2021-04-04, 21:40
Medlem
Mer.info.007s avatar
EAs kumpaner. Är hon i klorna hos några? Hon verkar lätt att utnyttja pågrund psykisk ohälsa.
Citera
2021-04-04, 21:40
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Som redan påpekats råder ökad stramhet vad gäller fotografering resp ljud-/filmupptagning i svenska domstolsbyggnader. Jag tycker vi/man bör respektera gällande ordningsregler.

Ang det fetade:
"hennes kumpaner"?
Du vet väl att det bara är EA som är tilltalad i detta mål, det som äger rum 8 april?

Eller tänker du på att "hennes kumpaner" kommer att befinna sig på åhörarplats och där bli fotade?
Det där kan ju göra att den som planerat att gå dit kanske väljer att avstå för att inte bli beskriven som en av "hennes kumpaner".

Jag vill i alla fall inte bli fotad och utpekad som en av EA:s kumpaner. Bör jag, om jag går dit, ha en badge med texten "Jag gillar GL" för att inte bli förväxlad med nån ur EA:s gäng?

Det finns en egen tråd som omfattar Förtalsmålet kring EA, vad gäller kumpaner så har Cissi Wallin och hennes hangarounds gått ut och sagt att man ska komma och visa sitt stöd till bedragerskan EA.
Citera
2021-04-04, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av john-oskar
Det är nog inte så populärt att fota på tinget.

” Den 1 juli 2019 trädde nya regler kring stärkt ordning och säkerhet i domstol i kraft. Reglerna innebär bland annat utökat fotoförbud och att elektronisk utrustning som åhörare har med sig i rättssalen ska vara avstängd och undanstoppad.”

https://www.domstol.se/lycksele-tingsratt/om-tingsratten/aktuellt/nya-regler-om-utokat-fotoforbud-samt-starkt-ordning-och-sakerhet-i-domstol/

Och hon lär väl inte komma in genom huvudentrén.
Förslagsvis så borde väl den sköna "Eulalia" anlöpa under jorden, via Suckarnas Gång!!?
Dvs från häktet Kronoberg. För falskanmälerskan sitter väl inlåst där - alltsedan frisläppandet av den gode GL?
Citera
2021-04-04, 22:21
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Och krälar i gruset gör han på grund av en diskussion som han själv initierat! Ingen frågade honom om han var en kladdare. Detta har sagts förut men det är sällan den mänskliga faktorn, i detta fall munväder, orsakar så mycket oreda, som när Lambertz i bara farten nämnde att han var en kladdare! På någon nivå måste man ju uppskatta hans totala befrielse från, eller grava felbedömning av, PR-tänkande, men GUD vad onödigt allt detta egentligen är! Var han tvungen att säga det och sedan fortsätta älta det? Åh!
Antagligen finns det inspelat när hon värjer sig mot hans kladdande och då vill han föregripa att folk ska uppfatta att det är tafsande eller värre som hon värjer sig ifrån på inspelningen.
Citera
2021-04-04, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Förslagsvis så borde väl den sköna "Eulalia" anlöpa under jorden, via Suckarnas Gång!!?
Dvs från häktet Kronoberg. För falskanmälerskan sitter väl inlåst där - alltsedan frisläppandet av den gode GL?

Jag gissar så. Långa tunga djupa andetag, ingen rolig färd.
Citera
2021-04-04, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Jasså, vad konstigt. Inte detta heller? https://instagram.com/p/CNMeSk0JfOV/
Men det är på tanterna som demonstrerade utanför Lambertz villa. Nån som har länk till det någon annanstans?
Du menar dom här som Lambertz visade arslet när han dammsög yttertrappan ?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/demonstrerar-utanfor-goran-lambertz-hus
Citera
2021-04-04, 22:29
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Du menar dom här?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/demonstrerar-utanfor-goran-lambertz-hus
Ja, tack.
Citera
2021-04-04, 23:02
Medlem
Uranusismightybigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Håller ni män fortfarande på här? GL är skyldig, det är klart som korvspad men han skyddas av andra män i hög ställning. Hela skiten är riggade till mannens fördel, det vet ni alla men låtsas skenheligt att så inte är fallet. Det är alltid kvinnans fel. Erkänn.

