Citat:
Ursprungligen postat av
Sandkaka
Har du läst vad Lambertz skrev om oönskad fysisk kontakt förra sommaren? Jag rekommenderar den som är intresserad av fallet att läsa betraktelsen i sin helhet.
Lambertz betraktelse visar att han har en långt mer problematisk inställning till kvinnors kroppsliga integritet än vad han visat efter häktningen. Det framkommer inte i texten att han tycker att det är fel av en man att krama en kvinna och pussa henne på halsen fast hon inte gillar det. Lambertz slingrar sig i texten och han gör det till en märkligt nog till en könsfråga.
Ingenstans skriver han det som borde vara helt självklart: det är fel att pussa en person oavsett kön på halsen som inte vill att man gör det. Halsen är en erogen zon och att pussas på halsen är mycket intimt. En puss på kinden har inte samma laddning. Det borde vara självklart för alla - oavsett kön - att oönskad fysisk kontakt inte är okej.
Jag kan inte förstå Lambertz betraktelse på annat sätt att han förra sommaren inte tycker att män som kladdar gör fel. För honom är frågan om fel ochh rätt öppen. Insåg Lambertz att det är fel att kladda före eller efter julhelgen 2020?
http://goranlambertz.se/sondagsbetraktelse-nr-266/
Jag förstår att du gärna vill använda dig av de halmstrån (pun intended) som bjuds här i tråden och det är förstås därför du klamrar dig fast vid frågan om GL:s kladdande.
Men som du vet, så var det inte för nåt kladdande som GL greps, anhölls och därefter häktades, utan det var för våldtäkt. Så det är ju
den frågan, frågan om våldtäkt, vi bör diskutera. Inte hans ålder eller skostorlek (och inte heller spekulera i nån annan storlek hos honom förstås).
I ett inlägg du skrev 12 mars, så skrev du om att EA skulle ha däckat. Du var gissningsvis inte på plats där på Julafton, så det var nog uttalandet från advokat Clea Sangborn du citerade -eller?
När det nu framkommit att EA inte alls var "däckad", utan tvärtom kunde ha halvtimmeslång mobilkontakt med en väninna (en sannolik/möjlig medbrottsling), så väcks ju frågan hos mig om hur du ser på den plötsligt förändrade spelplanen, dvs EA:s abrupt förlorade trovärdighet?
Faktum är att jag redan igår torsdag fm ställde dig ett par frågor. Du kanske missade mitt inlägg?