor så är Högra sektorn bara vanliga patrioter så det spelar ingen roll om flaggorna var med. Det finns ytterst få nazister i Ukraina och förresten så har Putin snott massor av miljarder i RyZZZland så det så!
Ja, de där videornas Baldandbankrupt gjorde när han var i Ukraina senast var ju en illa förtäckt kritik av vad krigshetsare, oligarker och Nato/EU pysslar med i Ukraina och även för krigsförberedelserna nu. I den sista dailybald åker han ju iväg till en stor övergiven krigsbas när Marupol och blir förvånad att där nu pågår full aktivitet: Där spelar Dailybald mer än trovärdigt oskyldig och jag tror inte de Ukrainska nuvarande myndigheterna släpper in honom igen.
Jag känner mig helt säker på att Baldandbankrupt mycket gärna skulle vilja besöka "de fria" (i hans och mina ögon) delarna av Donbass men kanske inte de vågar släppa in honom. På Krim tror jag han dock säkerligen skulle välkomnas. Där finns inte samma risk för att släppa in "agenter" - "dubbelagenter".
Hoppas verkligen Baldandbankrupt släpps in i Donbass för han är faktiskt en viktig opinionsbildare i västvärlden och når ut till massor av folk utan fördomar.
(Tillägg 1 För övrigt kan man faktiskt jämföra Baldandbankrupt med Joakim Lamotte i Sverige och "orten". Baldandbankrupt har en förkärlek för att gå in i farliga ökända områden över världen - prata med vanliga människor som lever där och som visar att de just är vanliga. Att de lever under förtryck/välde från kriminella eller vad det nu är brukar han dock inte (som Joakim Lamotte) dra in i saken. Baldandbankrupt drog heller inte in den Nato//USA/EU-stödda kuppregimen i Ukraina när han pratade med folk.)
(Tillägg 2 Jag har just läst en bok om andra världskriget och trupper som stred på tysk sida på östfronten. Det finns en passus där som är intressant vad gäller Ukraina och de nuförtiden hyllade nationalisterna. På nazisterna sida stred även ungerska truller. Ungern som då inte var särskilt antisemitiskt sände även judiska regementen obeväpnade hjälptrupper. Dessa blev så pass hotade av ukrainska antisemiter/Bandera-trupper så de tilläts beväpna sig för att kunna försvara sig med nazisternas och givetvis Ungerns goda minne. Ha ha: De här goda Bandera-gängen som du nu pratar om var så pass farliga och besinningslösa antisemiter så nazisterna tillät judar att beväpna sig för att försvara sig mot dem. Sug på den du Birgerkungen. :-) )