2021-04-04, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Ellinor - där kan vi verkligen prata om en person med icke-problem. Hon har fullt upp med ingenting och surar och gnäller över skitsaker som bara en riktigt bortskämd egotrippad människa ens skulle tänka tanken på att bråka om. Sanslöst. Man får ju lust att slå henne på käften bildligt talat.

Det var då ett jäkla tjat om Ellinor från din sida. Du verkar ogilla henne på ett väldigt osunt sätt så som du ältar och ältar.

Själv tycker jag att hon verkar otroligt sympatisk och empatisk. Visst ställer hon väl lite väl höga krav på sin partner att öppna upp sig direkt, men jag kan förstå hennes frustration över Lars platta persona. Att hon har ett gott hjärta förstår jag dock inte hur man kan ifrågasätta.
Citera
2021-04-04, 09:37
Medlem
Med tanke på hur tidigare säsonger varit, hur dåliga matchningar som gjorts pga av litet utbud, få som sökt, så undrar jag hur de fått så pass unga till årets upplaga.

Jag misstänker att de kanske betalat deltagarna för att ställa upp?

För varför skulle en 24-årig Sofia, en grävmaskinist, en ögonläkare och intensivvårdsköterska ställa upp i tidernas sämsta pardokusåpa som inte producerat några lyckliga par? Eller är det ett par kanske de lyckats med?

Så frågan är för hur mycket pengar skulle du ställa upp och gifta dig i 4 veckor?
Sofia och Johan kanske skulle tycka 100 000 kr är en motiverande summa.
Lars och Ellinor vet jag inte. Lars kanske ser detta som ett kul projekt, ett äventyr, för att lansera en alternativ karriär. Hur Ellinor motiverades att ställa upp, det får jag inte att gå ihop. Och det är en komplimang till henne. Anton verkar ju så romantiskt lagd, hur han kunde söka till ett så oromantiskt program begriper jag inte.

Jag hade möjligen gått med på att dejta i tv för 5-7 miljoner kr, men aldrig att jag släpat med min familj och vänner för att se mig gifta mig med en främling som dessa sk experter släpat fram till altaret.
Citera
2021-04-04, 10:01
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Med tanke på hur tidigare säsonger varit, hur dåliga matchningar som gjorts pga av litet utbud, få som sökt, så undrar jag hur de fått så pass unga till årets upplaga.

Jag misstänker att de kanske betalat deltagarna för att ställa upp?

För varför skulle en 24-årig Sofia, en grävmaskinist, en ögonläkare och intensivvårdsköterska ställa upp i tidernas sämsta pardokusåpa som inte producerat några lyckliga par? Eller är det ett par kanske de lyckats med?

Så frågan är för hur mycket pengar skulle du ställa upp och gifta dig i 4 veckor?
Sofia och Johan kanske skulle tycka 100 000 kr är en motiverande summa.
Lars och Ellinor vet jag inte. Lars kanske ser detta som ett kul projekt, ett äventyr, för att lansera en alternativ karriär. Hur Ellinor motiverades att ställa upp, det får jag inte att gå ihop. Och det är en komplimang till henne. Anton verkar ju så romantiskt lagd, hur han kunde söka till ett så oromantiskt program begriper jag inte.

Jag hade möjligen gått med på att dejta i tv för 5-7 miljoner kr, men aldrig att jag släpat med min familj och vänner för att se mig gifta mig med en främling som dessa sk experter släpat fram till altaret.

Ellinor är ju den av dom som måste ha svårast att hitta en partner. Hon bråkar om skitsaker ständigt. Ingen orkar med en sån människa.
Citera
2021-04-04, 10:35
Medlem
Jag är ohyggligt nyfiken på hur deras tidigare relationer har varit, med undantag för Sofia och Anton. Från att ha tyckt att Sofia och Anton har varit väldigt bleka så framstår de nu som ett rätt kommunikativt par.

Johan och Susanna känns övergivet sedan länge, Susanna har jag dock uppvärderat för hon är mer rationell än provocerande men tenderar nu mer av skademinimering, jag tror hon fick en insikt i att det inte blivit bra och vill rädda sitt anseende mer än relationen. Dock kanske den analysen färgas av mina egna erfarenheter/bedömningar så jag är villig att revidera det när tid fortlöper. Susannas största nackdel just nu, enligt mig, är att hon vill kontrollera språket och tolkningen. Hon utgår lite från en teoretisk hal utgångspunkt. Den postmoderna teorin som jag upplever hon lyfter fram/lever efter är inte bevisbar då mottagaren har tolkningsföreträde. Det är den som säger saker som har tolkningsföreträde eftersom ingen utomstående kan telepati. Detta skrämmer mig lite, i hur man ska bemöta andra människor med en färdigsnickrad tolkningsram. Det är avsaknaden av tolkningsramen som är värdefull i mötet med människor.

