2021-04-04, 11:10
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är väldigt mycket oklarheter med det ekonomiska.
Region örebro län, ingår i en koncern med 7 bolag. Koncernmoderbolaget är Region Örebro Län 232100-0164
Varumärken reg. i prv register
The heart of sweden regnr. 402407
Region örebro län regnr. 530010
Bergslagen cykling regnr. 551114
Bergslagsleden regnr. 602249
Bergslagsleden regnr. 602250
LT länstrafiken En del av region Örebro län regnr. 602923
LT länstrafiken en del av region Örebro län
Regnr. 602924
Region Örebro län regnr. 603564

Klickar man vidare blir det error i mitt huvud, kanske någon insatt kan nysta, jag får stroke light..

Fordonsupplysning 311 fordon..

Källa: allabolag.se

Klickarman i oerganisatinsnummer för region Örebro län, 23100-0164
Tel 019- 6021000

Uppgifter enligt bolagsverket
Juridiska företrädare:
Uppgift om styrelse saknas

Verklig huvudman:
Finns ej

The Heart of Sweden
The Heart of Sweden är ett varumärke för att marknadsföra Örebroregionen i utlandet. Till en början omfattade bara The Heart of Sweden turism men idag får även andra aktörer använda varumärket fritt. Nu är The Heart of Sweden regionens symbol även i Sverige.

https://www.regionorebrolan.se/en/regional-utveckling/turism-och--friluftsliv/the-heart-of-sweden/
Citera
2021-04-04, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
HD må vara utbytbar men SD suktar efter henne och jag undrar varför hon beter sig som hon gör. Du kanske har nån idé?

Å ena sidan tar hon ut skilsmässa men kräver att det är upp till SD hur deras relation ska utvecklas - och håller honom på halster. Det är "kärleksbooming" i sms innan mordet..

Å andra sidan ser hon ut som ett karbonpapper ang SDs beteende:

Offret för otrohet i äktenskap (som är otrogen själv), åberopar brist på tillit (men ljuger själv för SD) och förpassar JS i skymundan (likt LW undanhölls).
SD får sen betrakta hur hon glatt virvlar genom tillvaron (som hon då själv fått göra tidigare).

Hon leker och lattjar med JS, det är event, burkar och hotellnätter om vart annat.
Vilket bla ses i senare förhör via SD (2019-09-12):

(..) Som jag sa till henne helt nyligen så .. hon .. hon har spenderat ett par nätter borta på hotell rätt så nyligen med .. den här J .. eh och sen har hon spenderat nätter borta med .. en kille och en annan kvinna .. eh .. hon hade ungefär samma upplevelse så .. mera .. avundsjuk jag skulle gärna vilja vara där .. istället.. oavsett om det var med ny partner eller..(ohörbart) jag vill göra saker med Hanna."

Traumatisk bindning (traumatic bonding) och en normaliseringsprocess som pågått i så många år (20?) har helt klart påverkat HD.

Den kan liknas vid ett beroende i hjärnan eftersom belöningssystemet är inblandat vid den där hot and cold-manipulationen som är standard i den typ av toxiska relation som vi ser här.

Så även om HD, när hon frisknat till från sin depression, försöker bryta sig loss genom att inleda ett förhållande med en annan så är hon ändå bunden vid SD. Vilket JS ju kommentar och ger exempel på i förhör.

Det finns inget som tyder på att HD hade förhållanden med andra under sin sjukdomstid.

Så därför tycker jag inte att man kan jämställa HDs och SDs otroheter och lögner.

HD ville säkert ta sig ut, men vacklade pga av sin starka känslomässiga bindning till SD.
Sen hade hon ju sin trygghet där.
Och känner kanske även hon en känsla av ägande.
Som du sa, vet hon också precis hur hon ska parera och hantera hans tantrums.

Det jag ser som motsäger att hon skulle vara stark och dominant är att hon inte kan låta bli att logga fuskloggarna efter LWs död.

Snacket om att hon inte brydde sig om deras affär var bara en försvarsmur. (Även om medicinen kanske trubbade av känslorna lite).

Hon var maktlös och kände sig (förståeligt) ständigt förnedrad, trampade i glas, grät och skrev barnsligt om ”hon borde heta taggis!”
Edit. Det logiska hade naturligtvis varit att ge honom fingret och lämna där och då.

