2021-04-03, 13:47
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WimHof
Tydligen har antalet missfall ökat i UK efter vaccineringen. Skulle tro att rubriken "483% ökning av missfall" är missvisande då det handlar om väldigt små siffror men det är troligt att vaccinet har ett finger med i spelet.

https://dailyexpose.co.uk/2021/03/28/number-of-pregnant-women-suffering-miscarriage-after-having-covid-vaccine-increases-by-483-in-just-7 -weeks/#comments

Innan någon kommer med att detta är "debunked" här Reuters "fact checkers":

https://www.reuters.com/article/factcheck-miscarriage-vaccine/fact-check-there-is-no-evidence-to-suggest-covid-19-vaccines-increase-the-risk-of-miscarriage-idUSL1 N2LT21A

Var och en får dra sina egna slutsatser men följande mening är inte direkt lugnande:

"The MHRA added that it was closely monitoring a small number of miscarriage reports following vaccine exposure in the first 12 weeks of pregnancy, but said there was “no pattern” to suggest an increased risk"

"Faktacheckarna" fortsätter, sina vanor trogna, att hänvisa till "no pattern", "no evidence", "no context".

Om någon gravid där ute funderar på att ta sprutan är det nog bättre att vänta ett tag.
Folkhälsomyndigheten rekommenderar inte vaccin till gravida. Argumentet är att det inte finns tillräckligt med data för den gruppen. Samma argument fördes fram när AstraZeneca inte rekommenderades till 65+ men senare har data inkommit och rekommendationen ändrats. Samma sak kan ske med rekommendationerna för gravida men där är vi inte än. Rapporterna från britterna är lite oroande dock.
2021-04-03, 15:04
Medlem
Om jag minns rätt rekommenderas inte heller vaccinet till kvinnor som planerar att bli gravida.

Personligen kommer jag aldrig skaffa barn med en kvinna som tagit detta vaccin, inte som det ser ut idag i alla fall. Jag vill ha ett friskt barn.

Det kan såklart ändra sig, så det visar sig vara lugnt, men som det ser ut just nu går vaccinerade kvinnor fetbort!
2021-04-03, 15:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Så var det, man gick igenom det som kallades barnsjukdomar på den tiden. Själv har jag haft alla utom mässlingen men smittkoppor, TBC, polio och stelkramp har jag vaccinerats mot. 5 sprutor mot polio på grund av att en av doserna konstaterades vara felaktig och icke verksam. Normalt var 4 doser för full effekt. Många skadades svårt eller till och med dog av dessa barnsjukdomar.

Därefter har det blivit stelkrampvaccin var 10:e år samt hepatit A+B vid långresor. En dos säsongsinfluensavaccin betald av jobbet när ett projekt låg risigt till. Nu när jag är gammal nog får jag säsongsinfluensa- och pneumocockvaccin gratis och i år tänker jag ta TBE-vaccin samt corona när det blir min tur. TBE får jag bekosta själv förstås.

Sällan några biverkningar av alla dessa sprutor. Lite ömt och lite frossa kanske men jag ser inte det som biverkningar.

De nya vaccinerna är spännande. Mest spännande tycker jag är Novavax där man tillverkar spikprotein i insektceller och sedan skördar proteinet och sätter ihop virusliknande partiklar av spikarna. Coronavirus men utan resten av viruset. Tyvärr är det tveksamt om vi ens får se röken av Novavax då britterna tagit hem all produktion till sig och lär inte exportera något. Det gör det svårare för EU att stoppa AstraZenecas vaccin.

Själv så har man överlevt ett par resor i flertalet fattiga länder, helt utan vacciner. Inte har jag fått någon hepatit a-b eller något annat för den delen. Men vad vet jag, jag har skött min kost och tränat regelbundet istället, så jag är väl sjuk en gång vart femte år kanske.
Kör du på med dina vacciner, du är säkert räddad ifrån allt med dem!

Tur att man har hälsan med sig.

Jag har läst biverkningstråden som någon länkade till, fyhelvete låter ju inte roligt detta.
2021-04-03, 15:13
Medlem
sovad-p1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Är det kul att sitta och blåljuga på ett forum? Eller har du vetenskapliga källor till dina påståenden?

Vill man hitta de källorna är det inga problem. Men om man ser FHMs kommunikation som tillförlitlig källa kan man bespara sig mödan.
2021-04-03, 15:16
Medlem
sovad-p1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 997
Om jag minns rätt rekommenderas inte heller vaccinet till kvinnor som planerar att bli gravida.

Personligen kommer jag aldrig skaffa barn med en kvinna som tagit detta vaccin, inte som det ser ut idag i alla fall. Jag vill ha ett friskt barn.

Det kan såklart ändra sig, så det visar sig vara lugnt, men som det ser ut just nu går vaccinerade kvinnor fetbort!

Chanserna för att skaffa barn med en vaccinerad kvinna kan komma att bli svårt. Om 1-2 år ser vi effekterna av den nödgodkända massvaccineringen.
2021-04-03, 15:19
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovad-p1
Vill man hitta de källorna är det inga problem. Men om man ser FHMs kommunikation som tillförlitlig källa kan man bespara sig mödan.
Jag tolkar det som att du inte har några källor och det är inte alls förvånande.

