Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Jag jämför mig inte med de sämsta för att få mig själv att må lite bättre, det verkar det vara många i tråden som gör. Man får säga att jag var lite naiv som trodde att Sverige skulle prestera bättre. Men fortsätt du jämföra dig med en risbonde i Indien om det får dig att må bra, jag behöver inte det. Sen har det ju blivit fler restriktioner i Sverige med tiden, men för sent och ett jävla lapptäcke. Tror inte någon längre vet vad som gäller.
Nä, ingen vet vad som gäller och ingen bryr sig längre heller. Med ALL rätt. Detta vansinne kan inte fortgå. Och befolkningen skiter högaktingsfullt i saker som bevisligen inte fungerar. Det är sunt och bra.
Jag jämför inte med en risbonde ifrån Indien. Jag jämför med hela Europa.
Och där är nu Sverige nere på den bättre halvan där land efter land går förbi oss. Nu nere på 22:a plats i Europa i döda/capita trots Europas kanske mest liberala sätt att räkna döda på i denna pandemi.
Du satt och gapade tidigt i tråden om att vi var sämst i Europa. Nu är vi nere på den bättre halvan och topp 10 om vi ska tro överdödligheten.
Inte direkt det du trodde tidigare i tråden
Du hade rätt mycket fel om vi säger så...
Nu är det ju inte slut ännu men tiden talar för Sverige då vi går bättre och bättre för var dag som går jämfört med övriga Europa i snitt.