Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Jag tror att med dig i tråden, blir det lite som hemma.
Om någon vet att någon annan gör det, så lämnar man det.
Dessutom blir det ju bättre gjort också!
Och med pedagogiska förklaringar.
Vet inte hur du hinner allt! Eller hur du bär dig åt.
Lite som "Storebror ser dig".
Såg dina "upptäckter" om SDs övervakningskameror.
Önskar dock att det var några av dina mer viktiga fynd och bruksanvisningar till hur lösningen skulle kunna fås fram, som hade varit med nu till HR.
Jag håller gärna koll på det tekniska. Inga bekymmer! Men har nån en aning så hojta gärna till.
Tanken här är ju att mastuppkopplingarna är väldigt viktiga. Och varför så här sent som 23/3 återkallelse?
Jag kollade nu förhören med Teliakillarna i akt 17 Göta hovrätt och ja de är inne på masterna men där är inga kartor med utan främst fokus på datatrafik osv.
De förhören är gjorda i mitten på juni 2020 resp börkan juli 2020. Varför komma in med återkallelsen då någon arbetsdag innan förhandlingen börjar?
De kanske haft några krismöten trots allt.
När jag såg 86 sidor så tänkte jag att hoppla de kanske lyckades knåpa ihop nåt trots allt. Men det var mest fokus på domkraften där. Som de vetat om ett halvår minst sen förhör med vakne chefen där.
Men som jag var inne på häromdagen. Det är överkurs. Polisens utredare ställs inte så ofta inför uppgiften att ta reda på om någon anvönt datorn. Det handlar i de flesta fall att tömma den och hitta mejl, soc medier, raderat, dokument osv.
Det här är på pappret inte svårt. Men ställda inför att producera ett protokoll som håller i rätten kanske blev en för stor utmaning för dem resursmässigt och då valde de att ta med koordinaterna 2018-10-07 där de i princip kunde köra en copy/paste även om mitt material var lite mer detaljerat, men rörigare och längre. Och helt utan insyn i råmaterialet.
Jag behöver inte hänga läpp men för de anhörigas skull så hade de kunnat lägga ut det här på nån extern aktör hellre än att ”killgissa” angående Google Drive och då även låta självaste NFC gå bet på det som skickades dit.
Den biten är inte helt rättvist här och han Micke som är spaningsledare skulle väl vända på varje sten eller vad det var. Det tycker jag inte riktigt de gjort.
Sen finns det säkert en massa faktorer och ”regler” vi inte känner till men utifrån så ser det lite tokigt ut i vissa delar av den tekniska utredningen.