2021-03-29, 22:52
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModPodge
Verkar vara lite knepigt med relationen till honom? Har han ingen mobil för direktkontakt med sin mamma?

“Tillsammans med musikern Jan ”Lounge” Lindberg, 58, har Regina enda barnet Wiggo Love Linblå, 18. Hon har varken sett eller ens talat med pappan till sin son på många år.

När Wiggo är hos sin far får Regina inte veta var de är eller vad de gör.

– Oron har krossat mig i många år. Det har tagit på mig att leva under ständig stress och oro. Det är klart att det gör fruktansvärt mycket skada. Jag har varit utfrusen i flera år och det är självklart enormt smärtsamt.”

”Det enda han kallade mig när jag var sjuk och ville träffa min son var att jag var en dramaqueen och sjuk i huvudet.”

https://stoppapressarna.se/svenskt/regina-lund-krossad-av-exets-svek
När hon nyss hade fött sonen sade hon "Jag hoppas att han blir bög" i en intervju.
Citera
2021-03-29, 23:19
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModPodge
Aftonbladet skriver en lite längre artikel om ”Corona-kändisar”. Alltså hur kändisar påverkats av Corona.

Bland de intervjuade finns Regina:

”Regina Lund förklarar att hela året har varit oerhört tufft ekonomiskt.

– Det har varit jättejobbigt. Kronofogden meddelade någon gång att de skulle komma och hämta mina grejer och jag tänkte “ta det då“, jag har aldrig varit materialist. Jag har inte haft mat för dagen och varit rädd för att hamna på gatan och tvingas ringa vänner och fråga om de har en plats på sin soffa.

En del artister som har sett sin möjlighet till försörjning försvinna har sadlat om och hittat på något annat för att kunna betala sina räkningar och få mat på bordet. Något som inte har varit aktuellt i Regina Lunds fall.

– Folk skriver “kan du inte skaffa dig ett riktigt jobb?“. Vad i helvete! Jag har ett riktigt jobb och jobbar dygnet runt, det är bara det att jag inte får betalt för det. Jag har inte tid att ta något annat jobb.”

Hon jobbar dygnet runt!!! Den stackaren får ingen sömn alls! 😥

””Jag har inte haft mat för dagen och varit rädd för att hamna på gatan”, säger Regina Lund som drabbats hårt av coronapandemin.
På direkt fråga om hon inte skulle kunna ta ett jobb på till exempel en hamburgerrestaurang så är hon säker på sin sak.
– Nej, jag tycker att det är viktigare än någonsin att visa konstnärers betydelse och att man är envis, för konst behövs.”

Konst? Hur kommer det sig att hon blivit glad amatör till tavelmålare? Grälla grejer som väl enbart säljs för att hon är känd ”filmstjärna”. Men varför fuska med amatörmåleri? Hon är ju utbildad skådis. Vad tycker ”riktiga konstnärer” om konkurrensen från kluddande kändisar?

”Regina Lund vill inte uttala sig om hur regeringen har skött pandemin och hur de har hanterat kulturen, men hon har ett konkret förslag till Stefan Löfven:

– Jag tycker att de skulle ge en medborgarlön till alla över 18 år rakt över så att man klarar sig.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dlp86w/olle-jonsson-kanns-tomt-sa-in-i-helvete
Så typiskt såna där konstnärsfjantar. Men kanske borde hon inse att ingen är intresserad av hennes konst eller andra fjanterier då ingen är villig att betala för det. Tillgång - Efterfrågan.

Hon får väl ta ett jobb i hemtjänsten, men hon ser väl sig för fin för det.
Citera
2021-03-30, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Detta var skrivet 2017. Sonen är ju 21 idag. Jo, där står det ju om exet som tar avstånd från henne, men hon kan ju bli avvisad av sin son också?
Hon känns ju lite ensam där med sina ekonomiska bekymmer.

Jag har hatat det där flummiga medium-healing grejerna hon håller på med.
Och hon har känts konstlad då hon syns i tv.
Upp i det blå, liksom.
Och det är hon väl även då det gäller ekonomin.

