2021-04-03, 13:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Är det klarlagt att det var kolsvart ute? Andra halvan av maj, en stund innan midnatt?

Solen gick ner 21:23 i Örebro maj -2018:

Solens upp- och nedgång i Örebro för år 2018

Maj------upp------ner
14------04:26-----21:23

https://www.dinstartsida.se/solen-ort.asp?id=1418&year=2018
Senast redigerad av notknapparen 2021-04-03 kl. 13:51.
Citera
2021-04-03, 13:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Så nu är du plötsligt intresserad av trosorna?
Nej, de är inte sekretessade.
Diskuterar personer ang sekretess och DNA.
Citera
2021-04-03, 14:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
SD har all utrustning för att gömma skaftet högst upp i ett träd, på en klippa, djupdykning mm.
Men, han gillar att vara klurig, det är förmodligen gömt på en plats som är symboliskt viktig för honom och Soft
Ja, som jag nämnde igår - antingen nåt vattendrag och dumpat i all hast, eller nåt mer sofistikerat utifrån hans personlighet och hjärna. Han har ju en del egenheter för sig och leker klurigast versus Fu.
Arrogans och hybris har fått en del på fall, typ kan inte låta bli att skrävla och vara förmer på andras bekostnad. Narcissistiskt dilemma.
Citera
2021-04-03, 14:02
Medlem
Någon som kikat på varför detta återkallas?

Det finns väl inget missvisande i redovisningen av mastuppkopplingarna eller finns det? Och vilka underlag ersätter isf?

Det rör ju mastuppkopplingarna dagen för mordet och finns i huvudprotokollet. Telia gör ju inte såna här protokoll som kan ersätta? De står väl för ”expertkommentarer” och rådata ihop med NOA?

Kan man tolka det som att förhör med Teliakillar ersätter helt?

”Följande tidigare åberopade bevisning återkallas:
Muntlig bevisning
Vittnesförhöret med Anette S*trandli.

Skriftlig bevisning
PM angående datasessioner GPG (tilläggsprotokoll 4 sid 13).

Karta utvisande mastuppkopplingar Lena Wesström den 14-15 maj 2018 (huvudprotokollet sid 162-163).

Karta utvisande mastuppkopplingar Stefan Davidsson (huvudprotokollet sid 167-173).

PM gällande avstängning av Lena Wesströms försvunna mobiltelefon (protokollsbilaga IT-protokoll Lena Wesström, del 4, sid 1563).”
Citera
2021-04-03, 14:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Som i dikten av Hjalmar Söderberg
Man vill bli älskad,
I brist därpå beundrad,
I brist därpå fruktad,
I brist därpå avskydd och föraktad.
Man vill inviga människorna någon slags känsla.
Själen ryser för tomrummet och vill kontakt till
Vad pris som helst

Härligt at se att denna text har nått ända hit!
Outgrundliga är herrans vägar, som man brukar säga.
Jag sitter också på en hemlighet, och den är att jag vet hur den har letat sig hit!

Läs gärna Hjalmar Söderbergs bok Dr Glas. Den är full men kloka tankar, och denna del är alltså inte en dikt, utan en del av berättelsen. Tyvärr var Söderberg inte lika klok i sitt eget liv; mycket tragedi där med en hustru som han såg till att bli inlåst på psyket (trots att hon inte var psykisk sjuk) medan han själv flydde med sin unga älskarinna till Danmark (?).

Berättelsen handlar passande nog för denna tråd, om en passion som slutar i ett mord. En ganska bisarr lösning, precis som i det här fallet.

Jag kan tänka mig att SD har ofta känt sig som en udda fågel i olika sammanhang. Kanske vet han inte vad som felas. Minns att han sa till TB att han inte kände någon sorg efter Lena och att det skrämde.

Kanske har han inte själv fattat vem han är, varför han är som han är. Känt att för att platsa måste han prestera, vara den som alla ser upp till, en person som man kan räkna med. Vara i centrum. Allt för att fylla upp det tomrum som Hjalmar Söderberg pratar om.

Historien i Dr Glas är inte lik detta drama i Hjärsta, men det finns likheter i det underliga sättet att "lösa ett problem" genom mord.
Senast redigerad av notknapparen 2021-04-03 kl. 14:25.
Citera
2021-04-03, 14:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Någon som kikat på varför detta återkallas?