Hade hon varit chill med att SD knullade LW så hade hon absolut stått emot ev. impuls att logga fuskloggarna. För så dum är hon inte att hon inte fattar att det ser illa ut. Hon hade inte haft det behovet helt enkelt.
Den ilska HD måste ha lagrat...

LW var utsatt för precis samma typ av manipulation och SD skulle kunna stå som mall för triangulering i såna relationer:

* Han patologiserar båda kvinnorna inför varandra (HD är helt sjuk! / Jag vet inte vad LW kan ta sig till, hon är galen!)

*Han underblåser hat dem emellan
osv. osv.

* Han intygar båda att ”det är ju dig jag vill ha”

Både LW och HD var/ är ju så sjukt långt nere i den där spiralen.

Bådas beteende var ju helt absurt och illa i dessa situationer.
- Ett resultat av långvarig
manipulation snarare än en spegling av vilka de egentligen är.
Som LW ju mycket riktigt påmindes om av sin vän med spegeln. Men ändå inte klarade att bryta.
- Det onormala blev normalt. Och traumabindningen var så stark.

Sen kan du mycket väl ha helt rätt i dina tankegångar kring HDs grundpersonlighet.

Hon kan vara både stark, smart, egoistisk, manipulativ, störd och osympatisk i största allmänhet.

Men som nötis (tror jag det var) nämnde för ett tag sedan, så påverkas ju även osympatiska personer av gaslighting och annan typ av manipulation.

Edit2. Ska tilläggas att SD och såna typer av personlighet inte är i en situation där de lider på det sätt som tex. Smokey påstår.
Dvs att stackars SD bara önskade vara ifred och lappa ihop sitt äktenskap.
Nej, narcissister får energi av att skapa den här typen av drama, väcka känsloutbrott och stå i centrum för det hela.

De skiter som sagt i personerna. De är bara pjäser. Leksaker.
Men precis som ett barn i sandlådan som inte rört den röda spaden utan bara lekt med den blå spaden så ska de de likaväl ha just den röda när nåt annat barn tar den. För det är MIN spade!
Senast redigerad av Firesnake 2021-04-04 kl. 11:27.
Citera
2021-04-04, 11:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
OK. Var det så du menade?

Jag tolkar det som att hon försökt få ersättning av SD för utlägg hon gjort men att han sagt att pengarna är slut.

Varför tror du själv att LW skriver som hon gör?
Joråsatte... dina tolkningar är inte fakta.
Du avkräver fakta och hänvisningar till FUP, själv är du helt insnöad och försöker smutskasta en kvinna som blivit mördad.
Citera
2021-04-04, 11:19
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det vore ju intressant att veta först hur dealen mellan regionen och touren såg ut. Betalades det ut som nån sorts bidrag utan redovisningsplikt eller fick de ut en budgeterad kassa till nåt konto och hur sköttes inköp då? Genom de ansvarigas egna utlägg?

Så svårt kan det inte vara att få loss detta. Det är ju inget litet projekt. Bara att hitta rätt person och nöta på.

Men som sagt är det finansierat genom ”bidrag” med ett belopp på säg 25000 kr bara för att ta nån summa här så får de ju ta ur egen fick om budgeten spricker. Det var ju på deras eget i itiativ efter SD:s idé osv och inte omvänt.

Geotouren ingick som ett delprojekt i den fleråriga regionala turistsatsningen "The Heart of Sweden" som pågick till -19.

Till geoturen bekostade Region Örebro (RÖ) avgiften till GroundSpeak i USA, bistod med projektledare JBE på halvtid, ersättning till JG för nån översättning, coins till prisutdelningar och några tusen till SD. I övrigt har RÖ hänvisat till ÖrebroKompaniet som fått X antal miljoner att dela ut i medel till olika evenemang som främjar besöksnäringen. ÖK har tidigare varit väldigt noga med insyn i budget och löpande avstämningar om hur arbetet fortskrider när de sponsrar. Det kanske blev jobbigt för SD om/när de krävde insyn i projektet?

Två stora Release-partyn 2/7 - 16 och 3/6 -17 sponsrades av ÖrebroKompaniets (ÖK) projekt Stora Evenemang. Eftersom SD utger sig för att vara event-ansvarig borde det ha varit han som tagit emot medel till evenemangen och därmed redovisningsansvarig till ÖK.

