2021-04-04, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FITYMI
Fast som jag fattade hittades hon i ett förråd. Han vägrade låsa upp det fast han lät folk leta i övrigt, när det till slut öppnades så fanns hon där.

Det gula kan väl inte gå som förråd eller skjul?

Det gula är fronten på en folkracebil
Citera
2021-04-04, 19:45
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitstream
Nu börjar jag också luta åt att kroppen hittades på tomten, eller så hittade man något annat mycket intressant där.
Man kan se ett gult större föremål på marken som man sedan flyttar tältet till (från gångvägen). Kan det vara så enkelt att kroppen gömts under det föremålet? (BILD)
När tältet flyttats dit: (BILD)
Det gula föremålet, efter att husbilen flyttats? (BILD)

Jag tycker att det ser ut som en folkracebil.
Citera
2021-04-04, 19:55
Medlem
bitstreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolbollen1
Det gula är fronten på en folkracebil
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Jag tycker att det ser ut som en folkracebil.
Ja, det ser faktiskt ut som en folkracebil - Bra där! Det är alltså den bilen man ser en röd bakända av på den här bilden (med husvagnen bakom): https://images.hdsydsvenskan.se/980x588/b5wDr8KQ0m8qs_EJot7luhke63c.jpg
Citera
2021-04-04, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenForest
Jag skulle vilja få klarhet i detta.

Elin lämnar PG 02.00 natten mot tisdagen.
Hon anmäls försvunnen - misstänkt människorov, som senare rubriceras som misstänkt mord.
Stora sökinsatser görs, PG delar på Facebook att Elin är försvunnen.
Klockan 13.00 på tisdagen grips PG, samma tid som Elin skulle träffat sin väninna, som sitter och väntar på Elin i flera timmar, samt ringer henne 6 ggr.
Hon får inte vetskap om att Elin är borta förrän på kvällen när hennes pappa visar henne en artikel i mobilen.

Med detta undrar jag, VEM anmälde Elin försvunnen, och NÄR/TID? Hade Elin en tid att passa då hon skulle vara hemma, och då hon inte dök upp sa PG att hon gått därifrån kl. 02.00 (vilket hon säkert inte gjort). Hade föräldrarna ringt och pratat med PG som sagt att hon gått?

Hur kommer det sig att hennes väninna inte visste att Elin var försvunnen, med det stora pådraget?

Och är det vanligt att det blir så stort pådrag efter så ”kort” tid för vad Elin varit borta, jag menar, hon var myndig, 18 år, fanns det tidigare händelser/hot från PG, som gjorde att sökinsatser sattes in så fort?

Och stämmer det att någon sett Elin kl. 07.00 på tisdagsmorgonen, och isf var?

Elin har ju sannolikt INTE lämnat PG 02:00 på natten.
Citera
2021-04-04, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FITYMI
Fast som jag fattade hittades hon i ett förråd. Han vägrade låsa upp det fast han lät folk leta i övrigt, när det till slut öppnades så fanns hon där.

Det gula kan väl inte gå som förråd eller skjul?

Nej hon hittades inte i skjulet. Det var bla mina vänner som var på tomten och pratade med han. Dom fick titta i husbilen samt husvagnen men inte i skjulet för där fanns hänglås som han påstod inte fanns nån nyckel till. Vi misstänker Elin var därinne och att han sen grävde ner henne när det blivit mörkt.
Citera
2021-04-04, 20:17
Medlem
Franz.Biberkopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Har aldrig någonsin sett en kille på 26 år lägga upp " lärde sig simma" på livshändelser...
Det innebär att han var 10 år..Vilket är i senaste
laget. Cool kille det där..

Det finns mycket att fundera på när man kollar hans Facebook. Ingen lång yrkeskarriär t.ex.
Citera
2021-04-04, 20:21
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franz.Biberkopf
Det finns mycket att fundera på när man kollar hans Facebook. Ingen lång yrkeskarriär t.ex.

Hade han en flickvän för något år sedan?
Citera
2021-04-04, 20:23
Medlem
bitstreams avatar
Eftersom det finns så många skarpsynta här, är det en båt som ligger uppochned och som skymtar till höger i bild? https://bit.ly/2Ps2Dyy
I så fall bör den befinna sig mellan folkracebilen och husvagnen....
Citera
2021-04-04, 20:23
Medlem
SwedishHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhopp79
Nej hon hittades inte i skjulet. Det var bla mina vänner som var på tomten och pratade med han. Dom fick titta i husbilen samt husvagnen men inte i skjulet för där fanns hänglås som han påstod inte fanns nån nyckel till. Vi misstänker Elin var därinne och att han sen grävde ner henne när det blivit mörkt.

Beklagar sorgen
Citera
2021-04-04, 20:25
Medlem
Jafattars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Hade han en flickvän för något år sedan?

Det stämmer, en småbarnsmamma, medium och förespråkar marijuana.
Citera
2021-04-04, 20:26
Medlem
SwedishHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jafattar
Det stämmer, en småbarnsmamma, medium och förespråkar marijuana.

Hon ser hyfsat bra ut!
Citera
2021-04-04, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bitstream
Ja, det ser faktiskt ut som en folkracebil - Bra där! Det är alltså den bilen man ser en röd bakända av på den här bilden (med husvagnen bakom): https://images.hdsydsvenskan.se/980x588/b5wDr8KQ0m8qs_EJot7luhke63c.jpg

Ja det är folkracebilar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in