2021-04-04, 21:31
Medlem
bitstreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
En bäddsoffa?
Nä, flera tycker det ser ut som en folkracebil och jag håller med.
Ett annat objekt som delvis syns till höger på en annan bild kan vara en uppochnedvänd båt, vilket skulle kunna vara ett möjligt ställe att gömma kroppen (tillfälligt?): BILD

(Edit: förtydligande)
Citera
2021-04-04, 21:34
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenForest
Jag skulle vilja få klarhet i detta.

Elin lämnar PG 02.00 natten mot tisdagen.
Hon anmäls försvunnen - misstänkt människorov, som senare rubriceras som misstänkt mord.
Stora sökinsatser görs, PG delar på Facebook att Elin är försvunnen.
Klockan 13.00 på tisdagen grips PG, samma tid som Elin skulle träffat sin väninna, som sitter och väntar på Elin i flera timmar, samt ringer henne 6 ggr.
Hon får inte vetskap om att Elin är borta förrän på kvällen när hennes pappa visar henne en artikel i mobilen.

Med detta undrar jag, VEM anmälde Elin försvunnen, och NÄR/TID? Hade Elin en tid att passa då hon skulle vara hemma, och då hon inte dök upp sa PG att hon gått därifrån kl. 02.00 (vilket hon säkert inte gjort). Hade föräldrarna ringt och pratat med PG som sagt att hon gått?

Hur kommer det sig att hennes väninna inte visste att Elin var försvunnen, med det stora pådraget?

Och är det vanligt att det blir så stort pådrag efter så ”kort” tid för vad Elin varit borta, jag menar, hon var myndig, 18 år, fanns det tidigare händelser/hot från PG, som gjorde att sökinsatser sattes in så fort?

Och stämmer det att någon sett Elin kl. 07.00 på tisdagsmorgonen, och isf var?
Fetad: Det här är fel. Han anhölls först vid 13-tiden på onsdagen, BO hittades i 16-tiden onsdag, efter att hon anmäldes försvunnen tisdag morgon.
Citera
2021-04-04, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jag tyckte mig då se motsatsen, det var liksom hela bakgrunden till min fråga. Man kan tycka att till och med du borde ha fattat åtminstone det, även om du nu är så blind att du inte ser de rätt uppenbara tecknen i videon.

Du är ju dum i huvudet, Har du någonsin sett någon med downs? Jag har en syster med det och jag träffar henne varje dag, hon har inte det minsta liknande dragen som hos någon med downs.
Citera
2021-04-04, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Har aldrig någonsin sett en kille på 26 år lägga upp " lärde sig simma" på livshändelser...
Det innebär att han var 10 år..Vilket är i senaste
laget. Cool kille det där..

Han var mobbad,mobbning brukar börja vid skolåldern, och mobbade barn blir ofta utsatta vid el anslutning till simning och vatten. Jag utgår ifrån att han kan ha blivit rädd som liten grabb kanske islängd-iknuffad av de barn som inte var snälla mot honom.
Mobbade barn kan därför hysa stark rädsla för simskolan de är rädda att göra bort sig och kanske dras ner under vattnet.
10år är ingen konstig ålder att lära sig simma ,finns massor med tuffa killar som inte kan simma, de håller tyst om det bara.
Märkligt nog så verkar invandrarpojkar inte hysa rädsla,de slåss o busar i vattnet trots att de inte kan simma. De verkar lita på omgivningen och beter sig dumdristigt i vatten,
när de inte kan ett enda riktigt simtag..alls
många vuxna kan inte heller simma..
jag utgår ifrån att denne PG haft det jobbigt när han var en liten grabb, han beskrivs på ett sätt som osäker o tystlåten. Om han får en diagnos ställd så kan det förklara hans svårigheter, hur han haft det som barn i samspel med andra och hur allt blev så hemskt till sist ..
Citera
2021-04-04, 22:13
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Han var mobbad,mobbning brukar börja vid skolåldern, och mobbade barn blir ofta utsatta vid el anslutning till simning och vatten. Jag utgår ifrån att han kan ha blivit rädd som liten grabb kanske islängd-iknuffad av de barn som inte var snälla mot honom.
Mobbade barn kan därför hysa stark rädsla för simskolan de är rädda att göra bort sig och kanske dras ner under vattnet.
10år är ingen konstig ålder att lära sig simma ,finns massor med tuffa killar som inte kan simma, de håller tyst om det bara.
Märkligt nog så verkar invandrarpojkar inte hysa rädsla,de slåss o busar i vattnet trots att de inte kan simma. De verkar lita på omgivningen och beter sig dumdristigt i vatten,
när de inte kan ett enda riktigt simtag..alls
många vuxna kan inte heller simma..
jag utgår ifrån att denne PG haft det jobbigt när han var en liten grabb, han beskrivs på ett sätt som osäker o tystlåten. Om han får en diagnos ställd så kan det förklara hans svårigheter, hur han haft det som barn i samspel med andra och hur allt blev så hemskt till sist ..