Utifrån SD:s beskrivningar (se nedan) tolkar jag evenemangen som enkla och inte särskilt kostsamma att genomföra operativt, men problemet här är att budgeten inte redovisas någonstant och som det verkar inte ens till deltagarna i arrangörsgruppen och det i sig skapar misstro. SD är inte van med transparens och det kan man ju förstå med tanke på hans mångåriga hemlighetsmakeri för att dölja sin otrohetshistoria. Det kanske har färgat honom i alla sammanhang?

Länk till Event nr 1 2016 (klickar man på Event Owner GeoTourSwe hamnar man på SD:s geosida):
https://www.geocaching.com/geocache/GC6JYH5_the-heart-of-sweden-geotour-release-party

Text från Event Owner SD för Releaseparty nr 1 (2/7- 16):

Under en semesterresa 2014 fick vi en idé när teamet besökte Groundspeaks HQ i Seattle. Att skapa Nordens första GeoTour. Hade fått upp ögonen för våra fantastiska mountainbikeleder i hemmakommunen Örebro. Ville helt enkelt visa upp dem för flera. Under hösten 2014 kontaktades Groundspeak och vi fick veta förutsättningarna med bl.a. ekonomi. Insåg först det omöjliga, men tänkte sedan att kommunen kanske ville locka cachare till området och möjligen finansiera en del. Inte förrän februari 2015 lyckades vi nå kontakt med rätt person på kommunen, men fick direkt besked om att det här måste bli större och hela regionen måste stå bakom. Möten och budgetarbete vidtog, och till slut hade vi en plan som skulle fungera. Men ett par cachare skapar inte själva en GeoTour med kvalité. En liten arbetsgrupp bestående av oss två, Softpocahontas och Putte84 ihop med tre personer från regionen: röl, Jezzyrocks och Rönnbackas började arbetet. Utläggandet av cacher var en stor uppgift, och vi fick snart hjälp av: SuperGoofy, StMellosa, Citykatterna, leon-noah, markman12, R_I_S, Ekshagen, YankeeDude, MotorcycleDude, Team Gribing, MrZaibot, MarreOPelle, Langl8, Kvicksand och Accurus. Vidare hade vi hjälp av TFTC.se för framtagandet av coinen, YankeeDude för översättning av hemsidan och en lokal designer från Creative House för den grafiska profilen. Samarbetet var mycket ovant. Vi som cachare var vana vid att göra saker i hemlighet själva, Regionen var vana vid projekt med offentliga upphandlingar och insyn. Ingen av oss van att skapa en GeoTour. Och inte blev det lättare av att vi hade en del särskilda önskemål/krav mot Groundspeak [)]. Men i slutändan blev det till något vi är mycket stolta över. Och den uppföljning vi har gjort har påvisat så goda resultat att vi fått förnyat förtroende och gör en nylansering med helt nya delar av Touren den tredje juni 2017.

Den här lanseringsdagen har vi sett fram emot länge. Mycket har skett ad-hoc, på lösa boliner, på uppstuds eller mellan stolar. In i det sista var det oklart om allt skulle fungera, både med GeoTour och event. Men mångas gemensamma stora ansträngningar ledde till en riktigt spännande och kul dag. Har sett efteråt på bilder att det regnade, men minns inte det. Kände bara värme. Har sett videoklipp på en snubbe (jag själv) som står och låtsas vara talare. Minns inte det, för jag kände mig som kung . Har hört om starka vindar som sabbade lite med tekniken. Minns inte det. Tror det var vindstilla. Det var det i mitt huvud iaf. Många andra småsaker vet jag kunde gjorts bättre, men jäklar vad nöjd jag är totalt med det vi presterade. Många saker har vi nu tänkt igenom och kommer att göra annorlunda och än bättre till sommarens event.

Tack alla som kom. Verkligen superkul. Hoppas vi ses i sommar igen.

//Team Davidsson gm Herr TD

Länk till Event nr 2 2017:
https://www.geocaching.com/geocache/GC6X3CE_the-heart-of-sweden-geotour2-release-party

Loggtext från Event Owner SD för Releaseparty nr 2 (3/7- 17, texten är daterat 6/4 -17):
" Äntligen är det igång , men vad tråkigt att det är över för denna gång…

Lite så känns det för alla oss som har roat oss länge med iscensättandet av denna utökning. Eventet är nu avklarat och får sorteras in i minnesarkivet, och äntligen får vi leva med vissheten om att många medcachare är ute och får goa upplevleser av spännande platser. Som ni säkert noterat är en ganska stor andel av årets cacher lite mer tidskrävande, och bitvis klurigare. Det är delvis ett medvetet val då vi bättre visar upp platserna med annat än park n’ grab-cacher, dels är det trångt om utrymmet på vissa platser, så delsteg blivit nödvändiga. Kommande loggar får utvisa om klurighetsnivån blivit lagom.