Det finns väl inget missvisande i redovisningen av mastuppkopplingarna eller finns det? Och vilka underlag ersätter isf?

Det rör ju mastuppkopplingarna dagen för mordet och finns i huvudprotokollet. Telia gör ju inte såna här protokoll som kan ersätta? De står väl för ”expertkommentarer” och rådata ihop med NOA?

Kan man tolka det som att förhör med Teliakillar ersätter helt?

”Följande tidigare åberopade bevisning återkallas:
Muntlig bevisning
Vittnesförhöret med Anette S*trandli.

Skriftlig bevisning
PM angående datasessioner GPG (tilläggsprotokoll 4 sid 13).

Karta utvisande mastuppkopplingar Lena Wesström den 14-15 maj 2018 (huvudprotokollet sid 162-163).

Karta utvisande mastuppkopplingar Stefan Davidsson (huvudprotokollet sid 167-173).

PM gällande avstängning av Lena Wesströms försvunna mobiltelefon (protokollsbilaga IT-protokoll Lena Wesström, del 4, sid 1563).”

Hehe, vi litar på dig, det vet du Avel.

Du tänker att det ändå handlar om "jäv?"
Att motsvarigheten till hennes vittnesmål/arbete inte täcks helt av Teliakillens?
Citera
2021-04-03, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hehe, vi litar på dig, det vet du Avel.

Du tänker att det ändå handlar om "jäv?"
Att motsvarigheten till hennes vittnesmål/arbete inte täcks helt av Teliakillens?

Jag kanske ställt till nåt där? Vi får se.

Ja nåt är det som inte lirar ihop med det ”nya” från Telia. Men det var ju länge sen kompletteringen lämnades in så det fattade de väl redan då. Inte kollat närmare på det men ska. Tänkte mest om nån hade nån spontan tanke då mastuppkopplingar mordnatten lyfter man inte bara ur som underlag i ett förundersökningsprotokoll mord. Det klarnar nog här vart det lider. Om inte annat så får någon vara vaken vid sakframställan och rapportera.
Citera
2021-04-03, 14:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag kanske ställt till nåt där? Vi får se.

Ja nåt är det som inte lirar ihop med det ”nya” från Telia. Men det var ju länge sen kompletteringen lämnades in så det fattade de väl redan då. Inte kollat närmare på det men ska. Tänkte mest om nån hade nån spontan tanke då mastuppkopplingar mordnatten lyfter man inte bara ur som underlag i ett förundersökningsprotokoll mord. Det klarnar nog här vart det lider. Om inte annat så får någon vara vaken vid sakframställan och rapportera.

Jag tror att med dig i tråden, blir det lite som hemma.
Om någon vet att någon annan gör det, så lämnar man det.

Dessutom blir det ju bättre gjort också!
Och med pedagogiska förklaringar.

Vet inte hur du hinner allt! Eller hur du bär dig åt.
Lite som "Storebror ser dig".

Såg dina "upptäckter" om SDs övervakningskameror.

Önskar dock att det var några av dina mer viktiga fynd och bruksanvisningar till hur lösningen skulle kunna fås fram, som hade varit med nu till HR.
Citera
2021-04-03, 14:42
Medlem
Citat:
Jag sitter också på en hemlighet, och den är att jag vet hur den har letat sig hit!

Läs gärna Hjalmar Söderbergs bok Dr Glas. Den är full men kloka tankar, och denna del är alltså inte en dikt, utan en del av berättelsen. Tyvärr var Söderberg inte lika klok i sitt eget liv; mycket tragedi där med en hustru som han såg till att bli inlåst på psyket (trots att hon inte var psykisk sjuk) medan han själv flydde med sin unga älskarinna till Danmark (?).

Berättelsen handlar passande nog för denna tråd, om en passion som slutar i ett mord. En ganska bisarr lösning, precis som i det här fallet.

Jag kan tänka mig att SD har ofta känt sig som en udda fågel i olika sammanhang. Kanske vet han inte vad som felas. Minns att han sa till TB att han inte kände någon sorg efter Lena och att det skrämde.

