2021-04-02, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apotekarn
Är det verkligen samma Göran Lambertz som vi pratar om? Han som nekade Quick/Bergwall resning fastän det saknades någon som helst teknisk bevisning för att han var skyldig...
Vaddå?!! Sökte verkligen Sture om resning hos JK göran??
Var det inte Pelle Svensson, som ville att JK skulle djupgranska rättsväsendets skumma hantering av Johan Asplundfallet?
Citera
2021-04-02, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mer.info.007
Sjukvården behöver anmälas, likaså hemkommunen som inte hjälpt henne.
Man har ju faktiskt försökt hjälpa henne. Mer än hon själv ville. Hon har tvångsvårdats en stor del av 2012-2013 som jag först skrev om för några dagar sedan, (FB) Göran Lambertz misstänkt för våldtäkt (häktad, 2021-03-11, släppt 23/3)

Just nu påskfirande, gäller att sprida kinasnuvan så mycket som möjligt. Mer smaskiga detaljer om EA kommer till veckan då jag är på hemmaplan.
Citera
2021-04-02, 23:54
Medlem
Mer.info.007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenfruset
Man har ju faktiskt försökt hjälpa henne. Mer än hon själv ville. Hon har tvångsvårdats en stor del av 2012-2013 som jag först skrev om för några dagar sedan, (FB) Göran Lambertz misstänkt för våldtäkt (häktad, 2021-03-11, släppt 23/3)

Just nu påskfirande, gäller att sprida kinasnuvan så mycket som möjligt. Mer smaskiga detaljer om EA kommer till veckan då jag är på hemmaplan.
Tydligen är hon felmedicinerad, för mediciner behöver hon det är tydligt "om det hjälper." EA går ju på droger och alkohol som hon självmedicinerar.
Citera
2021-04-02, 23:56
Medlem
Mer.info.007s avatar
Eller så tar hon inte sina psykmediciner därför det eskalerat ur.
Citera
2021-04-02, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Har du läst vad Lambertz skrev om oönskad fysisk kontakt förra sommaren? Jag rekommenderar den som är intresserad av fallet att läsa betraktelsen i sin helhet.

Lambertz betraktelse visar att han har en långt mer problematisk inställning till kvinnors kroppsliga integritet än vad han visat efter häktningen. Det framkommer inte i texten att han tycker att det är fel av en man att krama en kvinna och pussa henne på halsen fast hon inte gillar det. Lambertz slingrar sig i texten och han gör det till en märkligt nog till en könsfråga.

Ingenstans skriver han det som borde vara helt självklart: det är fel att pussa en person oavsett kön på halsen som inte vill att man gör det. Halsen är en erogen zon och att pussas på halsen är mycket intimt. En puss på kinden har inte samma laddning. Det borde vara självklart för alla - oavsett kön - att oönskad fysisk kontakt inte är okej.

Jag kan inte förstå Lambertz betraktelse på annat sätt att han förra sommaren inte tycker att män som kladdar gör fel. För honom är frågan om fel ochh rätt öppen. Insåg Lambertz att det är fel att kladda före eller efter julhelgen 2020?

http://goranlambertz.se/sondagsbetraktelse-nr-266/
Jag förstår att du gärna vill använda dig av de halmstrån (pun intended) som bjuds här i tråden och det är förstås därför du klamrar dig fast vid frågan om GL:s kladdande.

Men som du vet, så var det inte för nåt kladdande som GL greps, anhölls och därefter häktades, utan det var för våldtäkt. Så det är ju den frågan, frågan om våldtäkt, vi bör diskutera. Inte hans ålder eller skostorlek (och inte heller spekulera i nån annan storlek hos honom förstås).

I ett inlägg du skrev 12 mars, så skrev du om att EA skulle ha däckat. Du var gissningsvis inte på plats där på Julafton, så det var nog uttalandet från advokat Clea Sangborn du citerade -eller?
När det nu framkommit att EA inte alls var "däckad", utan tvärtom kunde ha halvtimmeslång mobilkontakt med en väninna (en sannolik/möjlig medbrottsling), så väcks ju frågan hos mig om hur du ser på den plötsligt förändrade spelplanen, dvs EA:s abrupt förlorade trovärdighet?