Det ursäktar inte mordet och det känns långsökt att mordet på tjejen skulle bero på mobbing i barndomen, snarare beror det nog på alkohol och den person han är, som även har lätt för att bli aggressiv.

Det jag reagerar främst på är att han tar med milstolpen att han lärde sig simma på Facebook.
Väldigt originellt.
Enligt var som sägs har han asperger, då kan han helt enkelt ha varit rädd för vatten och haft svårigheter att lära sig simma,kravundvikande hör till.
Citera
2021-04-04, 22:16
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jafattar
Det stämmer, en småbarnsmamma, medium och förespråkar marijuana.

Var finns källan på det, finns bild på dem tillsammans? Eller är källan PG själv, som gått omkring och sagt att de varit tillsammans fast hon bara var en kompis?
Läste att han var i princip oskuld och aldrig haft en tjej.
Citera
2021-04-04, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhopp79
Nej hon hittades inte i skjulet. Det var bla mina vänner som var på tomten och pratade med han. Dom fick titta i husbilen samt husvagnen men inte i skjulet för där fanns hänglås som han påstod inte fanns nån nyckel till. Vi misstänker Elin var därinne och att han sen grävde ner henne när det blivit mörkt.

Hade ni larmat polisen?
Letade inte hennes familj?
Citera
2021-04-04, 22:20
Medlem
Gold94s avatar
Kan det vara så att PG kan ha kört fram eller bak husbilen grävt en grop och sen kört tillbaka den, att hon låg under husbilen?
Citera
2021-04-04, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Var finns källan på det, finns bild på dem tillsammans? Eller är källan PG själv, som gått omkring och sagt att de varit tillsammans fast hon bara var en kompis?
Läste att han var i princip oskuld och aldrig haft en tjej.
Innan hans fb togs bort kunde man se massa bilder på han och hans tidigare tjej, just den tjejen hade barn fanns flertal bilder på dem tillsammans
Citera
2021-04-04, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Kan det vara så att PG kan ha kört fram eller bak husbilen grävt en grop och sen kört tillbaka den, att hon låg under husbilen?
Haft den tanken också, att han har dolt platsen under ett fordon.
Citera
2021-04-04, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fborgstrom
Om nu kroppen skulle funnits på tomten så borde dom ju hittat den snabbt när dom sökte på fastigheten , dom letade ju med helikopter ett tag..

Jag tror mer på att kroppen hittades vid ett skogsparti nära järnvägen och mordvapnet inte så långt därifrån i ett kärr i tjuvaröd .

Tror också du är nära sanningen där. Tror däremot gm lämnat rikligt med spår på platsen för mordet vilket gjorde att polisen kunde fastslå att hon var mördad.
Citera
2021-04-04, 22:40
Medlem
Franz.Biberkopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NocturnalVoodoo
Innan hans fb togs bort kunde man se massa bilder på han och hans tidigare tjej, just den tjejen hade barn fanns flertal bilder på dem tillsammans
https://streamable.com/37wsln
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in