2021-04-01, 15:38
Medlem
När väcks åtal? Nån som hänger på låset för att begära ut Fup?
Citera
2021-04-02, 00:32
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namn21
En som heter G.ran ...J.nz.n på Faceb..k har lagt upp bilder på Lambe..tz kvinna den 25 mars 2021 kl 21.30.

På bild nr 4 poserar kvinnan, EA med ett automatvapen.

Under bilden skriver hon " Söt som socker, hård som is.
Såra mig en gång och jag skall döda dig " dubbelt ".

Hon verkar vara farlig gangsterbrud.

Hon och hennes vänner, umgänge straffar kanske alla " dubbelt " genom falska anklagelser och vittnesmål, stämmer folk på skadestånd och hotar med automatvapen.

Om jag skulle vara GL jag skulle fördjupa mig i alla hennes, EA s ärende, undersöka hennes bakgrund, umgänge, kontakta alla som anmäldes av henne och pressades på pengar gm skadestånd.
Hård som is? Menade hon kanske hård som sten, kall som is? Is är ju som bekant mycket luft och fruset vatten och inte alls särskilt hårt.. . knäcks väldigt lätt.
Citera
2021-04-02, 00:38
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Vad är en 'incel'? Frågar åt en kompis.

/Provokatör
Involuntary celibate dvs ofrivilligt utan sex. Många anser att det främst appellerar på unga män.
Citera
2021-04-04, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnasTrams
Med anledning av den nuvarande tolkningen av 1.12 tror jag inte att det är tillåtet att lägga upp dokument från målet som namnger EA. Jag skulle behöva maska FUPen och avidentifiera henne vilket är på tok för mycket jobb för mig, tyvärr.

För den som vill ta del av FUP eller stämningsansökan får jag tills vidare hänvisa till Stockholms tingsrätt. Mål nr finns postat i tråden. Kan tillägga att min begäran hanterades ovanligt snabbt och smidigt.

Jag tar gärna på mig att maska FUP:en om du skickar den till mig. FUP:ar till folket!
Citera
2021-04-04, 11:24
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JKLambertz
Jag tar gärna på mig att maska FUP:en om du skickar den till mig. FUP:ar till folket!

FUPen innehåller ett utdrag ur FUPen gällande nedläggningsbeslutet den gången Nöjesprofilen var misstänkt. Där är alla namnen på målsägande*3, vittnen och MGM redan maskade. Den som maskat den FUPen har gjort ett stort misstag, texten går att kopiera trots att den är maskad och kan i klartext klistras in i ett nytt dokument.

/Provokatör
Citera
2021-04-04, 13:57
Medlem
KnasTramss avatar
Citat:
FUPen innehåller ett utdrag ur FUPen gällande nedläggningsbeslutet den gången Nöjesprofilen var misstänkt. Där är alla namnen på målsägande*3, vittnen och MGM redan maskade. Den som maskat den FUPen har gjort ett stort misstag, texten går att kopiera trots att den är maskad och kan i klartext klistras in i ett nytt dokument.

/Provokatör
Jag märkte också det, riktigt slarvig maskning gjord i typ acrobat eller liknande. För att undvika sånt här brukar man på myndigheterna antingen maska för hand eller skriva ut den maskade kopian och sen scanna in den igen. Det är därför handlingar ofta inte är sökbara.

Sannolikt har man slarvat hos polisen vilket sen inte uppmärksammats hos tingsrätten. Inte ovanligt men förstås trist för de personer som drabbas.

En risk när sånt här är uppe är att media startar drev som slutar i att offentlighetsprincipen inskränks i praktiken. Det var ungefär så det lät när Arboga-FUPen innehöll obduktionsbilder på de döda barnen. Jag tror inte vi behöver oroa oss här, men det är värt att tänka på när man offentligt diskuterar brister vid maskningen.
Citera
2021-04-04, 14:13
Medlem
Citat:

/Provokatör

Om du har tillgång till de tre målsägandens identiteter, kan du kolla upp om någon av dessa tre råkar vara avliden?

I tråden "Nöjesprofil utreds för tre våldtäkter" skriver Lillroven 2020-03-29:

(FB) Nöjesprofil utreds för tre våldtäkter

Citat:
Jag vet inte riktigt hur jag ska sätta ord på det. Jag vet exakt vad som pågick under de åtta timmarna min vän X och hennes två vänner var fastbundna, nakna, torterade, misshandlade och våldtagna av P. En del detaljer är så extrema så man börjar må illa rent fysiskt när man hör dem.

/.../

Att denna empatiskadade och sjuka sadist fått gå tillbaka till livet som ingenting hade hänt är för mig så extremt motbjudande och skrämmande. Han har tom alla vänner kvar, trots att alla vet att det var han som gjorde det. Tror dock att ingen (förutom de rättsligt involverade såklart) vet det som utspelade sig under dessa åtta långa timmar. X har inte velat berätta förutom för mig, och som jag sa, de andra två sa inte ett ord. Och nu är de där de är, en död och en som försöker. Tre liv tog han den dagen. Varför har han helt kommit undan med det på alla plan?

Om det kan bekräftas att alla tre målsägande är i livet, kan i sådana fall allt som användaren skrivit, avfärdas. H?n skriver väldigt ingående, och är drivande i drevet mot PA. Är allt hitta på?
Citera
2021-04-04, 14:53
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JKLambertz
Om du har tillgång till de tre målsägandens identiteter, kan du kolla upp om någon av dessa tre råkar vara avliden?

I tråden "Nöjesprofil utreds för tre våldtäkter" skriver Lillroven 2020-03-29:

(FB) Nöjesprofil utreds för tre våldtäkter

Om det kan bekräftas att alla tre målsägande är i livet, kan i sådana fall allt som användaren skrivit, avfärdas. H?n skriver väldigt ingående, och är drivande i drevet mot PA. Är allt hitta på?

Jag hittar ingen i tidigare MÄ i det caset som är avliden idag (via personnumret som står i den maskade delen), däremot är en av kvinnorna multi-kriminell.

/Provokatör
Citera
2021-04-04, 15:52
Medlem
Kan någon vänlig själ skicka förundersökningsprotokollet till mig?

Jag ser till att maska den ordentligt!

Min mail: pooplicker123@protonmail.com
Citera
2021-04-04, 19:24
Medlem
Jag har kollat Förhandlingar i Stockholms tingsrätt, vecka 14, 2021-04-06 till och med 2021-04-09, och det verkar som målet mot EA har huvudförhandling 2021-04-08 klockan 09:00 - 11:00, Mål nr B 4666-19 grovt förtal. Sal 7.
Citera
2021-04-04, 21:44
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
När väcks åtal? Nån som hänger på låset för att begära ut Fup?

8e april kommer Stockholms tingsrätt ta upp förtalsmålet.
Citera
2021-04-05, 09:11
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:

/Provokatör
Riktig klassiker det där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in