2021-03-29, 10:00
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Jag startar tråden med anledning av att förundersökningen mot Göran Lambertz lades ned. Nu riktas istället uppmärksamheten mot den s.k Lambertzkvinnan.

I korthet: En kvinna kontaktar GL då hon ska upp i rätten den 8 april i ett förtalsmål gällande en våldtäktsananklagelse, GL tar sig an kvinnan. Dom firar jul tillsammans 2020, kvinnan uppger för en väninna att hon blivit våldtagen av GL, väninnan anmäler GL för våldtäkt.

Efter en två månader lång förundersökning så anhålls/häktas GL, efter ytterligare ca 14 dagar läggs förundersökningen ned och GL släpps.

(FB) Göran Lambertz misstänkt för våldtäkt (häktad, 2021-03-11, släppt 23/3)

Förtalsmålet enligt Expressen:
2019 anmälde kvinnan en annan man för våldtäkt, men utredningen lades ned innan det gick till åtal. Kvinnan gick själv ut på sociala medier och berättade om händelsen som hon beskrev som tortyr. Inlägget fick stor spridning och ledde till en anmälan om grovt förtal mot henne. Åtal är väckt mot kvinnan och rättegången ska hållas i april.
....
Expressen har varit i kontakt med den man som misstänktes för våldtäkt och som senare gjorde förtalsanmälan.
– Jag gjorde en anmälan om grovt förtal och kommer även att göra en anmälan om falsk tillvitelse när förtalsmålet är utrett, säger han.
Arkiverad artikel då den stoppats in bakom betalvägg: https://archive.is/5flgJ#selection-535.0-539.136

Flashback uppmärksammade och avhandlade händelsen i denna tråd: (FB) Nöjesprofil utreds för tre våldtäkter

Även om varje ärende ska anses vara unikt så hör det till saken att innan anmälan ovan lades ned så figurerade hon i ett annat numera uppmärksammat våldtäktsmål:

Kvinnan anmäler den 1 januari 2018 att hon blivit våldtagen av en man under nyårsnatten, mannen nekar, häktas döms i tingsrätten och får spendera 9 månader av sitt liv häktet men han frias i HovR.

Denna rättsprocess har även använts som avskräckande exempel i undervisningen för poliser: https://youtu.be/STsVHHTCt_4?t=1226

För att inte hamna snett i denna tråd så är mitt råd att:

1. Läs stämningsansökan (sid. 30-33)
  2. Läs tingsrättens dom (sid. 10-37)
  3. Läs hovrättens dom (sid. 1-29)
  4. Titta på videon (den är framspolad)
  5. Läs tråden om nöjesprofilen
  6. Läs tråden om Lambertz

Hon har lyckats frihetsberöva 3 män för våldtäkt men ingen har blivit fälld:

• Anklagad #1 satt frihetsberövad i 36 dagar
  • Anklagad #2 satt frihetsberövad i 220 dagar
  • Anklagad #3 satt frihetsberövad i 16 dagar

Totalt 268 dagar eller 89 dagar i snitt, så räkna med ca 3 månader i kurran efter en natt med henne.

Som så många andra trådar som brukar startas i denna forumdel: Nån som vet mer?

/Provokatör

Jag vet ju inte om detta är OT, men förtalsmålet, den ursprungliga våldtäktsanklagelsen mot PA och fallet Lambertz har nu fått ytterligare en beröringspunkt i så mån som att en person (utöver EA) förekommer i två av fallen.

Jag tänker här på den kvinna som Lambertz i sin blogg kallar "Lotta".

Det var denna "Lotta" med vilken EA stod i förbindelse under julnatten 2020 då EA var hemma hos Lambertz i Uppsala.

Samma "Lotta" var också en av de kvinnor som, förutom EA, anmälde PA för våldtäkt 2017 och i vars förlängning det här förtalsmålet mot EA har initierats.

Vilka var de kvinnor, som förutom EA, anklagade PA för våldtäkt och vilken av dem är i sådana fall "Lotta"?

Förekommer denna "Lotta" i förundersökningen till förtalsmålet?
Citera
2021-03-29, 15:08
Medlem
Motherships avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Jag vet ju inte om detta är OT, men förtalsmålet, den ursprungliga våldtäktsanklagelsen mot PA och fallet Lambertz har nu fått ytterligare en beröringspunkt i så mån som att en person (utöver EA) förekommer i två av fallen.

Jag tänker här på den kvinna som Lambertz i sin blogg kallar "Lotta".

Det var denna "Lotta" med vilken EA stod i förbindelse under julnatten 2020 då EA var hemma hos Lambertz i Uppsala.

Samma "Lotta" var också en av de kvinnor som, förutom EA, anmälde PA för våldtäkt 2017 och i vars förlängning det här förtalsmålet mot EA har initierats.

Vilka var de kvinnor, som förutom EA, anklagade PA för våldtäkt och vilken av dem är i sådana fall "Lotta"?