Tack alla som kom till eventet, och för de fina ord vi arrangörer fått ta emot. Som alltid är det deltagarna som gör eventet.

Vill passa på att än en gång tacka de som varit med och lagt ut cacher i hela regionen:
Citykatterna (Helena och Lars Åström)
Ekshagen (Peter Ekshagen)
Leon-noah (Linda och Patrik Fransson)
Mathog (Mats Högman)
MotorcycleDude (Hasse Esselöv)
Putte84 (Patrik Dehlin)
R_I_S (Roger Smith)
Sharkoak (Jan Hajek)
Softpocahontas (Lena Wesström)
Spjo (Johan Granström)
Stefan_hallsberg (Stefan Östman)
Stmellosa (Lennart och Katarina Johansson)
Zook9 (Erika Lönnström)
Team Davidsson (Hanna och Stefan Davidsson)

Vi hade ett dignande prisbord för gårdagens lekar, och vi tackar för bidragen:
TFTC
Geocoins by Wellner
Patrik Fransson
The Heart of Sweden

För dig som vill återuppleva, eller inte kunde delta finns några videoklipp:
Klipp 1
Klipp 2
Klipp 3

Påminner om tävlingen på instagram. Vi tar större hänsyn till känsla, humor, glädje, upplevelse osv än fototeknisk kvalitet när du förmedlar ditt smultronställe. Förstapriset från Gustavsviksbadet är värt 3200 kronor!

Med förhoppningar om att alla nu har mycket roligt kvar där ute, och får uppleva sidor av regionen som annars skulle gått förbi.

Hälsningar arrangörsgänget
leon-noah, Putte84, Softpocahontas, Zook9, Team Davidsson

PS. En del tyckte att gårdagens och nattens FTF-jakt var en kul grej. Hörde att de som åkte först från eventet slog igen grinden bakom sig, men hade “vänligheten” att inte sätta i något hänglås i alla fall. Vill någon av övriga ha information om vilka som låg bakom så är vi mutbara... DS "
Citera
2021-04-04, 11:21
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
OK. Var det så du menade?

Jag tolkar det som att hon försökt få ersättning av SD för utlägg hon gjort men att han sagt att pengarna är slut.

Varför tror du själv att LW skriver som hon gör?
Antagligen för att LW har sett SD och HD har spenderat mycket av tourens pengar.
Då har hon trott att det finns pengar till alla utgifter som hör till touren.
Citera
2021-04-04, 11:27
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Joråsatte... dina tolkningar är inte fakta.
Du avkräver fakta och hänvisningar till FUP, själv är du helt insnöad och försöker smutskasta en kvinna som blivit mördad.

Hur tolkar du det då?
Citera
2021-04-04, 11:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det var detta med bidragen till geotouren och redovisningen för detta jag ville veta då jag ringde reg Örebro kommun i förra veckan. Det var tvärstopp. Som att tala med en vägg. Det verkar råda nån typ av tystnadskultur där. Trots att jag hävdade offentlighetsprincipen.
OMERTA!
Ja, antagligen är det ett stort antal arrangörer, bidragstagare som drar nytta av att det är lite rörigt, obekväma personer som ifrågasätter, plockas bort.
Detta med det ekonomiska, Lenas starka moral, rätt och fel, är nog grunden till allt.
Bidragsfusk, allt arbete hon gjort, gick in med hela sin själ i geoprojektet. Sen fick hon inte någon uppmärksamhet, det var det fantastiskt engagerade paret Davidsson.
HD som var så sjuk, fortfarande? Trots alla geoutflykter som dokumenterats? Har hon erhållit sjukersättning för att hon var så sjuk? Rimmar illa med att klättra i träd, bestiga berg, cykla,vandra, köra land och rike runt..

HD var skäligen misstänkt för mord, alternativt skyddande av brottsling.

