2021-04-03, 20:32
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Problemet med lockdowns och munskydd är att det gör situationen ännu värre och skapar ännu mer mutationer helt i onödan.

Berätta för oss hur ett munskydd bidrar till mutationer?
Citera
2021-04-03, 20:33
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Detta har jag försökt att påpeka några gånger förgäves. Det är en jävla skillnad hur dom använder mundkydd i vården. Sprita händerna, ta på sterilt munskydd, peta INTE på skyddet under användning, sprita händerna, ta av munskydd och kasta, sprita händerna. Så går det till i vården men så går det inte till i samhället utan lååångt därifrån.

Då får vi nog säga att Svenska folket är en hop med idioter som inte klarar den basala övningen.
Citera
2021-04-03, 20:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Spelar egentligen ingen roll - effekten blev ju densamma även om de "bara" fick normala morfindoser i kombination med 0 vård i övrigt. Inte ens syre eller vätskedropp. Men visst skulle det vara intressant att veta, om morfinadministrationen dokumenteras sanningsenligt i journalerna... Jag litar inte på det heller. Kultur-fernissan gick bort väldigt fort när det blev lite kris i landet...
Du tror att sjuksköterskorna kände för att döda gamla med lite extradoser?
Citera
2021-04-03, 20:37
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Om du inte trängs behöver du inte andningsskydd. Simple as that .

Hur gör man det på en buss eller i tunnelbanan? Om man nu måste åka dvs.
Citera
2021-04-03, 20:39
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Efter ett år av intensiv skräckpropaganda från virusmedia med medföljande oro och stress, osocial isolering, handsprit, överdriven handtvätt samt maskbärande är det rimligt att anta att människors immunförsvar i allmänhet nu är i sämre skick än på mycket länge.

Men låt oss försämra våra immunförsvar ytterligare. Och sen skylla dödsfallen på en pandemi.

Nog för att man alltid förstått att mänskligheten är korkad, men att det skulle må såna här höjder, det trodde man inte.

Hela det tänket gör en deprimerad. Det är skrämmande hur utvecklingen ser ut och resonemangen kring fortsatta restriktioner för vaccinerade. Att fortsätta låta restauranger, kulturliv och idrott dö ut. Ungdomar ska studera hemifrån och undvika kontakt med andra människor. Isolering och distansering - man kan ju föreställa sig de långsiktiga konsekvenser som följer av detta. Är dock tacksam för att man inte strävar efter att stänga ner grundskolor iallafall.
Citera
2021-04-03, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Inom vården använder man skyddsutrustning och munskydd på ett helt annat sätt. Det är en evinnerlig procedur att ta på och av - i rätt ordning - dessutom byter man munskydd så fort man vidrört skyddet.

Man kan ju tänka sig hur länge folk i allmänhet bär sina munskydd och hur ofta de fingrar på dom.

Svenskarna kommer bli ihågkomna som det enda folket som inte klarade av att sätta på och ta av ett munskydd.
Citera
2021-04-03, 20:41
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Hur gör man det på en buss eller i tunnelbanan? Om man nu måste åka dvs.
Man åker inte det när det råder pandemi helt enkelt om man inte vill riskera att smittas. Det skulle inte jag göra iaf. Iof är jag inte så rädd för viruset då jag redan haft det.
Citera
2021-04-03, 20:42
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
jag fattar inte varför undervisningen inte flyttat ut utomhus. Det hade löst mkt av problemen. Men som tur är är barn inte särskilt drivande i pandemin och blir inte särskilt sjuka alls. Inte deras lärare heller mer än andra yrkesgrupper.

det är precis det jag gör. Jag åker egen bil eller cyklar dit jag ska. Och handlar på lugna tider där jag inte behöver trängas.

det är nog på marginalen. Bäst gör man nog att undvika kollektivtrafiken helt och hållet.

Med brittiska mutationen så är skolorna drivande. Det är helt annorlunda när viruset smittar lättare. Betydligt fler unga som är smittade denna vågen vilket fohm har bekräftat.

Ventilation o hepa filter är det man borde satsat på förutom att glesa ut med delvis hemundervisning/kortare skoldagen.

I Stockholm har nog många svårt att undvika kollektivtrafik tror jag. Men självklart borde cykelpendling uppmuntras mer där det fungerar.
Citera
2021-04-03, 20:42
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Du tror att sjuksköterskorna kände för att döda gamla med lite extradoser?

Inte "kände för", men det var ju panikstämning där ett tag vårvintern 2020 , när många trodde att sjukhusplatserna inte skulle räcka ens för alla svårt sjuka i arbetsföra åldrar. Då gick det ut instruktioner till äldreboenden och LSS-boenden, att de inte skulle skicka in sina covidpatienter, utan vårda dem så gott det gick på plats. Och eftersom det (oftast) inte finns möjlighet ens till "medelenkel" sjukvård (som att administrera dropp och syrgas) på kommunens boenden nuförtiden, så var det en dödsdom för de boende som inte klarade sig utan. I det läget kan en överdos morfin till och med ha setts som en barmhärtighetsgärning.

Men jag tycker fortfarande att det är läskigt, att inte sjuksköterskorna gick ut i media och larmade om vad som pågick, medan det pågick... Lydnadskulturen var starkare än jag trodde i Sverige.
Citera
2021-04-03, 20:43
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Man åker inte det när det råder pandemi helt enkelt om man inte vill riskera att smittas. Det skulle inte jag göra iaf. Iof är jag inte så rädd för viruset då jag redan haft det.

Fast vissa måste ju. Alla har inte råd med bil, eller har inte körkort av någon anledning.
Citera
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Berätta för oss hur ett munskydd bidrar till mutationer?

Viruset blir aggressivt ju mer vi försöker stoppa det och hittar bara nya vägar. Munskydden hjälper till där. Det är meningslöst att ens försöka skydda sig då alla sannolikt kommer att genomgå infektionen.

Samma princip med lockdown. Det gör bara ont värre.
Citera
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Svenskarna kommer bli ihågkomna som det enda folket som inte klarade av att sätta på och ta av ett munskydd.

Det verkar inte som om resten av jordens befolkning klarar av det heller, när man ser till länder med masktvång och deras smittsiffror. Folk har det för syns skull och drar det fram och tillbaka över näsa och mun. Dessa engångsskydd som många använder är ju katastrofalt dåliga. Tråkigt om folk tror att de är skyddade/skyddar med dessa, och beter sig som att de inte behöver hålla avstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in