Om man tappar fotfästet och tror på energier kan man tydligen tappa kontrollen över ekonomin.
Uppenbart att hon levt över sina tillgångar om hon inte fått soc.hjälp.
De brukar annars alltid rycka in så folk inte förlorar sina lägenheter.
Men de kan ställa vissa krav. Och folk som inte brukar fixa de kraven brukar vara extremt utflippade.

Jag har inte läst tråden. Varför ville soc inte hjälpa Regina?

Jag vet inte exakta anledningen - hade hon ens sökt? Men man får väl inte ha ett AB med insatt aktiekapital om man går på soc?
Citera
2021-03-30, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
När hon nyss hade fött sonen sade hon "Jag hoppas att han blir bög" i en intervju.

Fräscht galet!

Hon drömde kanske om att gå i Pride-tåget, där hon inför allas ögon - och i uppseendeväckande teatral gala-utstyrsel - kunde visa upp sitt stora stöd för sin son.

Hursomhelst - Hoppas sonen mår bra. Att vara kändisbarn kan nog ha sina sidor...
Citera
2021-04-03, 05:19
Medlem
Något nytt?
Fick hon in tillräckligt med pengar så hon kan bo kvar eller hon blev vräkt?
Några nya resor för pengarna istället kanske?
Citera
2021-04-03, 14:03
Medlem
trickydicks avatar
Ny månad, har hon betalat hyran?
Citera
2021-04-03, 17:44
Medlem
Tokfaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Kan nån upplysa lilla mig om vad det här är för nåt? Någon slang för droger eller?

Här ute på bonnvischan är kanel något man har på vetebullar eller på gröten.
Här i Stockholm är kanel, gurkmeja, ingefära, m.m. saker som kärringar i medelåldern smäller i sig för att rena kropp och själv. Gärna kombinerat med kristaller, rökelse och en herrans massa annat trams. Och yoga för helvete. Massor med yoga. Gärna någon nischad variant som Bikram yoga i bastuvärme.
Senast redigerad av Tokfaan 2021-04-03 kl. 17:47.
Citera
2021-04-03, 20:21
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokfaan
Här i Stockholm är kanel, gurkmeja, ingefära, m.m. saker som kärringar i medelåldern smäller i sig för att rena kropp och själv. Gärna kombinerat med kristaller, rökelse och en herrans massa annat trams. Och yoga för helvete. Massor med yoga. Gärna någon nischad variant som Bikram yoga i bastuvärme.
Så Regina är en New Age kärring, är det vad du säger? Nåja, alla blir saliga på sin tro.
Citera
2021-04-03, 22:08
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Så Regina är en New Age kärring, är det vad du säger? Nåja, alla blir saliga på sin tro.
Regina har helt spårat ur för länge sedan och har blivit ett skämt idag, tydligen.
Citera
2021-04-03, 23:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lillamopsen
Enligt dagens Aftonbladet så har kronofogden hotat ta hennes prylar och hon har inte ens haft mat för dagen: Det var min sista utväg när jag inte hade ätit på flera dagar, jag blandade ut varmt vatten med den sista kanelen, elen stängdes av och jag satt med täckjackan på. Jag har inte haft mat för dagen och varit rädd för att hamna på gatan och tvingas ringa vänner och fråga om de har en plats på sin soffa.

Nu ska ännu en hyra in och kanelen lär ju vara slut. Undrar hur hon tänker sig framtiden?
Känns som att hon ljuger. Varma element ingår i hyran med största sannolikhet. Så även om hyran inte är betald och elen är avstängd så är inte lägenheten kall att hon behöver täckjacka inomhus.
Citera
2021-04-04, 15:58
Medlem
Enligt hennes Instagram firar hon påsk i Australien. Verkar inte vara så fattig precis.
Citera
2021-04-04, 16:01
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stumpani
Enligt hennes Instagram firar hon påsk i Australien. Verkar inte vara så fattig precis.
Ja verkligen smart kvinna som låtsas vara fattig och sen flyger till andra sidan världen, dessutom varit på Maldiverna för bara några månader sedan. Verkligen smart i dessa tider dessutom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in