Förekommer denna "Lotta" i förundersökningen till förtalsmålet?

Ja, intressant, tyvärr inget rakt svar. Men håller på och undersöker en grej
återkommer
Citera
2021-03-29, 16:04
Medlem
Provokatörs avatar
I förtalsmålet så förekommer det uppgifter om bevis som friade Nöjesprofilen från misstankarna, vilka dessa bevis är har inte framgått.

I förhör sa Nöjesprofilen följande:
FL: I ditt mail nämnde du att du ville göra en anmälan gällande falsk angivelse, har du gjort en anmälan?
⬛⬛⬛⬛⬛⬛⬛: Nej, jag har inte orkat, jag tänkte att jag skulle göra denna anmälan först. Polisen fick motbevisat att tjejerna ljugit, jag vet inte varför polisen eller åklagaren inte gjort något åt det. Jag kan visa upp mina bevis när ni vill titta på det. (FL:s notering: FL och ⬛⬛⬛⬛⬛⬛⬛ kommer överens om att ingen anmälan skall upprättas just nu, men att frågan ska tas upp senare).
Polis och åklagare verkar inte ha ägnat dessa bevis någon större uppmärksamhet trots att det åligger åklagaren att ta all hänsyn till omständigheter som talar till den misstänktes fördel.

Nu kommer GL med lite mer uppgifter om vad det var för bevis. I sin blogg skriver han följande:
Ett år tidigare anklagade hon och en kamrat (samma kamrat som vittnade i förundersökningen mot mig) en man [Nöjesprofilen min anm.] som med hjälp av fotografier kunde visa att anklagelsen var falsk.
Så Nöjesprofilen kunde med hjälp av fotografier bevisa att någon våldtäkt aldrig hade ägt rum.

Jag hoppas verkligen att GL tillsammans med DU, Nöjesprofilen och Lektyrfotografen gör gemensam sak och driver processer mot samtliga 'systrar' i dessa härvor.

/Provokatör
Citera
2021-03-30, 14:54
Medlem
En som heter G.ran ...J.nz.n på Faceb..k har lagt upp bilder på Lambe..tz kvinna den 25 mars 2021 kl 21.30.

På bild nr 4 poserar kvinnan, EA med ett automatvapen.

Under bilden skriver hon " Söt som socker, hård som is.
Såra mig en gång och jag skall döda dig " dubbelt ".

Hon verkar vara farlig gangsterbrud.

Hon och hennes vänner, umgänge straffar kanske alla " dubbelt " genom falska anklagelser och vittnesmål, stämmer folk på skadestånd och hotar med automatvapen.

Om jag skulle vara GL jag skulle fördjupa mig i alla hennes, EA s ärende, undersöka hennes bakgrund, umgänge, kontakta alla som anmäldes av henne och pressades på pengar gm skadestånd.
Citera
2021-03-30, 15:10
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namn21
En som heter G.ran ...J.nz.n på Faceb..k har lagt upp bilder på Lambe..tz kvinna den 25 mars 2021 kl 21.30.

På bild nr 4 poserar kvinnan, EA med ett automatvapen.

Under bilden skriver hon " Söt som socker, hård som is.
Såra mig en gång och jag skall döda dig " dubbelt ".

Hon verkar vara farlig gangsterbrud.

Hon och hennes vänner, umgänge straffar kanske alla " dubbelt " genom falska anklagelser och vittnesmål, stämmer folk på skadestånd och hotar med automatvapen.

Om jag skulle vara GL jag skulle fördjupa mig i alla hennes, EA s ärende, undersöka hennes bakgrund, umgänge, kontakta alla som anmäldes av henne och pressades på pengar gm skadestånd.

Ja det måste vara en repost, bilden i fråga publicerades av Stoppa Pressarna i en artikel för ett tag sedan.

Vet inte vad som är mest pinsamt, att hon poserar med ett automatvapen (replika?), Eller att hon som snart 30åring använder sig av pinsamma ordspråk och ordval som vore hon en omogen 18åring.
Citera
2021-03-30, 15:33
Medlem
Det handlar inte om en vanlig psykfall kvinna utan en farlig gangsterbrud och grupp som använder gangstermetoder för att uppnå sina mål.

Hon är omringad av och får hjälp av flera kvinnor och män som bland annat ställer upp och vittnar i samband med hennes falska anklagelser mot olika män.

Det som hon och hennes kumpaner håller på med är välgenomtänkta, välplanerade attacker, allvarliga brott.

Hon och hennes kumpaners ageranden nämns i flera inlägg här på sajten bland annat I :

" Förtalsmålet mot Lambertzkvinnan som ska upp i rätten i början av April "

2015 hade hon en konflikt med Len..rt Sjöb..g, han begärt besöksförbud mot henne.