Kanske har han inte själv fattat vem han är, varför han är som han är. Känt att för att platsa måste han prestera, vara den som alla ser upp till, en person som man kan räkna med. Vara i centrum. Allt för att fylla upp det tomrum som Hjalmar Söderberg pratar om.

Historien i Dr Glas är inte lik detta drama i Hjärsta, men det finns likheter i det underliga sättet att "lösa ett problem" genom mord.
Lena som kommer ifrån Göteborg innan hon hamnade i Örebro ? Hon var snäll men Stefan hade problem och var småsint, inte storsint ... det lilla är det Stora på något sätt för honom ?
Stefan vet inte hur tomheten tar över honom.. det saknas något ? Lena.. gissningsvis.
Citera
2021-04-03, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, som jag nämnde igår - antingen nåt vattendrag och dumpat i all hast, eller nåt mer sofistikerat utifrån hans personlighet och hjärna. Han har ju en del egenheter för sig och leker klurigast versus Fu.
Arrogans och hybris har fått en del på fall, typ kan inte låta bli att skrävla och vara förmer på andras bekostnad. Narcissistiskt dilemma.

Med tanke på SDs grandiosa personlighet så skulle det inte alls förvåna mej om han har bytt ut skaftet hos någon som är i hans närhet, så varje gång han ser skaftet användas så pirrar det lite extra i underlivet.
Citera
2021-04-03, 14:57
Medlem
Citat:

Det har slagit mig flera gånger.
Måtte det ta slut snart så att de efterlevande kan få ro och tid att sörja, utan att behöva känna oro och rädsla för den/de som gjort deras mamma så illa
Citera
2021-04-03, 14:59
Medlem
Citat:
Jag tror att med dig i tråden, blir det lite som hemma.
Om någon vet att någon annan gör det, så lämnar man det.

Dessutom blir det ju bättre gjort också!
Och med pedagogiska förklaringar.

Vet inte hur du hinner allt! Eller hur du bär dig åt.
Lite som "Storebror ser dig".

Såg dina "upptäckter" om SDs övervakningskameror.

Önskar dock att det var några av dina mer viktiga fynd och bruksanvisningar till hur lösningen skulle kunna fås fram, som hade varit med nu till HR.

Jag håller gärna koll på det tekniska. Inga bekymmer! Men har nån en aning så hojta gärna till.

Tanken här är ju att mastuppkopplingarna är väldigt viktiga. Och varför så här sent som 23/3 återkallelse?

Jag kollade nu förhören med Teliakillarna i akt 17 Göta hovrätt och ja de är inne på masterna men där är inga kartor med utan främst fokus på datatrafik osv.

De förhören är gjorda i mitten på juni 2020 resp börkan juli 2020. Varför komma in med återkallelsen då någon arbetsdag innan förhandlingen börjar?

De kanske haft några krismöten trots allt.

När jag såg 86 sidor så tänkte jag att hoppla de kanske lyckades knåpa ihop nåt trots allt. Men det var mest fokus på domkraften där. Som de vetat om ett halvår minst sen förhör med vakne chefen där.

Men som jag var inne på häromdagen. Det är överkurs. Polisens utredare ställs inte så ofta inför uppgiften att ta reda på om någon anvönt datorn. Det handlar i de flesta fall att tömma den och hitta mejl, soc medier, raderat, dokument osv.

Det här är på pappret inte svårt. Men ställda inför att producera ett protokoll som håller i rätten kanske blev en för stor utmaning för dem resursmässigt och då valde de att ta med koordinaterna 2018-10-07 där de i princip kunde köra en copy/paste även om mitt material var lite mer detaljerat, men rörigare och längre. Och helt utan insyn i råmaterialet.

Jag behöver inte hänga läpp men för de anhörigas skull så hade de kunnat lägga ut det här på nån extern aktör hellre än att ”killgissa” angående Google Drive och då även låta självaste NFC gå bet på det som skickades dit.
Den biten är inte helt rättvist här och han Micke som är spaningsledare skulle väl vända på varje sten eller vad det var. Det tycker jag inte riktigt de gjort.

Sen finns det säkert en massa faktorer och ”regler” vi inte känner till men utifrån så ser det lite tokigt ut i vissa delar av den tekniska utredningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in