Citat:
Ursprungligen postat av sovad-p1
Chanserna för att skaffa barn med en vaccinerad kvinna kan komma att bli svårt. Om 1-2 år ser vi effekterna av den nödgodkända massvaccineringen.
Här kommer mer rena lögner. Eller är det en gissning från din sida?
2021-04-03, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 997

Ingen kvinna som vill ha barn med en kille som inte har tagit vaccin.
Och vem vet du kanske blir smittad av covid och får men för livet. Ingen kvinna vill byta dina blöjor.
2021-04-03, 16:36
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Ingen kvinna som vill ha barn med en kille som inte har tagit vaccin.
Och vem vet du kanske blir smittad av covid och får men för livet. Ingen kvinna vill byta dina blöjor.

Sen när blev du talesperson för alla kvinnor?

Och på vilket sätt förväntas vaccinet skydda mot de men du säger man får av covid?
2021-04-03, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sound
Sen när blev du talesperson för alla kvinnor?

Och på vilket sätt förväntas vaccinet skydda mot de men du säger man får av covid?

Vaccinet skyddar så att du inte blir allvarligt sjuk i covid19. Du kan fortfarande bli smittad men hjälper att du inte blir allvarligt sjuk och får men för livet.

Hoppas du tar vaccinet!
2021-04-03, 17:11
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Själv så har man överlevt ett par resor i flertalet fattiga länder, helt utan vacciner. Inte har jag fått någon hepatit a-b eller något annat för den delen. Men vad vet jag, jag har skött min kost och tränat regelbundet istället, så jag är väl sjuk en gång vart femte år kanske.
Kör du på med dina vacciner, du är säkert räddad ifrån allt med dem!

Tur att man har hälsan med sig.

Jag har läst biverkningstråden som någon länkade till, fyhelvete låter ju inte roligt detta.
Pja, sist jag hade en förkylning var 2012 och varade knappt 2 dagar. Sist jag hade en influensa var 1976. Sist jag hade en riktigt jävlig influensa var 1968 (Hongkong). Så jag har klarat mig bra. Jag tar inte detta faktum som argument för att strunta i vacciner då jag ser riskerna med dem som betydligt lägre än att råka ut för patogenen de skyddar mot. Chefen på ett tidigare jobb var i London och kom hem med hepatit, om det var A eller B minns jag inte. Vissa länder kräver intyg mot en del patogener som gula febern, där fick jag ett intyg av läkare att jag inte tagit det av medicinska orsaker för att det var för tätt inpå resan.

Biverkningslistorna får man ta för vad det är, rapporterade men inte konstaterade biverkningar.
2021-04-03, 17:23
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Vaccinet skyddar så att du inte blir allvarligt sjuk i covid19. Du kan fortfarande bli smittad men hjälper att du inte blir allvarligt sjuk och får men för livet.

Hoppas du tar vaccinet!

Jasså? De säger att skyddet finns men visst kan du ändå bli allvarligt sjuk. Och om sanningen ska fram verkar inte vaccinet skydda mot sjukdomen, se bara Chile. Och det finns, vad jag har läst, inga effekter av vaccinet som skulle skydda dig mot men.

Effekterna av vaccinet lär väl komma, just nu ser jag ingen anledning till massvaccinering som tyvärr verkar bidra till en mutation där risken för allt fler sprutor är överhängande. Är det så vi vill leva? Är inte övertygad att det är rätt väg att gå.

Edit:
“Thinking that everyone must be vaccinated is as scientifically flawed as thinking that nobody should,” said Kuldorff in his now-censored tweet. “COVID vaccines are important for older high-risk people, and their care-takers. Those with prior natural infection do not need it. Nor children.”
https://www.breitbart.com/tech/2021/03/30/twitter-censors-official-coronavirus-adviser-and-renowned-epidemiologist-martin-kulldorff/
Senast redigerad av Mr.Sound 2021-04-03 kl. 17:29.
2021-04-03, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sound
Jasså? De säger att skyddet finns men visst kan du ändå bli allvarligt sjuk. Och om sanningen ska fram verkar inte vaccinet skydda mot sjukdomen, se bara Chile. Och det finns, vad jag har läst, inga effekter av vaccinet som skulle skydda dig mot men.

Effekterna av vaccinet lär väl komma, just nu ser jag ingen anledning till massvaccinering som tyvärr verkar bidra till en mutation där risken för allt fler sprutor är överhängande. Är det så vi vill leva? Är inte övertygad att det är rätt väg att gå.

Edit:
“Thinking that everyone must be vaccinated is as scientifically flawed as thinking that nobody should,” said Kuldorff in his now-censored tweet. “COVID vaccines are important for older high-risk people, and their care-takers. Those with prior natural infection do not need it. Nor children.”
https://www.breitbart.com/tech/2021/03/30/twitter-censors-official-coronavirus-adviser-and-renowned-epidemiologist-martin-kulldorff/

Well jag håller inte med dig alls, eller snubben du citerar!

Jag lyssnar mycket på Anthony Faci.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in