Hur kom det sig att hon avskrevs?
Är det möjligen så att SOA eller BA dragit i lite trådar? Alla känner alla i Hjärsta...
Hållhakar, penningtvätt, jag vet inte vad som kommer komma fram om någon vågar trotsa tysthetskulturen och berättar.
Citera
2021-04-04, 11:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Geotouren ingick som ett delprojekt i den fleråriga regionala turistsatsningen "The Heart of Sweden" som pågick till -19.

Till geoturen bekostade Region Örebro (RÖ) avgiften till GroundSpeak i USA, bistod med projektledare JBE på halvtid, ersättning till JG för nån översättning, coins till prisutdelningar och några tusen till SD. I övrigt har RÖ hänvisat till ÖrebroKompaniet som fått X antal miljoner att dela ut i medel till olika evenemang som främjar besöksnäringen. ÖK har tidigare varit väldigt noga med insyn i budget och löpande avstämningar om hur arbetet fortskrider när de sponsrar. Det kanske blev jobbigt för SD om/när de krävde insyn i projektet?

Två stora Release-partyn 2/7 - 16 och 3/6 -17 sponsrades av ÖrebroKompaniets (ÖK) projekt Stora Evenemang. Eftersom SD utger sig för att vara event-ansvarig borde det ha varit han som tagit emot medel till evenemangen och därmed redovisningsansvarig till ÖK.

Utifrån SD:s beskrivningar (se nedan) tolkar jag evenemangen som enkla och inte särskilt kostsamma att genomföra operativt, men problemet här är att budgeten inte redovisas någonstant och som det verkar inte ens till deltagarna i arrangörsgruppen och det i sig skapar misstro. SD är inte van med transparens och det kan man ju förstå med tanke på hans mångåriga hemlighetsmakeri för att dölja sin otrohetshistoria. Det kanske har färgat honom i alla sammanhang?

Länk till Event nr 1 2016 (klickar man på Event Owner GeoTourSwe hamnar man på SD:s geosida):
https://www.geocaching.com/geocache/GC6JYH5_the-heart-of-sweden-geotour-release-party

Text från Event Owner SD för Releaseparty nr 1 (2/7- 16):

Under en semesterresa 2014 fick vi en idé när teamet besökte Groundspeaks HQ i Seattle. Att skapa Nordens första GeoTour. Hade fått upp ögonen för våra fantastiska mountainbikeleder i hemmakommunen Örebro. Ville helt enkelt visa upp dem för flera. Under hösten 2014 kontaktades Groundspeak och vi fick veta förutsättningarna med bl.a. ekonomi. Insåg först det omöjliga, men tänkte sedan att kommunen kanske ville locka cachare till området och möjligen finansiera en del. Inte förrän februari 2015 lyckades vi nå kontakt med rätt person på kommunen, men fick direkt besked om att det här måste bli större och hela regionen måste stå bakom. Möten och budgetarbete vidtog, och till slut hade vi en plan som skulle fungera. Men ett par cachare skapar inte själva en GeoTour med kvalité. En liten arbetsgrupp bestående av oss två, Softpocahontas och Putte84 ihop med tre personer från regionen: röl, Jezzyrocks och Rönnbackas började arbetet. Utläggandet av cacher var en stor uppgift, och vi fick snart hjälp av: SuperGoofy, StMellosa, Citykatterna, leon-noah, markman12, R_I_S, Ekshagen, YankeeDude, MotorcycleDude, Team Gribing, MrZaibot, MarreOPelle, Langl8, Kvicksand och Accurus. Vidare hade vi hjälp av TFTC.se för framtagandet av coinen, YankeeDude för översättning av hemsidan och en lokal designer från Creative House för den grafiska profilen. Samarbetet var mycket ovant. Vi som cachare var vana vid att göra saker i hemlighet själva, Regionen var vana vid projekt med offentliga upphandlingar och insyn. Ingen av oss van att skapa en GeoTour. Och inte blev det lättare av att vi hade en del särskilda önskemål/krav mot Groundspeak [)]. Men i slutändan blev det till något vi är mycket stolta över. Och den uppföljning vi har gjort har påvisat så goda resultat att vi fått förnyat förtroende och gör en nylansering med helt nya delar av Touren den tredje juni 2017.

