2021-03-29, 18:23
Medlem
apanola IIs avatar
Regina Lund är 53 år och har inte slagit igenom som konstnär eller som artist, inte poet heller trots ambitioner åt det hållet. Skådespelarroller funkar inte heller då hon har passerat bäst-före-datum som kvinnliga skådisar måste förhålla sig till, alla kan inte vara Susanne Reuter, dessutom är hon högs medioker som skådis (om ens det). Framtiden ser allt annat än ljus ut för Regina. Taskig ekonomi och alltmer sinande inkomster. Hennes hopp är att landa en rik man som kan försörja henne.
Men som det tidigare sagts i tråden: den som har en fitta behöver aldrig svälta. Sen handlar det om vem som köper och till vilket pris. Själv står jag gladeligen över.
Citera
2021-03-29, 18:43
Medlem
Huntsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
Regina Lund är 53 år och har inte slagit igenom som konstnär eller som artist, inte poet heller trots ambitioner åt det hållet. Skådespelarroller funkar inte heller då hon har passerat bäst-före-datum som kvinnliga skådisar måste förhålla sig till, alla kan inte vara Susanne Reuter, dessutom är hon högs medioker som skådis (om ens det). Framtiden ser allt annat än ljus ut för Regina. Taskig ekonomi och alltmer sinande inkomster. Hennes hopp är att landa en rik man som kan försörja henne.
Men som det tidigare sagts i tråden: den som har en fitta behöver aldrig svälta. Sen handlar det om vem som köper och till vilket pris. Själv står jag gladeligen över.

Hon var även medium en stund... en synnerligen patetisk person

https://sverigesradio.se/artikel/5303985
Citera
2021-03-29, 18:53
Medlem
apanola IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huntsman
Hon var även medium en stund... en synnerligen patetisk person

https://sverigesradio.se/artikel/5303985

Medium...missade den grenen av Regina Lund AB, men nu när du påpekar det. Är hon inte healer också?
men det verkar inte dra in några pengar i vilket fall. Synd att hon inte kan se in i framtiden, då kunde hon kolla nästa veckas Lottorader
Citera
2021-03-29, 19:04
Medlem
JamesFs avatar
Regina skulle gjort sig bra som riktigt grym domina. Då skulle kulorna snart rulla in.
Citera
2021-03-29, 19:41
Medlem
Smaka-migs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModPodge
Ja, jag är ju det. Men förhoppningsvis inte du. jag menar... Stackars lilla Regina... 😷😳

Men seriöst är väl hennes (lyx)problem bara att hon inte kan tänka sig att ta ”ett vanligt jobb”. Hon verkar ju vara frisk, har inga hemmavarande barn att försörja, behöver bara få ihop så det räcker till sig själv; hyrestvåan i Farsta/Hökis och lite krubb. Sedan kan hon vara konstnärlig resten av dygnet.

(Hon verkar ju kunna arbeta dygnet runt - om man nu ska roa sig med att ta hennes floskler bokstavligt - och med mycket energi och så lite sömnbehov kan det ju inte gå annat än bra...)

Hon är sån sexbomb! Hennes klackar på mina axlar!
-oh, je voudrais!

Citat:
Ursprungligen postat av JamesF
Regina skulle gjort sig bra som riktigt grym domina. Då skulle kulorna snart rulla in.

Precis!
Citera
2021-03-29, 20:07
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillamopsen
Enligt dagens Aftonbladet så har kronofogden hotat ta hennes prylar och hon har inte ens haft mat för dagen: Det var min sista utväg när jag inte hade ätit på flera dagar, jag blandade ut varmt vatten med den sista kanelen, elen stängdes av och jag satt med täckjackan på. Jag har inte haft mat för dagen och varit rädd för att hamna på gatan och tvingas ringa vänner och fråga om de har en plats på sin soffa.

Nu ska ännu en hyra in och kanelen lär ju vara slut. Undrar hur hon tänker sig framtiden?
Kan nån upplysa lilla mig om vad det här är för nåt? Någon slang för droger eller?

Här ute på bonnvischan är kanel något man har på vetebullar eller på gröten.
Citera
2021-03-29, 20:23
Medlem
apskeletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
Synd att hon inte kan se in i framtiden, då kunde hon kolla nästa veckas Lottorader
Hon hade ändå inte haft råd att lösa in den.
Citera
2021-03-29, 20:42
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Hon verkar ju vara frisk, har inga hemmavarande barn att försörja, behöver bara få ihop så det räcker till sig själv; hyrestvåan i Farsta/Hökis och lite krubb. Sedan kan hon vara konstnärlig resten av dygnet.