Ni skriver här om er rätt som man att våldta och att äga kvinnan. Ni startar partier som "Manligt Initiativ" och ni skriver om era jävla pansarvagnar i Bosnien. Ni är MÄN! Fy fan!

Om ni har problem med att en kvinna utmålar er som våldtäktsmän så föreslår jag att ni tar upp det i rätten.

... lite svårt att skuldbelägga alla här men nu gör jag det ändå. Är så trött på att ni utser er till gudar över kvinnans kropp.

Tror ni verkligen, att GL sitter där och myser på en PK inför hela svenska folket om han är oskyldig?

Skyldig till vad, till att ha knullat en kossa (rätt snygg för att vara kossa dock), ja det finns det väl inget att diskutera om!

Annars, kan du upplysa vad du menar att han skulle vara skyldig till?

Bara för att en individ anklagar en annan individ för våldtäkt, gör det ju inte till våldtäkt....eller har jag missat nåt🤔

"Om ni har problem med att en kvinna utmålar er som våldtäktsmän så föreslår jag att ni tar upp det i rätten."
Hur menar du nu?
Att alla män per automatik är våldtäktsmän, för att dom är just, män...?

Nu är ju just det här fallet kasserat juridiskt för det fanns inget att bygga anklagelsen på....

Är det där i din bitterhet ligger, att en kvinna inte blir trodd på för sina ord, och du menar på att en kvinna, bara för att hon är en kvinna, ska automatiskt bli trodd på bara för att hon är kvinna....vilken logik, och vad rättssäkert....

Det är väl inget konstigt att en halvoffentlig person håller en PK för att "freda sig" i det offentliga i nåt som han upplever som en oskyldig anklagelse.

Vad skulle du själv ha gjort om du var lite känd, och din afghanska goda vän som du firar jul med, falskt anklagar dig för att ha supit honom redlös, för att sen tafsa och ha samlag med honom mot hans vilja....och allt kommer ut i offentligheten för nära kära och vänner o bekanta att läsa....skulle inte du göra allt du kan för att försöka freda ditt namn....det är jag helt övertygad om att du skulle göra, hävdar du något annat så ljuger du.

Vill bara inflika att jag har inga höga tankar om GL, och har aldrig haft det, så försvarar inte honom som person!
Har skrivit det förut och skriver det igen, när hela historien uppdagades kunde jag inte låta bli att dra på smilbanden, två vuxna personer som försöker utnyttja varandra, och det exploderar i ansiktet på dom båda för hela världen att beskåda...Oh the irony

"Är så trött på att ni utser er till gudar över kvinnans kropp"....

Tolkar mest ditt inlägg som att du får för lite knulla själv!
Citera
2021-04-04, 23:05
Medlem
lasternassummas avatar
Dansa, kladda, tafsa, GL och EA
Någon tog upp dans. Som kan präglas av närhet. Att två personer är nära varandra och tar i varandra. Är beröringen OK eller bör den alltid betraktas som misstänkt ofredande? En absurd fråga, tycker jag, utan att försöka försvara uppenbart olämplig beröring under dans. Som att klämma på baken på någon man nyss träffade när man bad om en dans.
Är det någon som vill förbjuda dans bara för att beröring ofta är en del av dansen?

Irena Pozars artikel i Expressen
I en artikel i Expressen skriver Irena Pozars under rubriken "Han kallas knullkungen – hon bor på skyddat boende". Jag nöjer mig med två citat från texten som får tala för sig själva.
«Samtidigt som vi ser Göran Lambertz återuppliva myten om kvinnor som farliga fresterskor förväntas vi vara glada och tacksamma för att vi bor i detta jämställdhetens mecka.»

«På natten drömmer jag att vi beväpnar oss. För henne och för alla andra som fått sina liv söndertrasade av män. Revolutionen hägrar, men när jag vaknar känns benen tunga som bly. Vad ska vi ta oss till? Jag står inte ut med att vara kvinna längre.»
https://www.expressen.se/kronikorer/irena-pozar/han-kallas-knullkungen-hon-bor-pa-skyddat-boende/

Intervju med GL i Expressen 2021-03-26
I artikeln av Irena Pozars ovan finns också en intervju där Katarina Skoglund intervjuar Göran Lambertz. Jag tyckte den var värd att se och transkriberade den, för den som föredrar att läsa.

