2021-04-04, 21:51
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du menar att en person skulle sitta och käbbla med sig själv? Njae det är väl snarare så att covid gjort en del tokigare än andra och vi andra försöker bara bemöta stollerierna. Du vet att du kan bli anmäld för ditt lilla tilltag? Det blir inte av mig i alla fall.

Du nämnde något som fick mig att tro det jag skrev, gå tillbaka i tråden så har du svaret.
Citera
2021-04-04, 21:52
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Nä men du är för korkad för att förstå vad det är du ser för något.

Det du ser är att Sverige började testa sin befolkning i Juni. Vilket inte gjordes i April.

därför kan du omöjligt hävda att smittspridningen ökade t om Juni i sverige. Titta på kurvan för antalet döda så ser du också hur smittspridningen var vid detta tillfälle. Den avtog i April. Vilket redan bekräftats tusen gånger av FHM på deras presskonferenser.

Inte heller detta förstår du?

Om det inte testades i April hur kan du då se att den peakade i April, röntgensyn? Avlidna är inte samma som smittade. FHM killgissade på flockimmunitet i mars, april, maj, juni osv, vi har ff inte flockimmunitet. Enligt ditt älskade FHM så skulle smittan inte ens komma hit. Du har fel och vi andra vet det, det är bara du som inte vet.
Citera
2021-04-04, 21:53
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Inte nödvändigtvis. Smittspridning i sig behöver inte vara farligt. De allra flesta inkl undertecknad har fått milda symptom.

Jag hade det själv tidigt i pandemin trots att jag hållit mig undan så mkt det bara går.

Har många vänner som varit livrädda och gått runt med munskydd men även de har nästan alla blivit smittade. Men med milda symptom...

Jag förstår inte varför en hel värld ska stänga ner för ett virus som är ofarligt för de allra flesta.

Det kommer att kosta betydligt mer än det smakar.

Du ältar samma ska om och om igen, hur tar du ställningen när smittan eventuellt har en dödlighet på runt 50%?
Citera
2021-04-04, 21:53
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Ifall ni pandemiförnekare skulle fått er vilja igenom med helt öppet samhälle skulle vården blivit överbelastade för längesedan, varm och varannan sjukhus är i stabsläge eller förstärkningsläge nu trots ganska omfattande restriktioner.

Nej inte om vi skyddade utsatta grupper vilket vi tyvärr inte gjorde. Istället satsade vi på att testa friska och unga i välmående områden. Vilket jävla slöseri.
Citera
2021-04-04, 21:55
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Du ältar samma ska om och om igen, hur tar du ställningen när smittan eventuellt har en dödlighet på runt 50%?

Ja du. 180 pers under 70 år utan bakomliggande sjukdomar har dött med covid. Vad är det du foliehattar dig om?

Har du inte förstorat upp det här lite nu?
Citera
2021-04-04, 22:00
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ja du. 180 pers under 70 år utan bakomliggande sjukdomar har dött med covid. Vad är det du foliehattar dig om?

Det finns något som kallas för framförhållning, du kanske inte ens gjort militärtjänst.
Här är skydd det bästa försvaret tills vi kan göra en adekvat attack emot smittan, förluster kommer att finnas men med god taktik så kan vi minska förlusterna och förhoppningsvis utrota smittan.
Citera
2021-04-04, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Men du har ju inte redovisat några siffror! Du skulle lika gärna kunnat länka till McDonalds Frukostmeny.

KOM IGEN NU - DUKTIGA KILLEN - PLOCKA FRAM SIFFRORNA!!

De är redovisade.
Citera
2021-04-04, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Förvänta dig inget från den kufen.

Han påstår på fullaste allvar att smittspridningen ökade i Sverige hela förra våren ända t om Juni. För det kan man se på kurvorna

När fakta var att dödfallen sjönk som en sten och det enda som hände var att vi testade 4ggr så många i Juni mot i Mars då endast de som hamnade på sjukhus testades.

Så nej, förvänta dig inget stordåd ifrån denne epidemiolog

Helt medveten om hans brister.
Citera
2021-04-04, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Haha, det är inte JAG som ansvarar för siffrorna - det är Public Health England!

Nu hänvisar du till siffror som inte finns och om de finns så:

FRAM MED SIFFRORNA!!
FRAM MED SIFFRORNA!!
FRAM MED SIFFRORNA!!
FRAM MED SIFFRORNA!!

De är redovisade. Du har ingen prospektiv studie som visar din sak. Överdödligheten vs. registrerade fall är snedvriden för perioden v12-24 vs övriga.
Citera
2021-04-04, 22:03
Medlem
Citat:

Över 60,000 personer har sammanlagt tvingats söka sjukvård pga Covid, 100,000 inställda operationer och ungefär lika många långtidssjuka. Men du vill lätta på alla restriktioner?
Citera
2021-04-04, 22:04
Medlem
Merwinnas avatar
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/newsvideo/dubbla-doser-pfizer-vaccin-leveras-i-veckan/vi-BB1fiq0j?ocid=mailsignout&pfr=1

Det här var en god nyhet i alla fall! Om allting håller nu som lovats, så kommer regionerna sammanlagt att kunna vaccinera 1,2 miljoner svenskar i veckan, från och med den nya veckan som börjar i morgon! Då behöver det inte ta så många veckor, tills alla som vill har fått sin första dos i alla fall! Och sedan är det ju hyfsat lugnt.

Dessutom kan inte våren och värmen vara många veckor bort nu, och då spricker ändå alla elaka virus i solen!
Senast redigerad av Merwinna 2021-04-04 kl. 22:06.
Citera
2021-04-04, 22:04
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Det finns något som kallas för framförhållning, du kanske inte ens gjort militärtjänst.
Här är skydd det bästa försvaret tills vi kan göra en adekvat attack emot smittan, förluster kommer att finnas men med god taktik så kan vi minska förlusterna och förhoppningsvis utrota smittan.

Problemet med det där tänker är att det skapar tunnelseende. Du är så fokuserad på att skydda dig för viruset att du glömmer konsekvenserna av att du skyddar dig .

Och varför ens försöka skydda sig när det inte går. Jag var också orolig i början när jag inte visste vad det var för virus, men när jag väl fick det tyckte jag inte att det var en big deal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in