Lars och Ellinor, vad ska man säga? Känns som hybrisparet där Lars kommit in fel från början och som gör det svårt för Ellinor att lära känna honom. Såg någon artikel (länkad i tråden) att han sprang Gbg varvet med gips. Det är uppenbart att hans varumärke är att saker händer och görs - hur obetänksamt det är. I viss del är det kul, men kontraproduktivt i filosofisk mening (sett till hans självinsikt). Ellinor är svårbedömd, både förstår henne och tycker hon gör lite för emotionella beslut ibland. Hon verkar svänga mer och kraftigare än vad som går att beräkna. Och med Lars läkar-ego tror jag det skär sig ordentligt.

Anton och Sofia är bara inte anmärkningsvärda. Lite som att de föredrar arrangerat äktenskap (slippa en stor insats själv) så är ändå intressant från ett beteendeperspektiv.
Citera
2021-04-04, 12:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Green Eyes
Det var då ett jäkla tjat om Ellinor från din sida. Du verkar ogilla henne på ett väldigt osunt sätt så som du ältar och ältar.

Själv tycker jag att hon verkar otroligt sympatisk och empatisk. Visst ställer hon väl lite väl höga krav på sin partner att öppna upp sig direkt, men jag kan förstå hennes frustration över Lars platta persona. Att hon har ett gott hjärta förstår jag dock inte hur man kan ifrågasätta.

Nej, tyvärr. Det goda hjärtat hos Ellinor känns mest som en fasad. Det ligger i hennes intresse att framstå som en god människa på ytan. Bara det att hon inte ens frågat om Lars intressen och försökt ta reda på mer om honom gör att det lyser igenom en egotrippad och troligen ganska omogen person.

Förresten undrar jag över vad hon menade med att de inte har försökt få guldkant på tillvaron i hennes familj. Jag har för mig att hon uttalade något sådant i samband med att hon förstått att Lars familj gjorde så och att det funnits värme i den familjen. Varför har de inte det, är det för att de alltid har guldkant på tillvaron i hennes familj, eller är det för att hon har vuxit upp i en familj med färre glädjeämnen?
Senast redigerad av Lokatten66 2021-04-04 kl. 13:12.
Citera
2021-04-04, 13:13
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Nej, tyvärr. Det goda hjärtat hos Ellinor känns mest som en fasad. Det ligger i hennes intresse att framstå som en god människa på ytan. Bara det att hon inte ens frågat om Lars intressen och försökt ta reda på mer om honom gör att det lyser igenom en egotrippad och troligen ganska omogen person.

Förresten undrar jag över vad hon menade med att de inte har försökt få guldkant på tillvaron i hennes familj. Jag tror att hon uttalade något sådant i samband med att hon förstått att Lars familj gjorde så och att det funnits värme i den familjen. Varför har de inte det, är det för att de alltid har guldkant på tillvaron i hennes familj, eller är det för att hon har vuxit upp i en familj med färre glädjeämnen?

Mm Ellinor har inte ett gott hjärta. Lars må vara speciell men han verkar inte elak. Mår så illa av att se folk som Ellinor få härja på andra. Hemskt.
Citera
2021-04-04, 14:35
Medlem
Sofia avslöjad som en snuskfia av Anton. Snäll som kan är försöker jag uppfostra henne till en god hustru, men det är förstås lönlöst. Han bör satsa modersmaterial.
Citera
2021-04-04, 14:40
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Sofia avslöjad som en snuskfia av Anton. Snäll som kan är försöker jag uppfostra henne till en god hustru, men det är förstås lönlöst. Han bör satsa modersmaterial.
En god hustru bör väl gilla att ha sex, eller har jag missat något? Hur tänker du att han behöver ”uppfostra” henne?
Citera
2021-04-04, 14:44
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Vad har hon sagt? Lestadian? där...

Risken är stor att jag kommer måsta döma ut dig, då jag inte reagerade alls! på deras dirty-talk
dom fick till uppgift
Citera
2021-04-04, 14:59
Medlem
Crapmagics avatar
.
Senast redigerad av Crapmagic 2021-04-04 kl. 15:17.
Citera
2021-04-04, 17:07
Medlem
Lars verkar rätt skön ändå om man kollar hans insta bilder https://instagram.com/pompevegas?igshid=15llzx27p8ulz
Citera
2021-04-04, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenaln1club
Samtliga deltagare är ändå personer som befinner sig nära toppskiktet på dejtingmarknaden, lever livet i gräddfilen. Rika, smala, vita människor med arbete. Att även dessa individer har problem borde ingjuta mod hos andra dejtande/singlar som tycker det är besvärligt att hitta någon, det är inte fel på er, det är en märklig värld bara! Det är något fint som ändå kommer fram tack vare det här programmet!

Får nog kontrasignalera dig. Vita absolut, smala är iaf 5 av 6 men rika knappast. En student, en socionom, en grävmaskinist, en på kundtjänst, en sjuksköterska och en doktor. Skulle nog säga svensk medelklass med undantag för möjligtvis Ellinors föräldrar som åtminstone sitter på ett värdefullt hus. Inget toppskikt i min bok, men heller ingen från lyxfällan =) Mest är det väl personer med relationsproblem som deltar i gvfö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in