Reporter: Katarina Skoglund (KS), Expressen.
Intervju:

Tafsa och kladda
Jag gjorde ett försök att kolla upp betydelsen av "tafsa" och "kladda". Min slutsats är att inget av orden är väldefinierade i det här sammanhanget. Båda är pejorativa. GL borde inte använt dom här orden eftersom det efteråt blev nödvändigt för honom att förklara exakt vad han menade. Jag vet inte vad han borde sagt istället? Kanske borde han förklarat bättre vad han menade?
När han förklarat vad han menade för "rullatordemonstranterna" som agerat på uppdrag av (?) talespersonen Ylva Larsdotter (V), så gick dom hem.

http://goranlambertz.se/5744-2/

En del av detta har varit uppe tidigare i tråden. Jag ber om överseende med att en del är upprepningar.

Senast redigerad av lasternassumma 2021-04-04 kl. 23:11.
Citera
2021-04-04, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Det finns en egen tråd som omfattar Förtalsmålet kring EA, vad gäller kumpaner så har Cissi Wallin och hennes hangarounds gått ut och sagt att man ska komma och visa sitt stöd till bedragerskan EA.

"Cissi Wallin och hennes hangarounds gått ut och sagt att man ska komma och visa sitt stöd"
Hahaha jag dör vilken fars
Skulle fan betala pengar för o få höra vad som sägs dem emellan....vilken hjärntrust
Citera
2021-04-04, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Håller ni män fortfarande på här? GL är skyldig, det är klart som korvspad men han skyddas av andra män i hög ställning. Hela skiten är riggade till mannens fördel, det vet ni alla men låtsas skenheligt att så inte är fallet. Det är alltid kvinnans fel. Erkänn.

Ni skriver här om er rätt som man att våldta och att äga kvinnan. Ni startar partier som "Manligt Initiativ" och ni skriver om era jävla pansarvagnar i Bosnien. Ni är MÄN! Fy fan!

Om ni har problem med att en kvinna utmålar er som våldtäktsmän så föreslår jag att ni tar upp det i rätten.

... lite svårt att skuldbelägga alla här men nu gör jag det ändå. Är så trött på att ni utser er till gudar över kvinnans kropp.

Tror ni verkligen, att GL sitter där och myser på en PK inför hela svenska folket om han är oskyldig?

Självutnämnda domare och lagtolkare är alltid farligt, låt rättsinstanserna sköta sitt och du ditt så blir det rättssäkert och bra. Riggad till mannens fördel? Det är männen som tämligen alltid häktas vid en anklagelse om våldtäkt eller annat sexualbrott oavsett sanningshalt i detta så vart är det riggat till mannens fördel?
Vem har rätt att våldta någon människa? Varken män eller kvinnor får våldta någon annan människa så där förstår jag inte riktigt vad du menar. Du verkar dock inte gilla varken män eller pansarvagnar, gillar du inte kvinnliga pansarvagnsförare då heller?
Vad du tror, tycker och vill är din ensak, vad rättsväsendet kommer fram till är det man kan gå på. Hur skulle du vilja att rättsväsendet annars fungerade? Att man per automatik litar på en kvinna i en anklagelse om våldtäkt bara för att hon är kvinna? Känns det rättssäkert och bra?

Jag har hellre ett rättsväsende där anklagelser måste byggas med bevisning som håller för granskning annars kommer det spåra ur totalt. Tänk dig ett samhälle där vem som helst kan anklaga vem som helst om exakt vad som helst och då automatiskt bli trodd. Hur skulle det fungera då tänker du?
Citera
2021-04-04, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Du menar dom här som Lambertz visade arslet när han dammsög yttertrappan ?

Ja nog ingen risk att nå kladdar på dom tanterna ivarjefall 🙄

Hur vore det om feministgänget åkte och demonstrerade utanför nån av våra nykomna gängvåldtäktsmän istället, dom där som förnedrar och hånar sina stackars offer och utför så bestialiska brott som man knappt vill läsa om det för det är så fruktansvärt vidrigt....nä justja det passar ju inte in med värdegrunden...
Suck vilket jävla land det här är
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in