2021-04-04, 19:23
Medlem
Jag har kollat Förhandlingar i Stockholms tingsrätt, vecka 14, 2021-04-06 till och med 2021-04-09, och det verkar som målet mot EA har huvudförhandling 2021-04-08 klockan 09:00 - 11:00, Mål nr B 4666-19 grovt förtal. Sal 7.
Citera
2021-04-04, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namn21
Jag har kollat Förhandlingar i Stockholms tingsrätt, vecka 14, 2021-04-06 till och med 2021-04-09, och det verkar som målet mot EA har huvudförhandling 2021-04-08 klockan 09:00 - 11:00, Mål nr B 4666-19 grovt förtal. Sal 7.
Jag skulle vara förvånad om allmänheten får komma in.
Citera
2021-04-04, 20:08
Medlem
Allmänheten får alltid lyssna på rättegångar förutom tiden när uppgifter tas upp under sekretess.
Citera
2021-04-04, 20:15
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter

Kan inte någon i närheten gå dit ta lite bilder? Det vore trevligt med lite aktuella bilder på EA och hennes kumpaner, om inte annat i rent allmänpreventivt syfte. Någon kan ju råka ut för dem på krogen...
Citera
2021-04-04, 20:17
Avslutad
När kommer det sista inlägget vara skrivet i den här tråden.2065? Den misstänkte Lambertz är friad från misstanke om våldtäkt men diskussionen pågår oavbrutet. Ordet är fritt
Citera
2021-04-04, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BMH
När kommer det sista inlägget vara skrivet i den här tråden.2065? Den misstänkte Lambertz är friad från misstanke om våldtäkt men diskussionen pågår oavbrutet. Ordet är fritt

Kanske är der startskottet för en ny rörelse i rättsäkerhetens anda - #MeNeither
Inte ovanligt att uppmärksammade rättsfall sätter igång kända orättvisor i samhället.
Citera
2021-04-04, 20:22
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Den kåta gubbfan får skylla sig själv när han umgås med psykotiska småflickor.
Lång historia av våldtäktsbedrägerier, men det kan inte han som rutinerad inom rättsväsendet genomskåda?
En klassisk "fan nu tänkte jag med kuken"
Rätt åt snuskhummern.

Vadå småflickor? Hon är snart 30år.
Citera
2021-04-04, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Vill inte gå emot dig eller din uppfattning, men egentligen ser jag inga som helst skäl här för en förhandling bakom lyckta dörrar.
Målet är ett renodlat förtalsmål och det som skall bedömas är om det varit försvarligt av EA att sprida påståendet om att PA våldtagit henne eller ej.
Obs! Det är inte själva den [högst osannolika] påstådda våldtäkten som nu skall avgöras, den frågan är vad jag förstår sedan länge avgjord och PA friades.

Låt säga att EA på sin facebook påstått att PA eller valfri annan person är en djurplågare, så hade förhandlingen då enbart handlat om huruvida EA, i skydd av sin yttrandefrihet, haft rätt att påstå just detta eller ej.

Trådens egen volontärjurist, Sandkaka, är välkommen att läxa upp mig om jag har fel i något av det ovanstående.
Citera
2021-04-04, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Kan inte någon i närheten gå dit ta lite bilder? Det vore trevligt med lite aktuella bilder på EA och hennes kumpaner, om inte annat i rent allmänpreventivt syfte. Någon kan ju råka ut för dem på krogen...
Det är nog inte så populärt att fota på tinget.

” Den 1 juli 2019 trädde nya regler kring stärkt ordning och säkerhet i domstol i kraft. Reglerna innebär bland annat utökat fotoförbud och att elektronisk utrustning som åhörare har med sig i rättssalen ska vara avstängd och undanstoppad.”

https://www.domstol.se/lycksele-tingsratt/om-tingsratten/aktuellt/nya-regler-om-utokat-fotoforbud-samt-starkt-ordning-och-sakerhet-i-domstol/

Och hon lär väl inte komma in genom huvudentrén.
Senast redigerad av john-oskar 2021-04-04 kl. 20:29.
Citera
2021-04-04, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Han var ju redan friad. Jag tycker att han visat dåligt omdöme genom att i det läget ange namnet på kvinnan som han hade sex med, genom att snyfta om att han ångrar sin otrohet samt att då även passa på att berätta om sin 36 -åriga särbo. Särbon, om hon ens finns, är säkert inte glad. Men vad vet jag. Kanske finns det så stort intresse för Lamberts sexliv att den här presskonferensen var ett måste.
Med hänvisning till det fetade undrar jag om du har nån kommentar till nedanstående?

"Jag tycker att EA visat dåligt omdöme genom att i det läget ange namnet på mannen som hon hade sex med, nämligen GL och dessutom till råga på allt medvetet oriktigt anklagat honom för våldtäkt."
Citera
2021-04-04, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Som redan påpekats råder ökad stramhet vad gäller fotografering resp ljud-/filmupptagning i svenska domstolsbyggnader. Jag tycker vi/man bör respektera gällande ordningsregler.

Ang det fetade:
"hennes kumpaner"?
Du vet väl att det bara är EA som är tilltalad i detta mål, det som äger rum 8 april?

Eller tänker du på att "hennes kumpaner" kommer att befinna sig på åhörarplats och där bli fotade?
Det där kan ju göra att den som planerat att gå dit kanske väljer att avstå för att inte bli beskriven som en av "hennes kumpaner".

Jag vill i alla fall inte bli fotad och utpekad som en av EA:s kumpaner. Bör jag, om jag går dit, ha en badge med texten "Jag gillar GL" för att inte bli förväxlad med nån ur EA:s gäng?
Citera
2021-04-04, 21:39
Avslutad
Håller ni män fortfarande på här? GL är skyldig, det är klart som korvspad men han skyddas av andra män i hög ställning. Hela skiten är riggade till mannens fördel, det vet ni alla men låtsas skenheligt att så inte är fallet. Det är alltid kvinnans fel. Erkänn.

Ni skriver här om er rätt som man att våldta och att äga kvinnan. Ni startar partier som "Manligt Initiativ" och ni skriver om era jävla pansarvagnar i Bosnien. Ni är MÄN! Fy fan!

Om ni har problem med att en kvinna utmålar er som våldtäktsmän så föreslår jag att ni tar upp det i rätten.

... lite svårt att skuldbelägga alla här men nu gör jag det ändå. Är så trött på att ni utser er till gudar över kvinnans kropp.

Tror ni verkligen, att GL sitter där och myser på en PK inför hela svenska folket om han är oskyldig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in