Var är hennes son då?

Edit: Hittade. Och han är ju 21.
Senast redigerad av dialektiker 2021-03-29 kl. 20:44.
Citera
2021-03-29, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Var är hennes son då?

Edit: Hittade. Och han är ju 21.

Verkar vara lite knepigt med relationen till honom? Har han ingen mobil för direktkontakt med sin mamma?

“Tillsammans med musikern Jan ”Lounge” Lindberg, 58, har Regina enda barnet Wiggo Love Linblå, 18. Hon har varken sett eller ens talat med pappan till sin son på många år.

När Wiggo är hos sin far får Regina inte veta var de är eller vad de gör.

– Oron har krossat mig i många år. Det har tagit på mig att leva under ständig stress och oro. Det är klart att det gör fruktansvärt mycket skada. Jag har varit utfrusen i flera år och det är självklart enormt smärtsamt.”

”Det enda han kallade mig när jag var sjuk och ville träffa min son var att jag var en dramaqueen och sjuk i huvudet.”

https://stoppapressarna.se/svenskt/regina-lund-krossad-av-exets-svek
Citera
2021-03-29, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Svårt att förstå hennes resonemang - ett jobb som inte betalar sig är inget jobb, det är en hobby. Vad har hon att vinna på att bita sig fast vid den sysselsättningen om hon inte har andra inkomster? Tror hon att hennes envishet kommer att betala sig på annat sätt? Nästan alla yrkesverksamma konstnärer har ett brödjobb som betalar levnadskostnaderna eftersom konstnärskapet inte genererar tillräckligt med pengar. Inga konstigheter alls.

Ja, du har rätt. Kanske har Regina Lund bara hittills överlevt utan brödjobb.

Skådisar har väl dock tidigare varit ”bortskämda” med att kunna gå på A-kassa mellan jobben.

Konstnärer etc kan få stipendier och priser.

Men för de flesta är det nog extrajobb med nåt annat som gäller.

Vet inte hur det varit för Regina tidigare genom åren. Om hon lade ner sitt AB och blir arbetssökande antar jag hon har rätt till försörjningsstöd.

Fast då blir hon kanske snart sjukskriven för psykiska besvär.
Citera
2021-03-29, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Kan nån upplysa lilla mig om vad det här är för nåt? Någon slang för droger eller?

Här ute på bonnvischan är kanel något man har på vetebullar eller på gröten.

”Att vara på kanelen”?!?
Citera
2021-03-29, 22:45
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Verkar vara lite knepigt med relationen till honom? Har han ingen mobil för direktkontakt med sin mamma?

“Tillsammans med musikern Jan ”Lounge” Lindberg, 58, har Regina enda barnet Wiggo Love Linblå, 18. Hon har varken sett eller ens talat med pappan till sin son på många år.

När Wiggo är hos sin far får Regina inte veta var de är eller vad de gör.

– Oron har krossat mig i många år. Det har tagit på mig att leva under ständig stress och oro. Det är klart att det gör fruktansvärt mycket skada. Jag har varit utfrusen i flera år och det är självklart enormt smärtsamt.”

”Det enda han kallade mig när jag var sjuk och ville träffa min son var att jag var en dramaqueen och sjuk i huvudet.”

https://stoppapressarna.se/svenskt/regina-lund-krossad-av-exets-svek

Detta var skrivet 2017. Sonen är ju 21 idag. Jo, där står det ju om exet som tar avstånd från henne, men hon kan ju bli avvisad av sin son också?
Hon känns ju lite ensam där med sina ekonomiska bekymmer.

Jag har hatat det där flummiga medium-healing grejerna hon håller på med.
Och hon har känts konstlad då hon syns i tv.
Upp i det blå, liksom.
Och det är hon väl även då det gäller ekonomin.

Om man tappar fotfästet och tror på energier kan man tydligen tappa kontrollen över ekonomin.
Uppenbart att hon levt över sina tillgångar om hon inte fått soc.hjälp.
De brukar annars alltid rycka in så folk inte förlorar sina lägenheter.
Men de kan ställa vissa krav. Och folk som inte brukar fixa de kraven brukar vara extremt utflippade.

Jag har inte läst tråden. Varför ville soc inte hjälpa Regina?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in