Den här lanseringsdagen har vi sett fram emot länge. Mycket har skett ad-hoc, på lösa boliner, på uppstuds eller mellan stolar. In i det sista var det oklart om allt skulle fungera, både med GeoTour och event. Men mångas gemensamma stora ansträngningar ledde till en riktigt spännande och kul dag. Har sett efteråt på bilder att det regnade, men minns inte det. Kände bara värme. Har sett videoklipp på en snubbe (jag själv) som står och låtsas vara talare. Minns inte det, för jag kände mig som kung . Har hört om starka vindar som sabbade lite med tekniken. Minns inte det. Tror det var vindstilla. Det var det i mitt huvud iaf. Många andra småsaker vet jag kunde gjorts bättre, men jäklar vad nöjd jag är totalt med det vi presterade. Många saker har vi nu tänkt igenom och kommer att göra annorlunda och än bättre till sommarens event.

Tack alla som kom. Verkligen superkul. Hoppas vi ses i sommar igen.

//Team Davidsson gm Herr TD

Länk till Event nr 2 2017:
https://www.geocaching.com/geocache/GC6X3CE_the-heart-of-sweden-geotour2-release-party

Loggtext från Event Owner SD för Releaseparty nr 2 (3/7- 17, texten är daterat 6/4 -17):
" Äntligen är det igång , men vad tråkigt att det är över för denna gång…

Lite så känns det för alla oss som har roat oss länge med iscensättandet av denna utökning. Eventet är nu avklarat och får sorteras in i minnesarkivet, och äntligen får vi leva med vissheten om att många medcachare är ute och får goa upplevleser av spännande platser. Som ni säkert noterat är en ganska stor andel av årets cacher lite mer tidskrävande, och bitvis klurigare. Det är delvis ett medvetet val då vi bättre visar upp platserna med annat än park n’ grab-cacher, dels är det trångt om utrymmet på vissa platser, så delsteg blivit nödvändiga. Kommande loggar får utvisa om klurighetsnivån blivit lagom.

Tack alla som kom till eventet, och för de fina ord vi arrangörer fått ta emot. Som alltid är det deltagarna som gör eventet.

Vill passa på att än en gång tacka de som varit med och lagt ut cacher i hela regionen:
Citykatterna (Helena och Lars Åström)
Ekshagen (Peter Ekshagen)
Leon-noah (Linda och Patrik Fransson)
Mathog (Mats Högman)
MotorcycleDude (Hasse Esselöv)
Putte84 (Patrik Dehlin)
R_I_S (Roger Smith)
Sharkoak (Jan Hajek)
Softpocahontas (Lena Wesström)
Spjo (Johan Granström)
Stefan_hallsberg (Stefan Östman)
Stmellosa (Lennart och Katarina Johansson)
Zook9 (Erika Lönnström)
Team Davidsson (Hanna och Stefan Davidsson)

Vi hade ett dignande prisbord för gårdagens lekar, och vi tackar för bidragen:
TFTC
Geocoins by Wellner
Patrik Fransson
The Heart of Sweden

För dig som vill återuppleva, eller inte kunde delta finns några videoklipp:
Klipp 1
Klipp 2
Klipp 3

Påminner om tävlingen på instagram. Vi tar större hänsyn till känsla, humor, glädje, upplevelse osv än fototeknisk kvalitet när du förmedlar ditt smultronställe. Förstapriset från Gustavsviksbadet är värt 3200 kronor!

Med förhoppningar om att alla nu har mycket roligt kvar där ute, och får uppleva sidor av regionen som annars skulle gått förbi.

Hälsningar arrangörsgänget
leon-noah, Putte84, Softpocahontas, Zook9, Team Davidsson

PS. En del tyckte att gårdagens och nattens FTF-jakt var en kul grej. Hörde att de som åkte först från eventet slog igen grinden bakom sig, men hade “vänligheten” att inte sätta i något hänglås i alla fall. Vill någon av övriga ha information om vilka som låg bakom så är vi mutbara... DS "
Ändamålet helgar medlen
Citera
2021-04-04, 11:48
Medlem
smokeonthewaters avatar
Att någon blir mördad gör dem inte automatiskt till en underbar, perfekt människa. Som inte får ifrågasättas .

Jag försöker hitta motiv och alternativa GMs ifall SD blir friad i HR. Om hon betedde sig på samma sätt som mot SD mot andra människor, med krav och hot, så kan det finnas fler med motiv. Som gått under radarn eftersom allt ljus varit på SD.