Faktum är att jag redan igår torsdag fm ställde dig ett par frågor. Du kanske missade mitt inlägg?
Citera
2021-04-02, 23:58
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mer.info.007
Eller så tar hon inte sina psykmediciner därför det eskalerat ur.
Finns väl inga mediciner mot hennes problematik?
Citera
2021-04-03, 00:04
Medlem
Mer.info.007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Finns väl inga mediciner mot hennes problematik?
Kan vara så att hon är feldiagnoserad och behöver göra en psykologutredning. Då kan man sätta ut rätta mediciner.
Citera
2021-04-03, 00:06
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Min slutsats är att ärendet inte är så svart eller vitt som det framställs i tråden.
Spekulerar över:
• Ett symtom på EAs psykiska problem är ett avancerat sexuellt självskadebeteende.
• Inspelningarna har sin grund i att EA inte är kapabel att avgöra vad som är våldtäckt och lämnar över det till "väninnorna" och rätten.
• Var dessa uppgifter nl, till Åkl, anmärkningsvärda frisläppande av GL endast 2 v efter häkningen på sannolika?
• EA övertygades av andra om hon blivit våldtagen vilket föranledde ambulansfärden akut till sjukhuset annandan?
• EAs diagnos har hänsynslöst exploaterats av "väninnorna" som utnyttjat henne för att bekräfta sina egna dåliga erfarenheter om män.

EA är inte oansvarig för vad som hänt men hennes skuld bör inte hindra sökandet vad som egentligen ligger bakom den uppseendeväckande och lätt genomskådade anmälan mot Lambertz (bla, eftersom hon kopierade den förra våldtäcksanmälan)

Några kommentarer.

– Självskadebeteendet har funnits sedan 12-13-årsåldern och har åtskilliga gånger resulterat i ambulans till akuten. Det finns inte mycket om ens något sexuellt inslag i detta. Jag tror nog snarare på möjligheten att mediciner och alkohol kan leda till ett sexuellt utagerande. Kanske det gäller dom flesta?

– Minnesluckorna, som har flera orsaker, i det här fallet troligen mediciner och alkohol, är en av orsakerna till att EA vill ha en inspelning. Det är ändå lite udda IMO att spela in kvällen och lyssna dagen efter vad som hände. Kanske ändå förståeligt? Redigeringen och återställningen av telefonen är däremot, minst sagt, suspekt.

– Jag tvivlar, men hoppas vi får veta lite mer om väninnans roll. Den enda av dom få som vet och som kan tänkas berätta, tror jag är GL. Kanske kommer det i hans bok?

Citera
2021-04-03, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Vaddå?!! Sökte verkligen Sture om resning hos JK göran??
Var det inte Pelle Svensson, som ville att JK skulle djupgranska rättsväsendets skumma hantering av Johan Asplundfallet?
Även om det blir lite offt måste jag svara (det fetade):
Jo, så var det. För föräldrarnas räkning.
Synd att PS inte längre lever. Gissa om han hade uppskattat det nu pågående ärendet?!
Citera
2021-04-03, 00:14
Medlem
Historiens fredligaste demonstration? Några tanter turas om två åt gången i skift att stå lugnt och fint med en skylt. Verkar inte ha behövts någon kravallpolis eller vattenkanoner direkt, även om det såklart hade varit riktigt kul att se i detta fall.
Citera
2021-04-03, 00:20
Medlem
Mer.info.007s avatar
Tänk vad EA lider av sin psykiska ohälsa det måste vara plågsamt för henne. Sen ska hon dra in andra och blanda i sin skit. Hoppas psyket gör rätt och hittar fler diagnoser som är oskrivna idag
Citera
2021-04-03, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Några kommentarer.

– Självskadebeteendet har funnits sedan 12-13-årsåldern och har åtskilliga gånger resulterat i ambulans till akuten. Det finns inte mycket om ens något sexuellt inslag i detta. Jag tror nog snarare på möjligheten att mediciner och alkohol kan leda till ett sexuellt utagerande. Kanske det gäller dom flesta?

Minnesluckorna, som har flera orsaker, i det här fallet troligen mediciner och alkohol, är en av orsakerna till att EA vill ha en inspelning. Det är ändå lite udda IMO att spela in kvällen och lyssna dagen efter vad som hände. Kanske ändå förståeligt? Redigeringen och återställningen av telefonen är däremot, minst sagt, suspekt.

– Jag tvivlar, men hoppas vi får veta lite mer om väninnans roll. Den enda av dom få som vet och som kan tänkas berätta, tror jag är GL. Kanske kommer det i hans bok?

Ang det fetade:
Nu gäller det att vi är noggranna med utsagor. Det sägs att det skulle vara för att EA får minnesluckor som hon väljer att spela in närmast vanemässigt.
Vi vet inte om EA ens har några minnesluckor. Det är nämligen ruggit svårt att avgöra om en person verkligen har minnesluckor eller ej.

Avgörandet huruvida en persons beskrivning av upplevda minnesluckor är sanna eller ej, måste baseras på vederbörandes trovärdighet.

Annars kan det ju bli som i Rosa Pantern:
"-How can you say he was blind?"
"-Because he told me so."

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in