2021-04-02, 20:49
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filifjonkenponken
Det stod erkände, inte erkänt efter bearbetning och påtryckningar eller tortyr i Nürnberg eller Guantamo-waterboarding.

Jag tror att PG är skyldig. men rätt ska vara rätt.

Jag vill nog säga såhär. Ja, han har gjort ett erkännande, men förnekat uppsåt. Vi vet inte exakt vad som hänt, hur det gått till eller varför. En paragraf 7 ska också genomföras och utfallet av den är mycket intressant i sammanhanget.

I folkmun är han en mördare, men vad som hänt vet vi kanske först efter rättegången när domen fallit (efter överklagande)?
Citera
2021-04-02, 21:03
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitstream
Det kan likväl handla om något så enkelt som ett vådaskott från ett skjutvapen och då är det inte mord!

Anledningen till att tekniker reste ett tält på gångvägen bakom husbilen kan exempelvis vara om man hittat ett skotthål ut ur husbilen, så behöver man söka efter en kula i marken för att kunna avgöra i vilken vinkel som vapnet avfyrats i (för att senare kunna rekonstruera händelseförloppet). Det här är naturligtvis bara gissningar men varför reser man ett tält på en gångstig, ingenting kan ju ha gömts där? Där kan ju bara finnas t.ex. blodspår, intressanta avtryck eller kanske en kula nedborrad i marken.
Vad som sedan hänt med kroppen har jag dock ingen teori om.

Vid vådaskott är det nog ändå 112 som blir aktuellt.
Citera
2021-04-02, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Jag önskar att någon av Elins vänner/bekanta kunde uttala sig här i tråden med precis som de har gjort till pressen om varför hon hängde hos FG när hon har sagt att hon tyckte han var obehaglig 🤔 varför i allsin dar gick hon till honom då? Umgicks med honom?
Detta undrar jag också!!
Kanske var det spriten som lockade? Hon var sugen på att festa på en måndag och han hade sprit hemma? Äsch, jag vet inte.. Tycker också att det är konstigt!
Citera
2021-04-02, 21:09
Medlem
Så fruktansvärt tragiskt!! Här var det en tjej som var väldigt godhjärtad och empatisk, dömde ingen på förhand tydligen...som var så snäll så hon inte ratade honom för att han var udda, utan hälsade på honom...så gick det så här!! Hade hon alltså hållit sig borta helt från honom så hade hon väl klarat sig...vilket tack hon fick för att hon var snäll och inte diskriminerade honom, han satte inte värde på det!! Han ägde inte henne för tusan!!
Citera
2021-04-02, 21:11
Medlem
bitstreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Vid vådaskott är det nog ändå 112 som blir aktuellt.
Som jag skrev i ett tidigare svar: En person kan bete sig högst irrationellt, befinna sig i chock påspätt av eventuella kemiska substanser i kroppen.. Vi spekulerar naturligtvis bara men jag tyckte det behövdes en motvikt till den hätska diskussionen med hjälp av ett möjligt händelseförlopp. Jag lutar åt att ett skjutvapen avfyrats av någon anledning, detta har därefter dumpats och sedan hittats i en liten sjö.
Citera
2021-04-02, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag tror att han helt enkelt fått spel och där och då i husbilen. Och att som som står i spoilern ett par inlägg bak stämmer ( (FB) Höör: 18-åriga Elin försvunnen 2021-03-30 (hittad avliden, man gripen))

Jag känner igen texten, vill minnas att jag läst det innan, kanske var det på hans Facebook? I texten nämns iallafall detaljer så som husbilen, Jägermeister och Sanning & Konsekvens som det även sedan i eftermiddag skrivs om i KVP.
Jag tror att du har rätt, däremot så finns ju inget konkret som talar emot att det skulle handla om psykos eller sjukdomstillstånd om man ska gå på den information som getts.
Jag sätter därför mina pengar på din tes, men lämnar öppet för att det kan visa sig handla om annat.
Citera
2021-04-02, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Tyvärr blir det det om han visar sig ha en psykisk störning.
Han har säkert störning. Men inte i lagens mening. Han måste i princip vara psykotisk. Och inget tyder på det av det folk berättar.
Citera
2021-04-02, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Så fruktansvärt tragiskt!! Här var det en tjej som var väldigt godhjärtad och empatisk, dömde ingen på förhand tydligen...som var så snäll så hon inte ratade honom för att han var udda, utan hälsade på honom...så gick det så här!! Hade hon alltså hållit sig borta helt från honom så hade hon väl klarat sig...vilket tack hon fick för att hon var snäll och inte diskriminerade honom, han satte inte värde på det!! Han ägde inte henne för tusan!!

Men nu sitter du ju bara och sjukfantiserar om BO. Hon har enligt dig blivit en magiskt god varelse genom att bli mördad.
Citera
2021-04-02, 21:43
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FITYMI
Drack Jägermeister och spelade spel.

Absolut, det har jag också gjort men inte hos någon jag fått dåliga vibbar utav, särskilt ensam och då är jag man.
Citera
2021-04-02, 21:46
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av den.dryge
Nä ingenting. Ingen har skrivit något om honom alls.
Helt okänd för alla

någon bybo och någon granne har skrivit i tråden. GM ska ha flunkat skolan pga nåt slags begåvningshandikapp och varit obehaglig mot tjejer tidigare. ett praktmongo.
Citera
2021-04-02, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av den.dryge
Nä ingenting. Ingen har skrivit något om honom alls.
Helt okänd för alla

Jag trodde han hette Grahn. Märkligt och ändå bor jag i Höör.
Citera
2021-04-02, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elinjani
Jag trodde han hette Grahn. Märkligt och ändå bor jag i Höör.
Ja, och det stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in