2021-04-03, 22:12
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Guantanamo är inte ockuperat, det är hyrt av Kuba. Det är heller inget koncentrasionsläger. Var sanningen svår att smälta, att NK har flest koncentrasionsläger?

Jag är old school: sök sanningen och om den leder till helvetets port, knacka på.

Vad är Guantanamo om inte ett koncentrationsläger? Personer som förvägras rättegångar sitter där år ut och år in och utsätts för tortyr. Arbetsläger är det då uppenbarligen inte.

Det är du som påstår att det finns koncentrationsläger i DFRK, alltså faller bevisbördan på dig. Jag lyssnar.
Citera
2021-04-03, 22:14
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Vad är brott mot staten?
Skattesmitare. Spioneri är brott mot staten. Men vad mer? Tala illa om regeringen, det måste väl vara tillåtet, i varje fall här. Jag har hört att det är förbjudet med utländsk tv, och utländska filmer, stämmer det?

Du lyssnar inte, min käre Glaukon. Jag är inget lexikon, du får ställa dessa frågor till dig själv och sedan presentera svaren i traditionell dialektisk anda, argumenten för och emot.
Citera
2021-04-03, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Jag är old school: sök sanningen och om den leder till helvetets port, knacka på.

Vad är Guantanamo om inte ett koncentrationsläger? Personer som förvägras rättegångar sitter där år ut och år in och utsätts för tortyr. Arbetsläger är det då uppenbarligen inte.

Det är du som påstår att det finns koncentrationsläger i DFRK, alltså faller bevisbördan på dig. Jag lyssnar.
Citat:
Conditions inside North Korean prison camps are unsanitary and life-threatening.[1][2][3][4] Prisoners are subject to torture and inhumane treatment.[5] Public and secret executions of prisoners, even children, especially in cases of attempted escape, are commonplace.[6] Infanticides (and infant killings upon birth)[7] also often occur. The mortality rate is very high, because many prisoners die of starvation,[8] illnesses,[9] work accidents, or torture.[10]

The DPRK government denies all allegations of human rights violations in prison camps, claiming that this is prohibited by criminal procedure law,[11] but former prisoners testify that there are completely different rules in the prison camps.
Jag har redan länkat till det, men enligt "jag har händerna framför ögonen", likt ett barn, vägrar du förstå. Inte oväntat av en indoktrinerad kamrat.
Citera
2021-04-03, 22:29
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Jag har redan länkat till det, men enligt "jag har händerna framför ögonen", likt ett barn, vägrar du förstå. Inte oväntat av en indoktrinerad kamrat.

Du kan citera vilket svammel som helst. Det blir inte mer sant för det. Hur bevisar du att det finns koncentrationsläger i DFRK? Genom vilka källor? Wikipedia är ingen källa, utan ett liberalt propagandaorgan.
Citera
2021-04-03, 22:34
Medlem
Citat:
Du kan citera vilket svammel som helst. Det blir inte mer sant för det. Hur bevisar du att det finns koncentrationsläger i DFRK? Genom vilka källor? Wikipedia är ingen källa, utan ett liberalt propagandaorgan.
Det finns 6 koncentartionsläger i NK, de stoppar in oliktänkande och obekväma människor där, även hela familjer, de får bryta kol 12 timmar per dygn, även barn. Detta är fakta. Bevisa motsatsen.
Citera
2021-04-04, 01:07
Medlem
Kumabjorns avatar
Innan det blev Nordkorea var det Goreyo, Wang dynastins Korea som var koncentrerad till de norra delarna av halvön, när Kaesong var huvudstad. En bidragande orsak till att Wang föll till Yi dynastin och Joseon blev det nya namnet, för övrigt det som ingår i Nordkoreas formella namn (även om de föredrar translittereringen Choson), var Wang dynastins oförmåga att hantera japanska pirater. Kända som Wako men på koreanska waegu slog de till mot den koreanska kusten under 1300-talet. Än idag är de en del av demagogin och retoriken när Kina och Korea verbalt attackerar Japan. Läser du den här artikeln blir det lättare att förstå varför det är så seglivat.
Citera
2021-04-04, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Innan det blev Nordkorea var det Goreyo, Wang dynastins Korea som var koncentrerad till de norra delarna av halvön, när Kaesong var huvudstad. En bidragande orsak till att Wang föll till Yi dynastin och Joseon blev det nya namnet, för övrigt det som ingår i Nordkoreas formella namn (även om de föredrar translittereringen Choson), var Wang dynastins oförmåga att hantera japanska pirater. Kända som Wako men på koreanska waegu slog de till mot den koreanska kusten under 1300-talet. Än idag är de en del av demagogin och retoriken när Kina och Korea verbalt attackerar Japan. Läser du den här artikeln blir det lättare att förstå varför det är så seglivat.

