2021-04-02, 19:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Är dock inte förvånad att MGM verkar vara en vit incel, för det finns ju gott om såna fall där tjejer råkat illa ut.

Fast det ryktas ju om att BO var flickvän till GM. Ingen aning om det är sant eller inte och det skulle förvåna mig mycket om en snubbe som GM överhuvudtaget hade en flickvän.
Citera
2021-04-02, 19:50
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Okej, men att döma av bilderna i media verkar det ha varit ungefär samma scenario vid PGs bostad också.

Såg just att Aftonblaskan anger att både brottet och fyndet av kroppen skett i anslutning till bostaden. Och Expressen anger att mordvapnet hittats i sjö vid Tjuvarödsvägen (utesluter ju inte att kroppen också hittats där iofs).

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Epe9v3/mannen-haktas-for-mordet-pa-18-ariga-kvinnan-i-hoor

https://www.expressen.se/kvallsposten/teorin-elin-mordades-hemma-hos-26-aringen/

Dom spärrade av 3 olika platser.
Husbilen är troligen mordplatsen.

Eftersom skrevs att mordet troligen skedde i ”mannens bostad”, läs husbil, som stod på tomten till huset där han är folkbokförd tillsammans med sina föräldrar. Enligt skolkompisar som skrev på hans Facebook så var det i husbilen han tillbringade mesta delen av sin tid. Det var även där därifrån Elin skickade ett av sina sista snap, en bild på ett bordet i husbilen med en flaska Jägers (https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/56KzG6/basta-vannen-hon-skickade-en-sista-video-pa-snapchat )

Fyndplatsen är en annan av de avspärrade platserna, troligen den i Tjuvaröd.
Citera
2021-04-02, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Fast det ryktas ju om att BO var flickvän till GM. Ingen aning om det är sant eller inte och det skulle förvåna mig mycket om en snubbe som GM överhuvudtaget hade en flickvän.

Varför det? Vad är det som är så speciellt med MGM?
Citera
2021-04-02, 19:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Varför det? Vad är det som är så speciellt med MGM?

Läs vad folk som har träffat honom har skrivit i tråden samt ta i beaktning hela hans liv, så får man bilden av en individ som inte är helt normal.
Citera
2021-04-02, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Läs vad folk som har träffat honom har skrivit i tråden samt ta i beaktning hela hans liv så får man bilden av en individ som inte är helt normal.

Näe fyfan det orkar jag inte.
Sen frågade jag dig om vad som är fel på han, det är ju trots allt din "åsikt"?

Men du kanske bara repeterar det andra säger?
Citera
2021-04-02, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Min dotter har träffat BO några gånger och grillat med henne i Höör. Hon var tydligen ofta inne i Lund. BO var väldigt liten och kort, kan ha spelat in vid mordet. Hon ansågs lite udda av Lundgänget, inte helt vanlig, men jag fick ingen tydligare förklaring kring detta.
Ok
Citera
2021-04-02, 20:01
Medlem
Några har sagt att det kunde slå slint om den här personen. Han är högst troligen skyldig, även om jag respekterar hans juridiska status.
Citera
2021-04-02, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Några har sagt att det kunde slå slint om den här personen. Han är högst troligen skyldig, även om jag respekterar hans juridiska status.

Hade du respekterat hans juridiska status så hade du inte kommit med hörsägen eller pekat ut han som skyldig.
Citera
2021-04-02, 20:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Näe fyfan det orkar jag inte.
Sen frågade jag dig om vad som är fel på han, det är ju trots allt din "åsikt"?

Men du kanske bara repeterar det andra säger?

Jaha, så du tror att jag kan ha en egen åsikt om en person jag aldrig har träffat? Självklart förlitar man sig på andrahandsuppgifter.
Citera
2021-04-02, 20:06
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FITYMI
Det är inte hans intellekt som avgör om det blir fängelse eller vård, utan i vilket tillstånd han befann sig i när brottet begicks. De flesta som får psykos är inte underbegåvade på något sätt.

Tycker inte att han verkar ha gett ha en psykotisk intryck

”De åkte i sju bilar till det villakvarter där mannen bor – i ett desperat försök att hitta henne.
– Han satt på sin ena bil på garageuppfarten och drack ur en flaska när vi kom dit, säger en av vännerna.
De började fråga ut honom om var kvinnan kunde ha tagit vägen. Han sa att hon gått en längre promenad
[...]
Mannen ska ha gett tre förslag på var kvinnan kunde finnas. Vännerna beslutade sig för att genast åka till platserna. De reagerade på att mannen inte ville följa med.
– Han sa att han redan hade varit ute och letat. Men ingen av oss har sett honom ute, säger en av vännerna.
[...]
Flera timmar senare på kvällen beslöt de sig för att återvända till mannens hus. Nu började de misstänka att han kanske dolde något.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/M3GBnJ/vannerna-letade-hos-misstankte-mannen-han-ville-inte-oppna-skjulet
Citera
2021-04-02, 20:06
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
«Sprit, sanning och konsekvens» var troligen vad som bragte hon om livet.

Ja, mycket sannolikt.
Citera
2021-04-02, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Tycker inte att han verkar ha gett ha en psykotisk intryck

”De åkte i sju bilar till det villakvarter där mannen bor – i ett desperat försök att hitta henne.
– Han satt på sin ena bil på garageuppfarten och drack ur en flaska när vi kom dit, säger en av vännerna.
De började fråga ut honom om var kvinnan kunde ha tagit vägen. Han sa att hon gått en längre promenad
[...]
Mannen ska ha gett tre förslag på var kvinnan kunde finnas. Vännerna beslutade sig för att genast åka till platserna. De reagerade på att mannen inte ville följa med.
– Han sa att han redan hade varit ute och letat. Men ingen av oss har sett honom ute, säger en av vännerna.
[...]
Flera timmar senare på kvällen beslöt de sig för att återvända till mannens hus. Nu började de misstänka att han kanske dolde något.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/M3GBnJ/vannerna-letade-hos-misstankte-mannen-han-ville-inte-oppna-skjulet
På vilket sätt skulle det tala emot en psykos? Vet du ens hur en psykos kan yttra sig?
Alla ser inte monster och tror att de kan flyga. De flesta gör faktiskt inte det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in