2017 " hon och två kvinnor " anmälda Pa.ric And..sson för våldtäkt och krävde skadestånd av honom men förundersökningen lades ner mot honom.
Händelserna om det beskrivs här och på övriga sajten på internet.
Det är han som anmälde henne för förtal :

" Förtalsmålet mot Lambertzkvinnan som ska upp i rätten i början av April "[/b]

2018 hon anmälde stackars Di.an Uha.n för våldtäkt och krävde 100 000 kronor av honom.
Han satt 8 månader häktad, dömdes i tingsrätten men friades i hovrätt.
Jag tror att hon fick 100 000 kronor av Försäkringsbolag som hon fick behålla.
Händelserna om det beskrivs här och övriga sajten på internet.

2021 hon anmälde Göran L för våldtäkt och planerat att begära högt skadestånd av honom.
Citera
2021-03-31, 09:03
Medlem
Varför får inte den misstänkta gärningskvinnans namn nämnas i denna tråd?
Citera
2021-03-31, 09:13
Avslutad
Mycket väl formulerat.

Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Jag är ganska säker på att den främsta förklaringen till varför Lambertzkvinnan är så förekommande i olika mål är för att hon är allvarligt psykiatriskt sjuk (beteendeproblem, personlighetsstörningar, borderline, destruktivitet, självdestruktivitet, substansbruk, anorexia, ångest och så vidare) och har förmodligen varit så sedan barndomen eller tidiga tonåren. Skulle heller inte förvåna mig om hon har fått en lång rad olika väldigt tunga mediciner utskrivna. Detta i kombination med alkohol och eventuellt bruk av illegala droger = PROBLEM för henne själv och för hennes omgivning. Någon vårdgivare/-ansvarig borde ta tag i detta och se till att hon framöver tvingas ha daglig kontakt med psykvården. Den enda vägen ut ur eländet är nog att för resten av livet helt och hållet avstå ifrån allt som heter alkohol, droger och narkotikaklassade läkemedel och givetvis borde kontaktytorna med en lång rad olika personer (ju fler desto bättre, framför allt män) begränsas. En mindre ort, en läkare som tar ett helhetsgrepp, en aktivitet typ hästar, stall där det bara finns tjejer, kvinnor, gömma allt som heter glitter, glamor, fester, krogar, exotiska resor, modellkarriär, juristkarriär och så vidare.

Detta är vad jag tror och ingenting annat.

Men viktigt ändå att framhålla.
De flesta psykiskt sjuka hamnar inte i denna typ av problem samt att även psykiskt sjuka över 18 år och som inte är omyndigförklarade har ett ansvar för att inte hamna i trubbel och att inte orsaka andra lidande.
Citera
2021-03-31, 11:44
Medlem
Tror knappast de sjutton kvinnliga juristerna satt sig in i EA:s bakgrund innan de valde att ta hennes parti i debattartikeln och benämna henne som deras "framtida kollega". Ingen av dem lär vilja ha henne som kollega i framtiden när förtalsmålet är över och de står där med facit på hand. Oavsett om hon blir frikänd eller inte kommer hon vara misstänkliggjord för all framtid, diskvalificerad för arbete inom juridiken. Men med tanke på hennes studieresultat lär det nog inte bli ett problem överhuvudtaget. Hon borde vid det här laget ha insett vådan av att sikta för högt över sin egen förmåga och inrikta sig på en karriär inom hunddagisbranchen istället.
Citera
2021-03-31, 15:28
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeinKampf
Här finns ca 470 st bilder på fröken.
Länk:
https://mega.nz/folder/Q891CKZR#iYzM4OTGzTgxXkEb8QE5-g
Åh herregud vilken jobbig människa
Citera
2021-04-01, 14:33
Medlem
Jonathaan5s avatar
Tror att rättspsyk vore bättre alternativ för henne, fallet blir bara märkligare ju mer man läser om henne.
Citera
2021-04-01, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculker
Tror knappast de sjutton kvinnliga juristerna satt sig in i EA:s bakgrund innan de valde att ta hennes parti i debattartikeln och benämna henne som deras "framtida kollega". Ingen av dem lär vilja ha henne som kollega i framtiden när förtalsmålet är över och de står där med facit på hand. Oavsett om hon blir frikänd eller inte kommer hon vara misstänkliggjord för all framtid, diskvalificerad för arbete inom juridiken. Men med tanke på hennes studieresultat lär det nog inte bli ett problem överhuvudtaget. Hon borde vid det här laget ha insett vådan av att sikta för högt över sin egen förmåga och inrikta sig på en karriär inom hunddagisbranchen istället.
Men detta borde diskuteras mer i debatten. Att Lambertz skrev intyg åt henne utan att sätta sej in i hennes bakgrund och i ärendet. Att jurister ger sitt stöd åt henne utan att läsa på. Det blir ju konstigt om folk utanför juridiken ständigt vet mer om ärenden än dom som avgör dom eller e inblandade i dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in