Tack!

Mycket intressant.

Jag rekommenderar trådens läsare, starkt att ta del av denna förnämliga historielektion!

Jag hyser dock föga förhoppning, att de hjärntvättade och mentalt stelopererade Kim och Nordkoreafanatikerna, skall ta till sig innehållet och påbörja sin bildning och förkovran.
Citera
2021-04-04, 08:09
Medlem
Glädjande besked från IC/Underrättelsevärlden!

Snaran kring den kriminella regimens hals dras så sakta åt....

Den Nordkoreanska säkerhetstjänsten har det inte lätt för tillfället, och det byts nog både en och annan kalsong nu, i Pyongyang, då flertalet strandsatta agenter i Malaysia och den till USA utlämnade Nordkoreanen, börjar samarbeta med både polis och militär säkerhetstjänst.

Dom överlämnar för tillfället mycket hemliga och avslöjande uppgifter om Nordkoreas kriminella nätverk och organisation.

Svettigt för både Kim och Pyongyang just nu!

Fantastisk information som underlättar det fortsatta arbetet med att krossa den kriminella regimens verksamheter.
Citera
2021-04-04, 09:11
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Glädjande besked från IC/Underrättelsevärlden!

Snaran kring den kriminella regimens hals dras så sakta åt....

Den Nordkoreanska säkerhetstjänsten har det inte lätt för tillfället, och det byts nog både en och annan kalsong nu, i Pyongyang, då flertalet strandsatta agenter i Malaysia och den till USA utlämnade Nordkoreanen, börjar samarbeta med både polis och militär säkerhetstjänst.

Dom överlämnar för tillfället mycket hemliga och avslöjande uppgifter om Nordkoreas kriminella nätverk och organisation.

Svettigt för både Kim och Pyongyang just nu!

Fantastisk information som underlättar det fortsatta arbetet med att krossa den kriminella regimens verksamheter.

Hur har det gått för Choi Chan-han i Australien? Är han dömd? Eller valde han att samarbeta med Five Eyes?
Citera
2021-04-04, 09:48
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Visst, de internerar oknytt, men det finns en anledning. I NK är det "obekväma tyckare" som får sitta inne. Dessutom med hela deras familjer, som är oskyldiga. Viss skillnad.
Men de får ingen rättegång, däri ligger det oanständiga.
Och vad jag tror en likhet med NK.
Citera
2021-04-04, 09:53
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Du lyssnar inte, min käre Glaukon. Jag är inget lexikon, du får ställa dessa frågor till dig själv och sedan presentera svaren i traditionell dialektisk anda, argumenten för och emot.
Jag trodde du visste något om livet i NK. Därav frågorna.

Svara på det du vill.
Citera
2021-04-04, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Hur har det gått för Choi Chan-han i Australien? Är han dömd? Eller valde han att samarbeta med Five Eyes?

Målet mot honom pågår/fortsätter.
Hur det slutar är ännu ovisst, men bevisningen mot honom är omfattande.

Enligt de uppgifter jag har, och det arbete jag har haft insyn i, i de delar som rör spanings och kartläggningsarbetet, vilket pågått i många år, är nätverket och samröret med Pyongyang klarlagt.

Hans funktion, kan jag vidimera, påminner till vissa delar, om de agenter som är verksamma i Kina och vid några tillfällen sågs i dokumentären ”The Mole”.

I den vanliga Nordkoreanska andan och ordningen, så blåljuger och nekar han vid förhör, trots överväldigande bevisning såsom avancerad telefonavlyssning - digitala spår av mångfacetterade slag mm mm. Detta är ett beteende som Nordkorea alltid praktiserat, och det är vi som jobbat genom åren med att jaga - beivra och kartlägga Nordkoreas kriminella verksamheter kvalificerat medvetna om.

Det pågår ett mycket gediget, konstant och oförtrutet omfattande internationellt samarbete, och har så gjort i många år, för att kartlägga och krossa Nordkoreas kriminella verksamheter och nätverk.
Nordkorea har de senaste åren naturligtvis märkt av att detta massiva arbete intensifierats, i stället för att minska, och dessutom blivit framgångsrikt.
”Flåsandet i nacken” är självklart enormt irriterande för Nordkorea, då man känner att man aldrig är säker från övervakning och kartläggning inom något verksamhetsområde. (passus: ALLA verksamheter, inklusive vänskapsföreningar - kultur/idrottsutbyte etc. undgår inte detta arbete)

Det ligger flertalet nya avslöjanden i ”pipe-line”, då snaran som sagt så sakta dras åt inom mängder av områden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in