Kanske någon som lämnat ett 14 cm långt hårstrå efter sig. Hur SD ska kunna bli dömd, utan att det är utrett vems hårstrå det är, förstår jag inte. Om SD och LW hade sex på fredagen så borde väl hårstrået sköljts ut?
Eftersom det fanns sperma efter honom i LWs trosor så antar jag att de inte använde kondom. Hur vågade de? Var de inte rädda för sjukdomar?
Citera
2021-04-04, 11:53
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ja, antagligen är det ett stort antal arrangörer, bidragstagare som drar nytta av att det är lite rörigt, obekväma personer som ifrågasätter, plockas bort.
Detta med det ekonomiska, Lenas starka moral, rätt och fel, är nog grunden till allt.
Bidragsfusk, allt arbete hon gjort, gick in med hela sin själ i geoprojektet. Sen fick hon inte någon uppmärksamhet, det var det fantastiskt engagerade paret Davidsson.
HD som var så sjuk, fortfarande? Trots alla geoutflykter som dokumenterats? Har hon erhållit sjukersättning för att hon var så sjuk? Rimmar illa med att klättra i träd, bestiga berg, cykla,vandra, köra land och rike runt..

HD var skäligen misstänkt för mord, alternativt skyddande av brottsling.

Hur kom det sig att hon avskrevs?
Är det möjligen så att SOA eller BA dragit i lite trådar? Alla känner alla i Hjärsta...
Hållhakar, penningtvätt, jag vet inte vad som kommer komma fram om någon vågar trotsa tysthetskulturen och berättar.

Citat:
Lenas starka moral, rätt och fel, är nog grunden till allt.

Innan du dömer HD för vad hon har gjort när hon har varit sjukskriven så kan du ju ta en titt på vad LW gjorde under sin sjukskrivning.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-04-04 kl. 12:00.
Citera
2021-04-04, 11:54
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
"Vill även höra om ekonomin för touren. Varför det drabbar er egen kassa?"
Len* var inte ensam om att vilja höra om ekonomin från touren. Trots att hon fick ta hand om HD:s uppgifter, kommunicera cachare via tour-mailen (innan HD tog bort hennes inlogg/ändrade lösenord) och bidrog med ett stort antal cacher så fick varken hon eller andra insyn i ekonomin som borde funnit på ett separat konto och inte ha blandats med paret D-sons egna kassa.

Varför var Stef*n så hemlig om det ekonomiska kring touren? Kan det ha varit så att D-sons "lånat" pengar till privata kostnader?

Det fanns cachare som bidragit till tourens runt 90-tal cacher som inte ens visste att de kunde begära ersättning för utlägg.

LW skötte HD:s uppgifter och gjorde det väldigt bra enligt vittnet JBE som arbetade med touren för Region Örebro. När HD vaknade från sin dvala efter hon avslöjat otroheten blev LW helt utestängd från den inre kretsen. HD tog över och allt blev (enligt källor) till det sämre vad det gäller återkopplingar och information till deltagarna.
Flera vittnar om att SD/HD inte har redovisat det ekonomiska. Vid frågor om ekonomin kring touren på GC-facebooksida svarar Stef*n något liknande som "det vill du inte veta..."

Tystnaden i tråden kanske vittnar om att inga utom paret D-son vet hur det ligger till?

-----

Länk till tidigare inlägg som innehåller lite gott och blandat med fakta och indicier
www.flashback.org/sp75349192
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
När en förening får pengar från kommunen (eller i efterhand begär pengar) ska det redovisas.

Samma borde gälla då det gäller ett specifikt event.

Som det är nu redovisas inget... förmodligen hade LW fått på sig att köpa div saker/utrustning annars hade hon väl inte gjort det.
LW visste nog hur mycket pengar de fått till eventet... men sedan blev hon avpolliterad från projektet och HD tog hennes plats och tog åt sig äran av vad LW gjort för eventet.
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det var detta med bidragen till geotouren och redovisningen för detta jag ville veta då jag ringde reg Örebro kommun i förra veckan. Det var tvärstopp. Som att tala med en vägg. Det verkar råda nån typ av tystnadskultur där. Trots att jag hävdade offentlighetsprincipen.
OMERTA!
Spekulation.
De vet att de inte har följt reglerna och krävt in redovisning.
Kanske var det också någon kompis till HD eller SD som beviljade (ovanligt höga) bidrag.
Nu försöker de dölja det.
Citera
2021-04-04, 11:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ligger under:

Samhälle / Brott och brottsbekämpning

Klarar inte av att få in den här...
Hittar inte!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera