2021-04-05, 00:05
Medlem
kriminologischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Vet man vad hon gjorde hemma hos någon hon kände sig ”förföljd av”/tyckte var skum ensam på kvällen drickandes Jäger och spela sanning/konsekvens?

Låter som ett recept för att något ska gå riktigt fel. Har bara läst kvällspressen så kanske missat någog.

Sedan när är alkohol och ett tramsigt spel lika med att en sådan afton slutar med att någon blir brutalt mördad? Hur många alkoholstinna aftnar har ni själva haft med trams eller rent av bråk på det? Om någon mördar i detta är det tämligen ovanligt och gravt skevt.Något är redigt fel på den som mördar. Utredningen kommer att visa vad.
Citera
2021-04-05, 00:07
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limpan12
Den tjejen, EL, är inte PG’s tidigare flickvän utan en vän. Som han såg kladdig ut för. Däremot så hade han en bild på sitt ex, en S*rah, men det var bara en bild. Även hon hade barn.

Och hur stor är trovärdigheten att han skulle haft en tjej, eller är det bara skitsnack?
Så länge jag inte sett trovärdigt underlag från de som känner honom på att han har haft en tjej så stannar mitt intryck kvar av att han hade extremt svårt för att ha relationer med tjejer, som uppenbart gick ut på att sexuellt trakassera och skrämma dem.
Sådana killar är inga tjejmagneter.
De k a n däremot få några enstaka tjejkompisar som tycker synd om dem, för killarna är schysta liksom, men att det inte blir något mer än en platonisk distansierad relation.
Citera
2021-04-05, 00:07
Medlem
kriminologischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Du kanske ska sluta tala om för folk här vad de får eller inte får skriva eller fråga om, har du problem med något inlägg så anmäl det om du anser att det bryter mot reglerna, annars - scroll on.

Inte för att jag tycker att det har med saken att göra, och jag gillar inte att skriva det eftersom det kan uppfattas som klander av BO vilket är helt fel, men eftersom du själv tar upp frågan på ett jävligt märkligt sätt, så - Ja, det har sagts att BO var rädd för MGM. Så givet din fråga om att räkna med att bli mördad av bekanta så är faktiskt frågan om varför hon gick dit mitt i natten alldeles ensam berättigad.

Åsså en gång till då, för alla puckon som inte kan hålla isär äpplen och päron - nej, jag klandrar inte BO för att hon gick dit. Ingen förtjänar att dödas, allra minst hon.
Gott så.
Citera
2021-04-05, 00:08
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenForest
Om så är fallet, som jag inte har någon åsikt om, men borde ingen reagerat om han började gräva? I alla fall om det var mitt i natten.
Hur är hans föräldrar? Hur är hans bror, han bor väl också hemma?
Som det ser ut på när man tittar på Eniro, så ser gården väldigt bevuxen ut, ingen insyn alls.

Någon står och gräver på en igenvuxen bakgård i Höör mitt i natten.
Vem menar du skulle ha upptäckt det och reagerat. Det lär väl ha varit stendött där då och familjen och alla grannar låg och sov.
Citera
2021-04-05, 00:13
Medlem
kriminologischs avatar
Citat:
Vad menar du? Skulle det vara något att skämmas för tycker du? Eller vad är problemet?

Problemet? Downs syndrom? Absolut inget att skämmas för..... Men det är ren spekulation utifrån utseende(!) på en nyss mördad människa och på intet sätt relevant i denna tråden - eller för den delen i fallet, kan jag ödmjukt tycka.
Citera
2021-04-05, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadBeatLivet
Du är ju dum i huvudet, Har du någonsin sett någon med downs? Jag har en syster med det och jag träffar henne varje dag, hon har inte det minsta liknande dragen som hos någon med downs.
Det är nog du som är blind för det. Dragen ingår i kriterierna för diagnosen.
Citera
2021-04-05, 00:15
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kriminologisch
Sedan när är alkohol och ett tramsigt spel lika med att en sådan afton slutar med att någon blir brutalt mördad? Hur många alkoholstinna aftnar har ni själva haft med trams eller rent av bråk på det? Om någon mördar i detta är det tämligen ovanligt och gravt skevt.Något är redigt fel på den som mördar. Utredningen kommer att visa vad.

Varför läser du bara hälften av vad folk skriver?

Ja du, det känns tyvärr inte som en ovanlig kommentar i mordutredningar av kvinnor som mördats i nära relationer, att "hon var rädd för honom". Och vid en snabb kontroll på internet, som du lika gärna kunde gjort själv, så bara dräller det av mördade kvinnor som var rädd för gärningsmannen. Så för att svarar på din fråga, igen - Det verkar vara ganska ofta som att en kvinna som är rädd för en man och som spenderar ensam tid med honom blir brutalt mördad.
Citera
2021-04-05, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Och hur stor är trovärdigheten att han skulle haft en tjej, eller är det bara skitsnack?
Så länge jag inte sett trovärdigt underlag från de som känner honom på att han har haft en tjej så stannar mitt intryck kvar av att han hade extremt svårt för att ha relationer med tjejer, som uppenbart gick ut på att sexuellt trakassera och skrämma dem.
Sådana killar är inga tjejmagneter.
De k a n däremot få några enstaka tjejkompisar som tycker synd om dem, för killarna är schysta liksom, men att det inte blir något mer än en platonisk distansierad relation.

Den tjejen han la ut bild på, som han var i ett förhållande, kommenterade tillbaka ”älskar dig också Philip❤️” eller något liknande, samt svarade på kommentarer som löd ”är ni ihop?”. Så jag tror faktiskt att det var hans flickvän, men det verkade inte hålla så länge. Detta var förra sommaren.
Citera
2021-04-05, 00:22
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kriminologisch
Problemet? Downs syndrom? Absolut inget att skämmas för..... Men det är ren spekulation utifrån utseende(!) på en nyss mördad människa och på intet sätt relevant i denna tråden - eller för den delen i fallet, kan jag ödmjukt tycka.

Spekulation? Förstår du inte ens skillnaden på en fråga och en spekulation?

Lustigt att du inte reagerat lika aggressivt på inläggen som skrev om MGMs eventuella downs.

Så nu är det du som ska avgöra vad som är relevant eller inte i tråden också. Som sagt, kanske dags för dig att kliva ner från dina höga hästar och sluta tala om för andra vad de får skriva om och inte.

Kanske är det irrelevant för dig om det är så att MGM gett sig på någon med en funktionsnedsättning, men för mig är det tveklöst en försvårande omständighet.
Citera
2021-04-05, 00:26
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FITYMI
Det är nog du som är blind för det. Dragen ingår i kriterierna för diagnosen.

Tack! Måste säga att jag är lite förvånad att ingen annan uppmärksammat detta. Men jag misstänker å andra sidan att det har uppmärksammats, men raderats.

En person, hejhopp79 som säger sig vara bekant med familjen och BO säger att det inte var så. Och så kan det ju vara. Men å andra sidan när man börjar ställa lite frågor kring vad hejhopp79 skriver i tråden, så möts man av aggressivitet och okväden. Så tillförlitligheten där får tyvärr bedömas som låg.
Citera
2021-04-05, 00:34
Medlem
kriminologischs avatar
Citat:
Varför läser du bara hälften av vad folk skriver?

Ja du, det känns tyvärr inte som en ovanlig kommentar i mordutredningar av kvinnor som mördats i nära relationer, att "hon var rädd för honom". Och vid en snabb kontroll på internet, som du lika gärna kunde gjort själv, så bara dräller det av mördade kvinnor som var rädd för gärningsmannen. Så för att svarar på din fråga, igen - Det verkar vara ganska ofta som att en kvinna som är rädd för en man och som spenderar ensam tid med honom blir brutalt mördad.

Jo, det handlar ju allt som oftast om en interaktion, som innebär osäkerhet och spel - de flesta hotade kvinnor är just hotade, ganska rädda och försöker med olika knep och försök till vänlighet rädda en situation innan de vågar blankt och hårt säger ex Nej. Rädsla gör mycket med en människa. Den framkallas inte heller från intet. Det mest subtila stalkerbeteende känns ika subtilt hotfullt . Man sätter sig i försvarsställning.Återkommande aggresiva el subtila gränsöverskridanden där vanliga sociala koder brukar fungera, bryter ner. SÅ ska det liksom inte gå till? De som dödar vid ett Nej, är inte som alla andra, vill jag påstå - men en vanlig version av en våldsförbrytare.De flesta vanliga människor, även killar - lägger bara ner framstötar ex om inget gensvar ges. Än mindre om en känsla av obehag kan detekteras av föremålet för framstöten. De människor som saknar empati, inte fattar sociala koder och/eller bryr sig om medmänniskor, deras egen vilja och rätt till säkerhet -om än av kvinnligt kön - är livsfarliga. De flesta kvinnor försöker relatera till en verklighet att "män kan vara jobbiga, men mördare eller våldtäktsmän 'är de väl ändå inte?" Borde var skönt för alla killar att höra. Igen, utredningen kommer att visa vad som hänt här, ingen av oss vet.
Senast redigerad av kriminologisch 2021-04-05 kl. 00:53.
Citera
2021-04-05, 00:38
Medlem
Citat:
Tack! Måste säga att jag är lite förvånad att ingen annan uppmärksammat detta. Men jag misstänker å andra sidan att det har uppmärksammats, men raderats.

En person, hejhopp79 som säger sig vara bekant med familjen och BO säger att det inte var så. Och så kan det ju vara. Men å andra sidan när man börjar ställa lite frågor kring vad hejhopp79 skriver i tråden, så möts man av aggressivitet och okväden. Så tillförlitligheten där får tyvärr bedömas som låg.

Diskuterar gärna ämnet det handlar om. Dock inte om att Elin hade down syndrom. Ja du blev illa bemött av mig pga det. Oavsett om hon hade haft det eller ej förtjänar hon inte att bli bragd om livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in